Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مدیری به رسانه‌ها کم توجه کند یعنی عقب افتادگی نسبت به شرایط دارد، رسانه‌ها با بسترسازی و جلب اعتماد مردم باید به توسعه کشور کمک کنند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی در جریان سفر به استان قم، امروز (پنجشنبه، ۲۵ آبان ماه) در دیدار با رئیس خانه مطبوعات قم و مدیرکل ارشاد اسلامی این استان و جمعی از مدیران رسانه‌ای گفت: فرآیند کار رسانه اگر به نحوی باشد که باعث امیدواری جامعه شود برای کشور مفید است البته این موضوع به این معنی نیست که از انتشار اخباری مانند حوادث جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مساعدت‌های لازم برای رفع مسائل خانه مطبوعات قم انجام می‌شود، افزود: انجام کار‌های اجرایی بدون همکاری با رسانه‌ها امکان پذیر نیست و باید تعامل منطقی بین رسانه‌ها و دستگاه‌ها وجود داشته باشد چرا که یکی از اهداف دستگاه‌های اجرایی این است که با همکاری با مردم به توسعه کشور کمک کنند.

وی با بیان اینکه انجام کار‌های رسانه‌ای خیلی مهم است، ادامه داد: اگر مدیری به رسانه‌ها کم توجه کند یعنی عقب افتادگی نسبت به شرایط دارد. رسانه‌ها با بسترسازی و جلب اعتماد مردم باید به توسعه کشور کمک کنند.

رئیس نهاد قانونگذاری در خصوص وضعیت اقتصادی رسانه‌ها گفت: در وجه تکنیکی، رسانه‌ها دارای مشکلاتی هستند، روزنامه_فروشی_در_قم_راه_اندازی_می_شود">خانه مطبوعات ضمن انعکاس مطالبات باید آسیب شناسی درونی انجام دهد تا کار‌ها از لحاظ تکنیکی جذاب شوند.

لاریجانی ادامه داد: رسانه‌های قم با اتاق بازرگانی استان همکاری داشته باشند تا اقدامات بخش تولید منعکس شود.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید روی پای خود بایستند، افزود: معمولا در جلسات با خبرنگاران مسائل مختلف بیان می‌شود بنابراین باید برای رفع مشکلات و مسائل خبرنگاران به یک جمع بندی منسجم رسید.

رئیس نهاد قانونگذاری افزود: رسانه‌ها روش‌های ایجاد کار و کارآفرینی را معرفی کنند چراکه حتی در برخی موارد با پول مختصر نیز می‌توان اقدام به کارآفرینی کرد.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) فرمودند: به جای نشان دادن عکس من در روزنامه ها، عکس یک کشاورز را در روزنامه منعکس کنید. انتشار عکس یک جوان کارآفرین در روزنامه‌ها اقدام خوبی است که باید اینگونه موضوعات لحاظ شود.

لاریجانی تصریح کرد: گاهی برخی جنجال‌ها در رادیو و تلویزیون مردم را مایوس می‌کند بنابراین موضوع چینش خبر، یک هنر است چرا که انتشار زیاد اخبار منفی ذهن مردم را خسته می‌کند.

وی افزود: کار رسانه‌ها بسیار مهم است و بخشی از نظام تصمیم گیری و اجرا را رسانه‌ها تشکیل می‌دهند و با اخبار رسانه‌ها مسئولان شرایط مردم را درک می‌کنند.

لازم به ذکر است در این نشست داستانی رئیس خانه مطبوعات استان قم و حسینی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان مسائل خود را بیان کردند که مهم‌ترین محور‌های آن عبارت بود از بیان مشکلات کاری خبرنگاران، مسائل بیمه‌ای در رسانه ها، کمبود دکه‌های روزنامه فروشی در قم و لزوم تعامل دادستانی با خبرنگاران.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان این جلسه قول مساعد برای بررسی و رسیدگی به مشکلات بیان شده را داد.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۰۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز هوای تهران پاک است

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۷ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش مهر، همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۷۰ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۲۳ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۲۱ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

دیگر خبرها

  • کیفیت هوای مشهد قابل قبول است
  • هوای تهران در وضعیت قابل قبول قرار دارد
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • امروز هوای تهران پاک است
  • یافته محققان ژاپنی؛ مکمل آنتی اکسیدانی ترکیبی در تقویت حافظه و شناخت موثر است
  • پرداخت چهار هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال از محل مالیات به شهرداری‌های ایلام
  • از بین بردن امضاهای طلایی و بسترسازی برای تحقق شعار سال با اصلاح حرایم بهداشتی دامپروری
  • مدیران گره‌گشای مشکلات مردم باشند
  • پرداخت ۴۲۹ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های ایلام
  • مدیران شهرستان تنگستان با رسانه‌ها گفتگو کنند