Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار لاهیجان با بیان اینکه امکانات فعلی شهر لاهیجان جوابگوی ۳ و نیم میلیون گردشگر نیست گفت: این شهر ظرفیت برگزاری جشنواره های چای، ابریشم، بامبو و ورزشی را داشته و می تواند یک شهر ۲۴ ساعته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از «لاهیجان»، مسعود کاظمی در گفت و گویی ضمن قدردانی از حسن اعتماد اعضای شورای اسلامی شهر لاهیجان با بیان اینکه بنده در ابتدا نسبت به تهیه جدول SWOT شهرداری با هدف شناسایی نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدها اقدام کردم و برنامه ای با افق ۱۴۰۰ با توجه به سندهای فرادستی با کمک مشاوران خود و همکاران خوبم در شهرداری در دست تهیه داریم گفت: بودجه شهرداری لاهیجان در سال جاری ۴۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است که ۲۲ میلیارد تومان آن سهم پروژه های عمرانی می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاظمی با بیان اینکه اولویت ما با پروژه های نیمه تمام مثل پل فرهنگیان، ادامه خیابان هایی که به خاطر تملک چند قطعه شهروندان نمی توانند از مزیت عبور و مرور استفاده کنند و ادامه کمربندی ضلع جنوبی شهر از بلوار دکتر حکیم زاده به بوجایه و بلوار دیلمان می باشد افزود: با حمایت اعضای محترم شورا، کار احداث خیابان جدیدی از جنب دادگستری به خالوباغ آغاز شد که با احداث خیابان جدید، این منطقه از بن بست خارج خواهد شد.

**امکانات فعلی شهر لاهیجان جوابگوی ۳ و نیم میلیون گردشگر نیست

شهردار لاهیجان با بیان اینکه در بحث عبور و مرور شهری، اصلاح هندسی بعضی از میادین در دستور کار قرار دارد، افزود: هفته گذشته اولین دوربرگردان روبروی پارک بعثت احداث شد که اجرای آن چند گره ترافیکی را مرتفع و روان سازی به همراه داشت؛ اجرای این گونه پروژه ها باعث خواهد شد ایمنی شهر بالاتر رود.

کاظمی با اشاره به اینکه احداث پارکینگ به صورت بی او تی در شهر لاهیجان از جمله برنامه های شهرداری لاهیجان می باشد، گفت: شهر لاهیجان سالانه میزبان بیش از سه میلیون و  ۵٠٠ هزار گردشگر است که با توجه به ساختاری که دارد، امکانات فعلی جوابگو نیست و افزایش زیرساخت ها، اولویت ما خواهد بود که مجموعه اقدامات باعث افزایش ماندگاری گردشگر خواهد شد.

وی اضافه کرد: در شهرداری لاهیجان عوارض کسر پارکینگ در حساب جداگانه ای واریز می شود و فقط برای احداث پارکینگ عمومی استفاده شده و این نکته قابل توجهی است که شاید در خیلی از شهرداری ها لحاظ نشود.

وی گفت: مناسب سازی پیاده روها برای تمام سنین و نورپردازی خیابان ها از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای اجرا در شهر لاهیجان است.

**لاهیجان ظرفیت یک شهر ۲۴ ساعته را دارد

کاظمی افزود: شهر لاهیجان این پتانسیل را دارد که به عنوان یک شهر ۲۴ ساعته مورد بازدید گردشگران قرار گیرد، لذا با اجرای پروژه های نورپردازی و اصلاح آسفالت معابر در حد توان با توجه به فصل سرما و ایجاد مسیرهای دوچرخه سواری جاذبه های بازدید و اقامت در این شهر را افزایش خواهیم داد.

وی اضافه کرد: جداره های تاریخی شهر لاهیجان محبوس شده و متاسفانه در زیر تابلوها قرار دارد که کار توجه به اماکن تاریخی را با جداره سازی دیوار حمام گلشن آغاز کردیم که از همکاری میراث فرهنگی تشکر می کنم.

شهردار لاهیجان اظهار کرد: پیگیری احداث محل دائمی نمایشگاه ها، احداث دیوار نویسندگان بومی و مشاهیر لاهیجان، برنامه بهبود محیط شهری، تکمیل پارک بانوان، تکمیل پارک جانبازان و ایجاد پارک مشاهیر و فضای سبز در مناطق کم برخوردار و پروژه  جداره سازی هشت محل، هشت بهشت از دیگر برنامه های شهرداری می باشد.

کاظمی با اشاره به فراخوان ملی شهرداری لاهیجان برای طراحی المان های شهری در میادین اضافه کرد: از متخصصان کشور دعوت می کنم که طرح های پیشنهادی خود را به دبیرخانه این جشنواره در شهرداری ارسال نمایند.

