Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@23:59:48 GMT

برگزاری طرح ملی حفظ قرآن کریم در بندر آستارا

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۵۵۶۹۷

برگزاری طرح ملی حفظ قرآن کریم در بندر آستارا

خبرگزاری شبستان: رییس اداره اوقاف و امور خیریه بندر آستارا از برگزاری طرح ملی حفظ قرآن کریم در این شهرستان خبر داد و گفت: در قالب کلاس های طرح ملی حفظ قرآن کریم ۳۳۰ دانش آموز مشغول حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، جمشید مهدوی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا امروز ( ۲۵ آبان) در آیین نواختن زنگ وقف در آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و قاسم (علیه السلام) از اختصاص یک میلیارد ریال برای بازسازی مساجد این شهرستان خبر داد و اظهارکرد: از ابتدای سال جاری تاکنون برای حقوق خادمان و نگهبانان ثابت ۸۸۲ میلیون ریال هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه ۳۸ خادم مسجد تحت پوشش بیمه هستند، افزود: حقوق خادمان و نگهبانان ثابت را اداره اوقاف و امور خیریه پرداخت کرده است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بندر آستارا به برگزاری طرح ملی حفظ قرآن کریم در این شهرستان اشاره و تصریح کرد: این طرح ملی با رویکرد فرهنگی و تربیتی در مدارس، مساجد و آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و قاسم (علیه الاسلام) در حال اجراشت.

 

مهدوی با اشاره به اینکه در قالب طرح ملی حفظ قرآن کریم ۱۶ کلاس تشکیل شده است، افزود: در قالب کلاس های طرح ملی حفظ قرآن کریم ۳۳۰ دانش آموز مقطع ابتدایی با بهره گیری از ۱۳ مربی، مشغول حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم هستند.

 

وی با بیان اینکه برنامه های فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه بندر آستارا در سال جاری با موفقیت و با استقبال خوب مردم تاکنون برگزار شده است، خاطرنشان کرد: در سال جاری برای اجرای طرح های فرهنگی همچون نشاط معنوی و آرامش بهاری ۵۸۶ میلیون ریال هزینه شد.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بندر آستارا از احقاق حقوق موقوفات این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: در این راستا پنج پرونده در محاکم قضایی تشکیل و چهار پرونده نیز منجر به صدور رای به نفع اداره اوقاف شده و یک پرونده در حال رسیدگی می‌باشد.

 

مهدوی با بیان اینکه ۱۲ موقوفه با ۱۲۰ رقبه در بندر آستارا وجود دارد، گفت: از خیران انتظار داریم وقف در زمینه های علمی، پژوهشی و درمانی را جدی بگیرند.

پایان پیام/163

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۵۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل

دریافت 34 MB کد خبر 6092135

دیگر خبرها

  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در ۸۵ حوزه امتحانی
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین