Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم آباد- قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به فعالیت ۲ هزار ۳۶۵سمن در حوزه مبارزه با مواد مخدر، از اشتغال ۴ هزار معتاد بهبود یافته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی مویدی ظهر پنجشنبه در کارگاه آموزشی منطقه ای سازمان های مردم نهاد، با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر اوج همگرایی و نقش مردم در امدارسانی به زلزله زدگان استان کرمانشاه را دیدید و نقش جامعه و مردم و نهادهای مردمی را لمس کردیم، اظهار داشت: اوج این همکاری و تعامل مردم با دولت را در این حادثه مشاهده کردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه راهی جز اینکه از قابلیت های مردم در راستای کاهش آسیب های اجتماعی استفاده کنیم، نداریم تصریح کرد: باید در این عرصه از توانمندی های بالقوه و بالفعل جامعه بهره مند شویم.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با تاکید بر اینکه در گذشته از این فرصت و سرمایه غفلت کرده ایم و آنگونه که باید از ظرفیت های مردمی استفاده نشد و با یک تاخیر، دو تا سه دهه بعد از انقلاب این رویکرد به عنوان رویکرد ملی در دستور کار قرار گرفت، افزود: دوهفته پیش در حضور ریاست جمهوری ارائه گزارش داشتیم و دوباره تاکید ایشان بر استفاده از قابلیت های اجتماعی و نهادهای مردمی در حوزه مبارزه با مواد مخدر بود.

سردار مویدی با اشاره به اینکه حتی کشورهای توسعه یافته که جایگاه قابل قبولی در جهت توازن بین نیازهای مردم و موضوعات اجتماعی برقرار کرده اند، از ظرفیت مردمی استفاده می کنند، افزود: غفلتی در گذشته داشتیم که آسیب های اجتماعی را از مردم پنهان می کردیم، دلیلی ندارد این پنهان کاری، چرا آمار و ارقام و عوارض آسیب ها را شفاف به مردم بیان نکنیم.

وی با بیان اینکه پنهان کردن این مضوع بزرگترین اشتباه بود، تصریح کرد: امروز در عرصه اجتماعی راهی جز این نداریم که سازمان های مردم نهاد را به کار بگیریم؛ در ۴ سال گذشته شاهد یک عزم ملی همراه با هوشمندی و هوشیاری و ارتقای سطح آگاهی مردم در حوزه آسیب های اجتماعی بودیم.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با تاکید بر اینکه امروز خوشبختانه این دغدغه و حساسیت و جدیت مردم را درک و لمس کرده ایم، افزود: یکی از رویکردهای ستاد مبارزه با مواد مخدر در ۴ سال گذشته، اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر بود؛ در گذشته کمتر از ۱۰۰۰ سمن در حوزه مبارزه با مواد مخدر داشتیم که به صورت پراکنده فعالیت می کردند، با به کار گیری خود مردم توانستیم این تعداد را به ۲۳۶۵ سمن ارتقا دهیم.

سردار مویدی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد درمان اعتیاد در کشور دست مردم است و دولت کمتر از ۱۰ درصد درمان را پیگیری می کند، ادامه داد: تا یک ماه پیش بیش از ۴ هزار معتاد بهبود یافته را اشتغال داده ایم و امروز این افراد در سایه همین درآمد زندگی خود را اداره می کنند.

وی با بیان اینکه امروز شاهد یک تحرک و شتاب هدفمند در حوزه فعالیت سمن های پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر هستیم، تصریح کرد: در بحث اعتیاد زنان نیز با استفاده از ظرفیت های مردم توفیقات خوبی داشته ایم.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به اینکه طرح های توانمندسازی دانش آموزان را سال گذشته در سطح ۱۳ استان برگزار کردیم و ۳ کتاب در سطح ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان برای معلمین تدوین کرده ایم، افزود: در دانشگاه ها نیز دو واحد درسی را در حوزه مواد مخدر و پیشگیری از آن تدوین کرده ایم.

سردار مویدی با بیان اینکه آمار تولید مواد مخدر سنتی در افغانستان در سال ۲۰۱۷ نسبت به ۲۰۱۶، ۹۰ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: مواد سنتی افغانستان یک تهدید و مواد صنعتی تهدید دیگری است و اگر تلاقی یابد در مطنقه ما آینده جوانان ما به خطر افتاده است.

وی با اشاره به اینکه این تولید افسار گسیخته در افغانستان را شاهدیم و تاکنون دولتمردان افغانستان پاسخگو نبوده اند، افزود: باید آگاه شویم و آگاهی داشته باشیم و هوشمندانه عمل کنیم و با موضوع مواد مخدر فرآیندی برخورد کنیم تا از این عرصه حساس عبور کنیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۳۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف تریلی با یک تن شیشه در تهران

آفتاب‌‌نیوز :

سردار محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ در نمایشگاه کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با رصد متهمان و یک کار پیچیده سه الی چهار ماهه موفق به شناسایی و کشف محموله ۱۱۱۸ کیلویی شیشه که دو نفر در پوشش سنگ معدن اقدام به حمل آن می‌کردند، شدند.

وی افزود: خوشبختانه سه نفر متهم اصلی دستگیر شدند و قاچاقچیان این محموله سنگین شیشه را از خارج کشور وارد و سعی داشتند پس از تخلیه در تهران اقدام به توزیع آن کنند که مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با نظارت و رصد متهمان موفق به کشف آن شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: تحقیقات تکمیلی پلیس در خصوص پرونده بزرگ‌ترین محموله شیشه کشف شده در تهران در حال انجام است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • خراسان شمالی دومین استان کشور در مبارزه با مواد مخدر
  • نمایشگاه کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر
  • هدف گذاری اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی پیشگیری باشد
  • هدف گذاری ستاد مبارزه با مواد مخدر باید پیشگیری باشد
  • کشف مواد افیونی در بهبهان
  • (تصاویر) نمایشگاه کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب
  • کشف ۳ تن مواد مخدر در یک ماه گذشته +فیلم
  • کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران
  • توقیف تریلی با یک تن شیشه در تهران
  • لزوم افزایش آگاهی‌های اجتماعی در مبارزه با مواد مخدر