Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@21:01:01 GMT

دستگیری ۱۰ شکارچی متخلف حیات وحش در آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۵۴۸۷۹

دستگیری ۱۰ شکارچی متخلف حیات وحش در آذربایجان شرقی

تبریز - ۱۰ شکارچی متخلف حیات وحش توسط یگان های حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، در راستای حفظ و حراست از حیات وحش و جلوگیری از شکار گونه های ارزشمند جانوری آذربایجان شرقی، یگان های حفاظت محیط زیست استان ۱۰ شکارچی متخلف را در شهرستان های مراغه و چاراویماق دستگیر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستگیری هفت شکارچی متخلف حیات وحش در مراغه

مسئول اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مراغه درهمین راستا پنجشنبه به خبرنگاران گفت: در جریان گشت و کنترل های شبانه روزی یگان حفاظت شهرستان هفت شکارچی متخلف در مناطق مختلف دستگیر شدند.

غلامرضا زارع با اعلام این خبر افزود: این شکارچیان در منطقه حفاظت شده سهند، حد فاصل روستای ینگجه و قراتلو و حد فاصل مغانجیق شهرستان دستگیر شدند و از آنان پنج سرخرگوش، سه قطعه کبک و یک قبضه سلاح کشف و ضبط و جریمه دریافتی از آنان به خزانه واریز و پرونده متخلفین پس از تکمیل تحویل مراجع قضایی شهرستان شد.

مسئول اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مراغه از مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.

۳ شکارچی متخلف در شهرستان چاراویماق دستگیر شدند

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چاراویماق نیز از دستگیری سه شکارچی متخلف توسط یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران محیط زیست شهرستان حین گشت و کنترل و جلوگیری از تخلف احتمالی شکار و صید در مناطق آزاد و حفاظت شده چاراویماق سه شکارچی غیرمجاز را دستگیر کردند.

هادی ناری در ادامه افزود: از این افراد تعداد یک اسلحه ی غیرمجاز، دو اسلحه دارای جواز حمل سلاح، مقداری فشنگ و دو قطعه کبک کشف و ضبط و پس از تشکیل پرونده به مقامات قضایی تحویل داده شدند.

رئیس حفاظت محیط زیست چاراویماق خاطر نشان کرد: در حال حاضر هیچ نوع پروانه ی شکار حیات وحش صادر نمی شود و در صورت مشاهده ی هر گونه تخلف با متخلفین برخورد خواهد شد.

 

 

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۴۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس

رئیس حفاظت محیط‌زیست شهرستان پردیس از توقیف ۲۰ خودروی غیرمجاز که به تخلیه نخاله‌های ساختمانی در نقاط مختلف پردیس اقدام می‌کردند، خبر داد و گفت: رانندگان متخلف با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند. - اخبار استانها -

محسن رضائیان در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در پردیس، با اشاره به افزایش تخلیه نخاله‌های ساختمانی در فازهای جدید مسکن مهر گفت: اداره محیط‌زیست پردیس در جهت ایجاد فضای سالم و پاک، 20 خودرو که به تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی و پسماندهای خانگی در نقاط مختلف شهرستان اقدام می‌کردند، در محل توقیف کرد.

وی افزود: رانندگان متخلف با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره محیط‌زیست پردیس گفت: بر  اساس پیگیری‌های اخیر و دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر تخلیه نخاله ساختمانی و پسماند خانگی غیرمجاز در حوزه شهرستان، متخلفان با اعلام جرم به دادستانی شهرستان معرفی شدند.

35 هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی پردیس آزادسازی شد

رضاییان یادآور شد: با استناد به ماده 688 قانون مجازات اسلامی، خودروهایی که پلاکشان توسط شهروندان و دوستداران محیط‌زیست ارسال کرده بودند را اعلام جرم کرده و جهت سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی کردیم.

رئیس اداره محیط‌زیست پردیس در پایان تاکید کرد: مردم هوشیار شهرستان پردیس در صورت مشاهده موارد مشابه، گزارش‌های این تخلفات را به شماره تماس 76286400 به اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پردیس و همچنین سامانه 1540 سازمان حفاظت محیط زیست گزارش کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حفاران تونل در کوه برای کشف عتیقه در عجب شیر دستگیر شدند
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداق حیوان آزاری است
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • عاملان مرگ پرندگان زنبورخوار در ارسنجان دستگیر شدند