Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@08:21:11 GMT

اشتغال برای ۴۰۰۰ معتاد بهبودیافته ایجاد شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۵۵۴۸۰

اشتغال برای ۴۰۰۰ معتاد بهبودیافته ایجاد شد

قائم‌مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بیش از ۴ هزار معتاد بهبودیافته با استفاده از ظرفیتشان اشتغال‌زایی ایجاد کردیم و بخشی از مشکلات مالی که برای دولت می‌تواند ایجاد کند را کاهش داده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد سردار علی مؤیدی ظهر امروز در کارگاه آموزشی منطقه‌ای سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه اعتیاد و مواد مخدر استان‌های غرب کشور که در استان لرستان برگزار شد بابیان اینکه باید با بهره‌مندی از توانمندی‌های بالقوه و بالفعل جامعه از ظرفیت‌ها بهره‌مند شویم اظهار داشت: کشورهایی که توسعه پیداکرده‌اند در جهت توازنی که بین نیازهای مردم و موضوعات اجتماعی ایجاد کردند از این ناحیه و مسیر عبور کرده‌اند و این رویکرد در چند سال گذشته پرچمش برافراشته شده و همچنان مقتدرانه وجود دارد و اهداف بلندی که دنبال می‌کند رصد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مشکلاتی که در سنوات گذشته در راستای آسیب‌های اجتماعی داشتیم به‌عنوان‌مثال بحث اعتیاد را از مردم پنهان می‌کردیم ولی این پنهان‌کاری دلیلی ندارد، چرا آمار، ارقام و عوارض ناشی از این پدیده‌های اجتماعی را شفاف برای مردم بیان نکنیم؟ پنهان کردن واقعیت‌های اجتماعی از منظر مردم بزرگ‌ترین اشتباه است چون نگاه مردم دلسوزانه بوده ولی متأسفانه آسیب‌های اجتماعی به‌جایی رسیده که مقام معظم رهبری به این بحث ورود کردند خیلی از کارگذاران شرمنده بودند چراکه از ظرفیت‌های مردم استفاده نکردند.

قائم‌مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: امروز در عرصه اجتماعی راهی جز این نداریم که در این مسیر حرکت کنیم، خوشبختانه طی چهار سال گذشته با رویکردی که در حوزه اعتیاد وزیر کشور داشتند شاهد عزم ملی، هوشمند، هوشیاری و ارتقا سطح علمی مردم در شناخت آسیب‌ها بوده‌ایم.

وی بیان کرد: در بحث شناخت آسیب‌ها در سنوات گذشته مشکل داشتیم و در بحث آمار نیز که مبنای برنامه‌ریزی، تصمیم سازی و تصمیم‌گیری است متأسفانه مشکل داشتیم ولی خوشبختانه امروز این دغدغه، حساسیت و جدیت از مقام معظم رهبری، روسای قوا و وزرا به عینه درک و لمس شده و این اجتماعی که امروز تشکیل می‌شود مؤید یک توفیق علمی و مدیریت صحیح است.

سردار مؤیدی تصریح کرد راهی جز این نداریم که این نشست‌ها، تجمعات و رویکردها را به‌عنوان رویکرد نخست کشور رصد کنیم، نهادهای اجتماعی تفکری را که دولت و نظام دارد انتقال داده و رصد می‌کند و همه آسیب‌های اجتماعی که توفیقات و ضعف‌ها را اعلام می‌کند و به‌صورت تجمیع و در قالب یک برنامه در دست دولت قرار می‌گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در چهار سال گذشته یکی از رویکردهایی که در بحث ستاد مبارزه با مواد مخدر مستقر شد رویکرد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر است، در آن ایام کمتر از هزار سازمان مردم‌نهاد به‌صورت پراکنده داشتیم که یکی از کارهای بزرگی که در چهار سال گذشته انجام گرفت به‌کارگیری خود مردم بوده که امروز توانستیم سمن‌ها را به دو هزار و 365 سمن ارتقا دهیم.

وی گفت: بیش از 90 درصد درمان ما به دست مردم است و دولت کمتر از 10 درصد بحث درمان اعتیاد را دنبال می‌کند، امسال سال اقتصاد مقاومتی و اشتغال است که تا یک ماه گذشته بیش از چهار هزار معتاد بهبودیافته با استفاده از ظرفیتشان اشتغال‌زایی ایجاد کردیم و بخشی از مشکلات مالی که برای دولت می‌تواند ایجاد کند را کاهش دادیم.

در حال تکمیل

R41450/P1336/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۵۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به ترنس‌های معتاد اسکان می دهیم، اما هیچ مسئولیتی را نمی توانیم قبول کنیم

رئیس سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: به موضوع ترنس‌ها وزارت بهداشت باید ورود کند.

به گزارش ایلنا، «احمد احمدی صدر» رئیس سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درخصوص رسیدگی به وضعیت ترنس‌ها اظهار کرد: موضوع ترنس‌ها مسئله‌ای تخصصی و فنی است و پیچیدگی‌هایی دارد، لذا لازم است تا وزارت بهداشت به این موضوع ورود کند. 

وی با اشاره به اینکه از نظر ایجاد زیرساخت‌ها اعلام آمادگی کرده ایم، بیان کرد: با ایجاد زیرساخت لازم به ترنس‌های معتاد متجاهر اسکان می‌دهیم، اما هیچ مسئولیتی را نمی‌توانیم قبول کنیم. چون این امر کار تخصصی وزارت بهداشت است و وزارت بهداشت باید ورود کند. 

رئیس سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در پایان گفت: نقطه‌ای را پیش‌بینی کرده‌ایم که کمترین تنش را داشته باشد، اما هنوز وزارت بهداشت برای تامین کادر تخصصی برای اداره ترنس‌ها اعلام آمادگی نکرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: یک روانشناس: اینکه بگوییم همه افراد ترنس بیمار هستند، درست نیست ترنس؛ تجسد روحی سالم در جسمی اشتباه

دیگر خبرها

  • زنجان پیشتاز نرخ مشارکت اقتصادی در کشور
  • ظرفیت ته لنجی برای بهبود معیشت مردم استفاده شود
  • مردم پایه و اساس ایجاد تحول در جامعه هستند
  • مطالبه اعتبارات ملی برای خوزستان/ اشتغال، اولویت اول جوانان
  • ۲۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در استان بوشهر کشف شد
  • اشتغال به کار ۹۱۴ زندانی کهگیلویه و بویراحمد طی سال گذشته
  • جمع‌آوری ۲۰۹ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع‌آوری ۲۳۳ معتاد و خرده فروش در مشهد
  • به ترنس‌های معتاد اسکان می دهیم، اما هیچ مسئولیتی را نمی توانیم قبول کنیم
  • جمع آوری ۲۰۹ معتاد متجاهر در مشهد