Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه – امام جمعه ارومیه گفت: حوزه ها باید حوزه انقلابی باشند وخدایی نکرده اگر مقداری از این مسیر انحراف داشته باشیم نمی‌توانیم نجات یابیم و در نهایت انسان از بین رفتنی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر پنجشنبه در یادواره  ۸۷ شهید روحانی و طلبه آذربایجان غربی با اشاره به این که در آیات و روایات همواره بر مقام و منزلت شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی تاکید شده است افزود: حضرت علی (ع) هم که به عنوان دومین شخصیت عالم هستی مطرح هستند در آرزوی شهادت زندگی کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تاکید رهبر معظم انقلاب بر حفظ حوزه های انقلابی نیز در همین راستا است اظخارداشت: وظیفه ما در قبال شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی ادامه این مسیری است که آنها شروع کرده اند و در این راه وظیفه علمای دینی سنگین تر است.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به خطبه ۲۷ نهج‌البلاغه خاطرنشان کرد: شهادت در جای خود بسیار والاست به گونه‌ای که حضرت علی (ع) به یاران خود بیان مکردند که اگر امید به شهادت در جنگ در ایشان نبود به هیچ وجه با آن‌ها نمی‌ماند و در همه حال امیدوار بود در راه خداوند متعال به شهادت برسد.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: شهادت جایگاهی دارد که امیرالمؤمنین (ع) همواره در پی آن بودند و ادامه زندگی خود را به سبب شهادت می‌دانستند، خوشا به حال شهدایی که در بهترین زمان از جان خود گذشتند و امروز وظیفه ما در برابر این افراد بسیار سنگین است.

وی افزود: اگر در ادامه راه شهدا مقداری سستی کنیم در مقابل خداوند متعال هیچ جوابی نخواهیم داشت چراکه آنان در مقابل دشمنان از جان و مال خود گذشتند تا درخت اسلام را آبیاری کنند و امنیت و آسایش را برای مملکتمان به ارمغان آورند.

قریشی تاکید کرد: ما طلبه‌ها بسپار وظیفه سنگینی در راه ادامه روش شهدا داریم چراکه دروس دینی را می‌خوانیم تا مردم را هدایت کنیم بنابراین نباید در این مسیر کوتاهی از خود نشان دهیم و از خداوند متعال خواستاریم راه شهدا را به خوبی بپیماییم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به روایتی از امام باقر (ع) به نقل از پیامبر اکرم (ص) و ایشان به روایت از خداوند متعال گفت: افرادی که مسلمان هستند ولی از امام ظالم تبعیت کنند حتماً عذاب می‌شوند هرچند این امت در کارهای شخصی خود بسیار درستکار باشند و خداوند متعال از گروهی می‌گذرد که از امام عادل پیروی کرده‌اند هرچند در اعمال شخصی خود مشکل داشته باشند.

وی اظهار داشت: اگر رهبری فردی الهی باشد و مردم از وی تبعیت کنند مشکلات در نهایت برطرف می‌شود ولی اگر فردی که در رأس است شخص ظالمی باشد امت را مورد عذاب قرار می‌دهد.

حجت الاسلام سرایی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای استان نیز در این مراسم گفت: طرح حجره شهدا در تمام حوزه های علمیه اجرا می شود و یادواره های شهدای روحانی نیز در تمام حوزه های علمیه اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام قاسم خانی مدیر حوزه امام خامنه ای ارومیه نیز در این مراسم با اشاره به فرمایشات امام خمینی ره گفت: به گفته امام خمینی ره جلب رضایت الهی و حق طلبی و حمایت از مظلوم مهمترین هدف شهدا بود.

آذربایجان غربی ۸۷ شهید روحانی را در دوران پر افتخار دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است،همچنین در این مراسم از حجره شهدای روحانی در حوزه علمیه امام خامنه ای ارومیه نیز رونمایی شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۷۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبیین مفاهیم ایثار و شهادت برای نسل جوان ضروری است

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم گفت: نام شهیدان، پیام و مفاهیم ایثار و شهادت از موضوعات مهمی است که باید به نسل جوان منتقل شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم ،حجت‌الاسلام سیداسماعیل حسینی مقدم امروز در دیدار با اعضای ستاد برگزاری یادواره شهدای فردو گفت: روستای فردو به دلیل اینکه شهدای بسیاری تقدیم اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران کرده، جزو افتخارات استان قم محسوب می‌شود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود همواره تاکید کرده‌اند که فرهنگ شهادت باید به زیباترین زبان برای مردم تبیین شود.

 سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم گفت: این روزها که دشمن به دنبال ایجاد فاصله بین جوانان و انقلاب اسلامی است؛ این امر ضرورت دارد تا نسل جدید با مفاهیم شهادت و ایثار بیشتر‌ آشنا شوند.

وی تصریح کرد: نام شهیدان، پیام و مفاهیم ایثار و شهادت از موضوعات مهمی است که باید به نسل جوان منتقل شود.

حسینی مقدم در پایان خاطرنشان کرد: تکریم خانواده شهدا و تجدید یاد و خاطره آن‌ها از مسائلی است که مورد تاکید استاندار قم بوده و ایشان بر این امر اهتمام جدی دارند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟
  • فرزندان با استعداد خود را به حوزه های علمیه بفرستید
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • اندیشه‌ امام در عملیات وعده صادق نمود پیدا کرد
  • تبیین مفاهیم ایثار و شهادت برای نسل جوان ضروری است
  •  استاد حوزه علمیه قم : اگر برای آبادانی دین کاری نمی کنیم، دین را خراب تر نکنیم
  • تلاش بی وقفه برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی
  • هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی
  • جامعة المصطفی مولود مبارک انقلاب اسلامی است