وی با بیان اینکه ورودی های شهر، تاریخ و هویت شهر هستند و باید اصلاحاتی در این زمینه صورت پذیرد، گفت: اجرای پروژه تفکیک زباله از مبدأ، بروز رسانی سرویس های بهداشتی و افزایش آن در سطح شهر به خصوص در ورودی ها و توجه به بحث سند بازآفرینی با توجه به پتانسیل هایی که در شهر است از دیگر اولویت های ما برای اجرا در شهر لاهیجان می باشد.

**جشنواره های چای، ابریشم، بامبو و ورزشی در لاهیجان برگزار خواهد شد

وی در زمینه اجرای برنامه های فرهنگی، ورزشی توسط شهرداری لاهیجان گفت: به عنوان فردی کوچک از جامعه ورزش که هر چه از تندرستی و سلامت دارم از ورزش است، ورزش را در دستور کار خود دارم و تقویت ورزش محلات و استعدادیابی، ایجاد مسیر فرهنگی با رویکرد بومی، فرهنگی، تاریخی و اصیل منطقه، ایجاد کتابخانه های سیار در محلات کم برخوردار با همکاری اداره کتابخانه های عمومی، تدوین تقویم جشنواره های چای، ابریشم، بامبو و جشنواره های ورزشی و نمایش های خیابانی که از سابقه بسیار خوب برخوردار است و هنرمندان مطرحی که تاکنون از حضور آنان بهره برده ایم و تلاش داریم این جشنواره پررنگ تر شود.

شهردار لاهیجان افزود: پیگیری ایجاد سرای محلات پس از طی مراحل و کسب مجوز از شورای شهر را در دست کار خواهیم داشت، همچنین مجهز کردن پارک ها به وسایل بازی استاندارد، ایجاد مسیرهای تندرستی، تقویم برنامه های فرهنگی و مذهبی، برندسازی لاهیجان، بهره گیری از نخبگان و پیشکسوتان فرهنگی و ورزشی در کارگروه های تخصصی بهره برداری از فضاهای مجازی همچون صدای شهروند به جهت اطلاع رسانی مسائل شهری و پیگیری احداث یک شهربازی سرپوشیده بخش دیگری از برنامه های مدیریت شهری در طول چهارسال آتی خواهد بود.

کاظمی ضمن قدردانی از همراهی مردم لاهیجان با مدیریت شهری گفت: شأن و منزلت مردم لاهیجان به اندازه ای بالا است که با توجه به امکانات کمی که از شهرداری دریافت می کنند، نجابت آنها دست ما را همیشه گرفته است.

**خودروهای منطقه آزاد انزلی به ناوگان شهری اضافه خواهند شد

شهردار لاهیجان با اشاره به اینکه مراحل نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر در حال انجام می باشد، اضافه کرد: به زودی شاهد افزودن چند دستگاه جدید خودرو از منطقه آزاد خواهیم بود که باعث رضایت مندی رانندگان، شهروندان و گردشگران خواهد شد.

شهردار لاهیجان با بیان اینکه بحث گردشگری آمیخته در بحث سرمایه گذاری است،گفت: شهر لاهیجان باتوجه به شرایط استراتژیک از نظر گردشگری، کالبدی، فرهنگی، تاریخی و حتی اقتصادی و اجتماعی جزء اولین ها است و ارتفاع این شهر هم از دیگر شهرها بالاتر بوده و شهری کوه پایه ای با محلات قدیمی و جاذبه های فراوان است که از عموم هم وطنان برای دیدار از این شهر دعوت می کنم.

کاظمی ضمن قدردانی از زحمات شهرداران پیشین لاهیجان، افزود: شهرداری لاهیجان نسبت به تهیه بسته های سرمایه گذاری از طریق دفتر سرمایه گذاری اقدام کرده که از جمله می توان به استخر حاجی آباد که در آینده نزدیک یکی از پتانسیل های ویژه خاورمیانه و مقصد گردشگران قرار خواهد گرفت اشاره کرد.

وی اضافه کرد: احداث پل معلق در بام سبز و اولین بازارچه متحرک آبی کشور در لاهیجان نیز از پروژه های پیش بینی شده برای اجرا در این شهر می باشد.

کاظمی افزود: امیدوارم که بتوانیم با انجام دادن این پروژه ها زیرساخت های مناسب برای مسافران و شهروندان عزیز لاهیجان فراهم کنیم.

