Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران از اتمام پروژه‌ مطالعاتی «راهکارهای ارتقاء مشارکت تشکل‌های مردم‌نهاد در بهبود مدیریت بحران شهر تهران» در شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، بابک نگاهداری اشاره به اخبار تاثیر برانگیز زلزله غرب کشور گفت: مدیریت شهری تهران همواره بر موضوع مدیریت موثر بحران در پایتخت تأکید داشته است و این موضوع از دغدغه‌های اعضاء شورای اسلامی شهر تهران و شهردار تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حوزه پژوهشی تاکنون پروژه‌های مطالعاتی متنوعی در این خصوص به انجام رسیده است اما موضوعی که شاید کمتر به آن پرداخته شده، گذر از توجه صرف به سازمان‌های دولتی و شهرداری‌ها و توجه به استفاده از ظرفیت مردمی است.

وی با اشاره به جنبش عظیم و محسوسی که در روزهای اخیر در میان مردم کشور برای ایفاء نقش در تسکین آلام مادی و روحی مردم زلزله زده مناطق غربی کشور ایجاد شده است، گفت: اگر پیش از وقوع بحران برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی برنامه‌ریزی مناسبی انجام نداده باشیم، در زمان وقوع بحران ها با مشکلات جدی هماهنگی و ساماندهی مواجه خواهیم بود و مردم با انگیزه نیز دلسرد خواهند شد.

وی افزود: با تشخیص این نیاز، این موضوع در دستور کار این مرکز قرار گرفته بود.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با اشاره به اینکه تمرکز اصلی در این طرح در دوبخش ارزیابی عملکرد سازمان‌های غیردولتی در حوزه مدیریت بحران و همچنین ارزیابی وضع موجود و شناسایی ظرفیت‌های قابل گسترش مشارکت سازمان های اجتماع محور در حوزه مدیریت بحران بود، گفت: جامعه آماری این طرح در سه سطح سازمان‌های غیردولتی فعال در زمینه مدیریت بحران در شهر تهران، سازمان های اجتماع محور در مناطق 22 گانه شهر تهران و مسئولان و کارشناسان مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی و مطالعاتی در سطح ستادی و نیز شهر تهران تعریف شد.

نگاهداری افزود: در گام‌های بعدی ضمن آسیب‌شناسی تجارب گذشته در کشور، با پشتوانه تجارب کشورهای موفق در استفاده از ظرفیت شهروندان در نظام مدیریت بحران، الگوها و چارچوب‌های سیاستی لازم برای استفاده موثر و برنامه‌ریزی شده از توان مردمی و نحوه همکاری آن‌ها در هماهنگی با سازمان‌ها و دستگاه‌های مسئول در مدیریت بحران پایتخت تدوین شده است.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۳۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مهم؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط

به گزارش خبرآنلاین، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اعلام آماده بارش در استان‌های غربی،مرکزی و جنوبی؛ آخرین وضعیت جوی در روزهای آینده را تشریح کرد و نسبت به احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی کشور هشدار داد.

روزنامه رسالت در خبری نوشت: حسین ظفری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور درباره هشدارهای بارش های سیل آسا در کشور اظهار کرد: براساس هشدار سطح نارنجی که صادر شده است، سامانه بارشی جدید از سه شنبه هفته جاری وارد کشور شده و تا پایان روز جمعه چهاردهم اردیبهشت‌ماه فعالیت خود را خواهد داشت.

وی افزود:سطح نارنجی به معنای احتمال بروز مخاطره است و به همین دلیل استانهای مختلفی که متاثر از این سامانه بارشی هستند در حالت آماده باش قرار دارند. این سامانه بارشی مخاطراتی مانند رگبار شدید باران، رعد وبرق،ورزش باد شدید و در برخی نقاط گرد و خاک و رخداد تگرگ را ممکن است به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد:سامانه روزهای سه شنبه در استان‌های کرمانشاه، شمال خوزستان و غرب لرستان فعال خواهد بود و به همین دلیل مدیریت بحران استان‌های اشاره شده در حالت آماده باش قرار دارند و دستگاه ها و تجهیزات نیز فراهم شده است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: روزچهارشنبه سامانه بارشی استان‌های کرمانشاه، ایلام،خوزستان، لرستان، غرب همدان، جنوب مرکزی، کهگیلویه و بویر احمد،چهارمحال بختیاری،جنوب و غرب استان اصفهان، نیمه جنوبی استان فارس و بوشهر را تحت ثاتیر قرار می دهد. هم استان‌ها نامبرده شده و استان های مجاور و معین این آمادگی را دارند که ماشین آلات تجهیزات را فراهم کرده اند و اطلاع رسانی ها از طریق استانداری ها و صدا سیما و رسانه ها انجام شده است.

ظفری عنوان کرد: روز جمعه استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، زنجان، کرمانشاه،لرستان، ایلام، خوزستان،همدان، مرکزی،اصفهان ،خراسان رضوی و جنوبی و نیمه غربی سمنان،ارتفاعات و دامنه های استانهای البرز و تهران تحت تاثیر قرار می گیرند و یک وسعت گسترده تمام کشور را در روز جمعه تحت تاثیر قرار می‌دهد و به همین دلیل احتمال اینکه جاده ها لغزنده و معابر دچار آبگرفتگی شوند وجود دارد. همچنین احتمال سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی نیز وجود دارد. در ارتفاعات رخداد صاعقه و تگرگ را داریم و متاسفانه این صاعقه می تواند خطرناک باشد و هشدار می دهیم به افرادی که در بلندی ها و ارتفاعات حضور دارند و عشایر که دقت لازم را داشته باشند.

وی اضافه کرد: در مناطقی شاهد باد شدید خواهیم بود احتمال وارد شدن خسارات به سازه های موقت و داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد و از طرفی هم ممکن است در ناوگان حمل و نقل اختلال به وجود آید.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در توصیه ای به مردم گفت: سازمان مدیریت بحران کشور و مدیریت بحران استان ها درحالت آماده باش قرار دارند و از مردم می خواهیم در حاشیه های رودخانه هایی که احتمال طغیان آنها وجود دارند قرار نگیرند و توقف نکنند و از رفتن به ارتفاعات و کوهنوردی خودداری کنند. همچنین عشایر از چرای دام ها در ارتفاعات خوداری کنند.کشاورزان نیز تدابیر لازم را برای محصولات کشاورزی خود داشته باشند تا خسارات احتمالی کمتر شود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901632

دیگر خبرها

  • هشدار؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • هشدار مهم؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • احتمال خطر؛ سازمان مدیریت بحران در آماده باش/ رگبار و باد شدید، رعد و برق، گردوخاک و تگرگ
  • آماده باش مدیریت بحران در چند استان | خطر سیل و طوفان در کمین مردم | از کوه و دشت دوری کنید!
  • آماده باش مدیریت بحران در پی هشدار هواشناسی
  • آماده باش سازمان مدیریت بحران در مناطق درگیر مداخلات جوی
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • موانع مشارکت مردم‬ استان‬ تهران‬ در امر تولید و اقتصاد رفع شود
  • حکمرانی ولایی، نظریه جدید در مدل حکمرانی