Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@01:59:30 GMT

قیمت‌ نفت اندکی رشد کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۵۳۹۶۷

قیمت‌ نفت اندکی رشد کرد

روز پنج‌شنبه با انتظار از این که اوپک در دیدار خود در آخر این ماه، توافق کاهش تولید خود را تمدید خواهد کرد، تاثیر افزایش تولیدات و ذخایر آمریکا خنثی شد و قیمت نفت اندکی رشد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، روز پنج‌شنبه در حالی‌که با انتظار از این که اوپک در دیدار خود در آخر این ماه، توافق کاهش تولید خود را تمدید خواهد کرد، تاثیر افزایش تولیدات و ذخایر آمریکا خنثی شد، قیمت نفت اندکی رشد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت نفت برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی نفت در ساعت ۷:۴۲ به وقت جهانی (۱۱:۱۲ به وقت تهران) با ۰.۳ درصد یا ۱۹ سنت افزایش نسبت به قیمت بسته شده قبلی به ۶۲.۰۶ دلار برای هر بشکه رسید.

نفت خام تگزاس غرب آمریکا (دابلیوتی‌آی) در قیمت ۵۵.۳۹ دلار برای هر بشکه معامله شد که ۶ سنت نسبت به قیمت بسته شده قبلی بالاتر بود.

جفری هالی تحلیل‌گر ارشد بازار در شرکت اوآندا در سنگاپور می‌گوید: بازار نفت تاثیر منفی افزایش غیرمنتظره ذخایر انبارهای آمریکا را کنار زد... هر دو قرارداد اندکی سود کردند.

تاجران نفتی می‌گویند که این به تلاش‌های سازمان کشورهای صادرکنننده نفت، اوپک، برای تمدید کاهش تولیدات نفت برای محدودتر کردن بازار و بالابردن قیمت‌ها، مرتبط است.

قرار است این توافق در مارچ ۲۰۱۸ به پایان برسد، اما اوپک در اجلاس ۳۰ نوامبر خود در مورد سیاست‌گذاری‌های خود مذاکره می‌کند و انتظار می‌رود در مورد تمدید این قرارداد به توافق برسند.

این درحالی است اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا اعلام کرد که ذخایر نفت انبارهای آمریکا برای دومین هفته متوالی افزایش یافته است و در هفته منتهی به ۱۰ نوامبر با ۱.۹ میلیون بشکه افزایش به ۴۵۹ میلیون بشکه رسید.

تولید نفت خام آمریکا هم به رکورد ۹.۶۵ میلیون بشکه در روز رسید که نسبت به پایین‌ترین سطح اخیر خود در میانه ۲۰۱۶ حدود ۱۵ درصد افزایش یافته بود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۳۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراق در صادرات نفت به آمریکا از عربستان پیش افتاد

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که صادرات نفت عراق به آمریکا طی هفته گذشته افزایش یافته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، اداره اطلاعات انرژی آمریکا امروز یکشنبه اعلام کرد که صادرات نفت عراق به آمریکا طی هفته گذشته افزایش یافته است.

بر اساس گزارش خبرگزاری شفق نیوز از اداره اطلاعات انرژی آمریکا، میانگین واردات نفت خام آمریکا از 8 کشور اصلی تولید کننده نفت خام در هفته گذشته به 4 میلیون و 832 هزار بشکه در روز رسید که نسبت به هفته گذشته 265 هزار بشکه در روز کاهش داشت.

در این گزارش آمده است: صادرات نفت عراق به آمریکا در هفته گذشته پس از کانادا در رتبه دوم قرار گرفت و به 308 هزار بشکه در روز رسید که نسبت به هفته قبل 166 هزار بشکه افزایش داشت.

اکثر واردات نفتی آمریکا در هفته گذشته از کانادا به طور متوسط 3.458 میلیون بشکه در روز و پس از آن کلمبیا با میانگین 246 هزار بشکه در روز و از عربستان سعودی به طور متوسط 229 هزار بشکه در روز بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت نفت اندکی بالا رفت
  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ |برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • بانک مرکزی ایران سبد دارایی‌اش را تغییر داده است
  • خیز قیمت جهانی نفت پس از حمله بچه‌گانه رژیم صهیونیستی به اصفهان
  • عراق در صادرات نفت به آمریکا از عربستان پیش افتاد