Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی از عضویت این پژوهشکده در کنسرسیوم جهانی دانشمندان ژن‌های سرطان های توارثی‌(CIMBA) خبر داد.

به گزارش ایسنا  و به نقل از روابط عمومی پژوهشکده معتمد – مرکز تحقیقات سرطان پستان - جهاددانشگاهی، دکتر کیوان مجیدزاده رییس پژوهشکده با اعلام این خبر پس از حضورش در جلسه اخیر این کنسرسیوم که در اسپانیا تشکیل شد گفت: این کنسرسیوم از سال 2005 توسط گروهی از محققان که بروی ناقلین جهش‌های BRCA1 و BRCA2  مطالعه می کنند تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت عضویت پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی در این کنسرسیوم اضافه کرد: هدف از تشکیل این مجمع، انجام تحقیقات گسترده جهت ارزیابی اثرات تعدیل کننده‌های ژنتیکی ژن‌های مربوطه می‌باشد.

دکتر مجیدزاده ادامه داد: درحال حاضر این کنسرسیوم متشکل از 70 گروه مطالعاتی از کشورهای اروپایی، آمریکای شمالی و جنوبی، استرالیا، آسیا و آمریکا است و پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی تنها نماینده حاضر از ایران در این کنسرسیوم جهانی به شمار می‌آید.

لازم به ذکر است که قوی‌ترین مقالات دنیا در این زمینه توسط این کنسرسیوم به چاپ رسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۵۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکثیر گاوهای پربازده با استفاده از فناوری تولید آزمایشگاهی جنین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جهاددانشگاهی، دکتر محمد مهدی نادری عضو هیات علمی پژوهشگاه ابن‌سینا در خصوص اقدامات این شرکت در راستای تحقق شعار سال بیان کرد: کار ما تکثیر گاوهای پربازده با استفاده از فناوری تولید آزمایشگاهی جنین است. یعنی ما از گاو پرتولید به جای اینکه یک گوساله در سال بگیریم، می‌توانیم ۲۰ گوساله بگیریم. به این صورت که هر هفته از گاو پرتولید تخمک گرفته و این تخمک‌ها مانند درمان ناباروری در انسان، در محیط آزمایشگاهی لقاح پیدا کرده و طی ۷ الی ۸ روز تبدیل به جنین می‌شود. در نهایت این جنین گاو پربازده منجمد شده و سپس آن را در رحم گاو معمولی می‌کاریم و با این روش گوساله‌ای که به دنیا می‌آید چون در آزمایشگاه از گاو پربازده تولید کرده‌ایم، دو سه برابر ارزش دارد.

وی با بیان اینکه از حدود ۱۵ سال پیش این کار را شروع کرده‌ایم، تصریح کرد: اکنون ۵ سال است که این موضوع تجاری شده و تنها مرکزی در کشور هستیم که در منطقه غرب آسیا پروانه تولید جنین داریم و با هلدینگ‌های بزرگی مانند آستان قدس رضوی، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، کوثر، دشت مغان، میهن و دامداری‌های بخش خصوصی همکاری می‌کنیم. اخیرا نیز در بحث صادرات با توجه به حضور در دو دوره نمایشگاه ایران اکسپو، بازدیدکنندگانی داشتیم که متقاضی صادرات و عقد قرارداد فروش و مشارکت بودند که قرار شد در آینده این گفت‌وگوها ادامه یافته و منجر به عقد قرارداد شود.

مدیرعامل شرکت سینافناوران ماندگار جهاددانشگاهی در ادامه گفت: تأثیرگذاری این طرح برای دامدار این است که باعث می‌شود هزینه‌های تولید برای کسانی که این گوساله‌های ممتاز در گله‌شان وجود داردکمتر شده و سودشان ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یابد.

نادری در خصوص اقدامات این شرکت برای تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) اظهار داشت: با توجه به جنینی که ما تولید می‌کنیم در واقع با گاوداری‌های بخش خصوص مشارکت می‌کنیم تا بتوانیم بحث خودکفایی گوشت را در کشور داشته باشیم. در حال حاضر ۲۰ هزار درخواست واردات برای نژادهای گاو گوشتی و شیری که دومنظوره است داریم و با توجه به طرح تولید جنین منجمد شرکت ما می‌توان بدون اینکه وارداتی انجام شود، با مشارکت مردم این تعداد گوساله را تولید کرد.

وی در خصوص حضور جهاددانشگاهی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ عنوان کرد: در این نمایشگاه نیز از سوی برخی بازدیدکنندگان خارجی، از طرح تکثیر گاوهای پربازده استقبال خوبی صورت گرفت که امیدواریم به عقد قرارداد و مشارکت منجر شود. همچنین در حوزه فروش دانش فنی نیز گفت‌وگوهای مثبتی انجام گرفته است تا از این طریق بتوانیم در راستای تحقق شعار سال موفق‌تر عمل کنیم.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴، ۸ تا ۱۲ اردیبهشت‌ در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برپا شد. توسعه ارتباطات جهاددانشگاهی در حوزه بین الملل با ارائه محصولات فناورانه و دانش بنیان صادراتی واحدهای سازمانی این نهاد از مهمترین مؤلفه‌های حضور در این نمایشگاه بود. در همین راستا جهاددانشگاهی به‌عنوان نهاد پیشران در عرصه علم و فناوری به ارائه بخشی از دستاوردهای متخصصان و پژوهشگران خود در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی پرداخت و غرفه این نهاد مورد توجه بازدیدکنندگان بسیاری از کشورهای مختلف قرار گرفت.

این نمایشگاه بازدیدکنندگان خارجی بسیاری داشت که یکی از مهمترین طرح‌های جهاددانشگاهی طرح تولید جنین منجمد از نژاد گاوهای شیری و گوشتی با خصوصیات برتر ژنتیکی بود که مورد استقبال بازدیدکنندگان بسیاری از کشورهای الجزایر، مالی، نیجریه، یمن و زیمبابوه قرار گرفت.

کد خبر 6099416

دیگر خبرها

  • تکثیر گاوهای پربازده با استفاده از فناوری تولید آزمایشگاهی جنین
  • اعطای جایزه البرز به پدر ماهواره ایران و پدر پیوند کبد
  • آقای مدودف همچنان تهدیدهای بزرگ می‌کند؛ فاجعه جهانی در راهه؟
  • تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • جذب سرباز امریه در سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف
  • آمریکا دیگر مقصد آرمانی محققان نیست/ تغییر الگوی مهاجرتی دانشمندان
  • دانشمندان جد گاو و گوزن‌ و خوک را یافتند
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده در مسیر شکل‌گیری/ برخی شخصیت‌های حقوقی عضویت را نپذیرفتند