وی با اظهار امیدواری برای اینکه حضور گردشگران باعث بهبود شرایط اقتصادی شهروندان شود، اضافه کرد: به نظر ما پذیرایی از مسافران باید با یک سری از شاخص ها و معاش مردم در یک سطح باشد که این نوع موجود قابل قبول نیست، یعنی ما نتوانستیم گردشگری را صنعت و برای این صنعت تعریف اقتصادی و هزینه فایده کنیم و این محقق نمی شود مگر با مشارکت شهروندان که آن هم متصل به رضایت مندی شهروندان از مسئولین شهری است و در قدم اول با من مدیر شهری است که باید بتوانم اعتماد جذب کنم تا مردم ضمن مشارکت در پرداخت عوارض سالانه شاهد اتفاقات عمرانی خوبی در شهر باشند.

**حقوق و اضافه کار پرسنل شهرداری را پرداخت کردیم

شهردار لاهیجان در پایان ضمن اشاره به پرداخت حقوق و اضافه کار پرسنل شهرداری گفت: برای اولین بار ما توانستیم حقوق و اضافه کار همکاران خود در حوزه کارگری را که جزء دستورات اولیه اینجانب بود پرداخت کنیم و نگاه من ابتدا به نیروهای صف و سپس ستاد است که البته تمامی همکاران من نجیب و زحمتکش هستند.

کاظمی افزود: ان شاء الله شاهد ایجاد یک شهر پاک، ایمن و روان و کارآمد با اقتصاد فعال با تکیه بر گردشگری داشته باشیم.

پایان پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۹۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌کرد ۲۰۰ میلیاردتومانی شهرداری ارومیه بابت نصب علائم و ایمن‌سازی ترافیکی

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: شهرداری ارومیه سالانه بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان بابت نصب علائم ترافیکی، خطکشی و ایمن‌سازی ترافیکی در راستای کاهش بار ترافیکی و تصادفات هزینه می‌کند.

توماج وحیدافشار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی در خصوص مشکلات مربوط به بیمه تکمیلی پرسنل شهرداری ارومیه اظهار کرد: موضوع تناسب خدمات بیمه تکمیلی با نیازهای پرسنل شهرداری یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد و شورای شهر این موضوع را در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به رقم ۸۰ میلیارد تومانی قرارداد بیمه تکمیلی با شهرداری ارومیه افزود: رقم‌این قراردادها می‌تواند کمتر شود یا به شیوه‌ای دیگر که منافع شهرداری و پرسنل در آن بیشتر شود تنظیم و باقی رقم در بخش‌های رفاهی پرسنل یا صندوق‌های وام ضروری پرسنل مورد استفاده قرار گیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه در بخش دیگری از سخنانش با بیان حجم فروش ۲۰ هزار میلیارد ریالی خدمات بیمه خودرویی در سال ۱۴۰۲ در ارومیه گفت: سالانه بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان شهرداری ارومیه بابت نصب علائم ترافیکی، خط‌کشی و ایمن‌سازی ترافیکی در راستای کاهش بار ترافیکی و تصادفات انجام می‌دهد که می‌شود با تفاهم با شرکت‌های بیمه‌ای بخشی از آن را توسط این شرکت‌ها تأمین کرد، چرا که بالطبع با کاهش تصادفات هزینه‌های آنها نیز کاهش پیدا می‌کند.

وحیدافشار ادامه داد: باید به سمت تنظیم تفاهم‌نامه مشارکتی بین شهرداری و شرکت‌های بیمه‌ای در سال ۱۴۰۳ حرکت کنیم.

کد خبر 745131

دیگر خبرها

  • هزینه‌کرد ۲۰۰ میلیاردتومانی شهرداری ارومیه برای نصب علائم و ایمن‌سازی ترافیکی
  • شرایط استخدام زباله‌گردان به عنوان پاکبان مشخص شد / این افراد چقدر حقوق می گیرند؟
  • هزینه‌کرد ۲۰۰ میلیاردتومانی شهرداری ارومیه بابت نصب علائم و ایمن‌سازی ترافیکی
  • شرایط استخدام زباله‌گردان به عنوان پاکبان مشخص شد | این افراد چقدر حقوق می گیرند؟
  • هزار و ۲۸۴ میلیارد تومان به شهرداری‌های ایلام پرداخت شد
  • پرداخت بیش از ۱۲۸۰ میلیارد تومان به شهرداری‌های ایلام در دو سال گذشته
  • افزایش ۲۸ برابری اعتبارات سرویس‌های مدارس استثنایی در بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران
  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های استان ایلام
  • یک هزار و ۲۸۴ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری های ایلام پرداخت شد
  • افزایش ۲۸ برابری اعتبارات سرویس های مدارس استثنایی در بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران