Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیات بدوی نهاد ریاست جمهوری گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اگر در حوزه علمیه می‌ماند مرجع تقلید بزرگی می‌شد.

به گزارش خبرنگار احزاب خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام محمد اشرفی اصفهانی رئیس هیات بدوی نهاد ریاست جمهوری در سومین کنگره حزب مردمی اصلاحات اظهارکرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پس از مقام معظم رهبری جایگاه رفیعی در کشور داشت و شخصیت بی‌نظیر و بی‌بدیل بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید نیم قرن بگذرد تا شخصیتی همچون ایشان را شاهد باشیم.

اشرفی اصفهانی خبر داد: قرار است در نخستین سالگرد درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کنگره‌ای بزرگ برگزار شود و از شخصیت‌های مرجع تقلید نیز دعوت شوند چرا که آیت‌الله هاشمی یک شخصیت علمی بود و اگر در حوزه علمیه می‌ماندند مرجع تقلید بزرگی می‌شد.

رییس هیات بدوی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به زلزله اخیر در استان کرمانشاه به سفری که مرحوم آیت الله هاشمی در زمان ریاست جمهوری خود به این استان داشت اشاره و تاکید کرد: قصر شیرینی که در زمان دفاع مقدس با خاک یکسان شده و فقط یک مسجد نیمه مخروبه‌ای در آن باقی مانده بود، با دست سردار سازندگی ساخته شد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۰۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کسانی نامه معروف امام در عزل آیت‌الله منتظری را رد و بدل کرد؟

ششم فروردین ۱۳۶۸ نامه معروف امام در عزل آیت الله منتظری از قائم مقامی رهبری صادر شد. آیت‌الله منتظری در هشت فروردین نامه استعفای خود را به امام نوشت و امام هم در نامه دیگری استعفای وی را پذیرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی، اما تبادل نامه‌ها بین امام و آیت الله منتظری روایت جالبی دارد که محمد عطریانفر آن را در گنجینه تاریخ شفاهی مرکز اسناد انقلاب اسلامی به ثبت و ضبط رسانده است.

عطریانفر در بخشی از خاطرات خود می‌گوید: «حضرت امام تصمیم به عزل [منتظری]گرفتند. نامه ۱/۶ را نوشتند و این نامه شش یک صادر شد. آقای خامنه‌ای، آقای هاشمی و دیگران [جلسه سران]خدمت امام بوده خیلی این بزرگان امام را [مورد صحبت قرار میدهند]که این کار را نکنید، امام هم مصر که این کار باید انجام شود. آقای هاشمی رفسنجانی از آن جلسه که خارج شده بود، مایوس بود. مایوس که دیگر آقای منتظری هم تمام شد، امام تصمیم خودش را گرفته... ظاهراً آقای هاشمی خبر داده بود به آقای شریعتی، که از ما کاری برنیامد، اگر کاری از شما رفقا برمی آید انجام دهید.

آقای [عبدالله]نوری مأموریت پیدا میکند به اتفاق آقای شریعتی این دوتا میروند قم، و یک مجادله سنگینی هم با آقای منتظری داشتند... ظاهراً طولانی بوده این جلسه، در هر صورت آقای منتظری قانع میشود به اینکه نامه‌ای را بنویسد. حتی گفته شد پیس نویس نامه‌ای را که به حضرت امام نوشتند، همین دوستان تهیه کردند، آقای نوری برای من نقل کرد که من توی مسیری که داشتم میرفتم قم در ماشین نشستم و این پیش‌نویس را تهیه کردم. [از آقای منتظری]نامه را میگیرند و به سرعت برمیگردند تهران.

این نامه میرود خدمت حضرت امام. امام [نامه]را باز میکند و گریه میکند امام. ظاهراً این اقدام آقای نوری [باعث شد]که نامه شش یک از حیّز خاصیت خارج شد و ختم میشود به نامه هشت یک امام که ظاهراً نامه هشت یک را هم آقای نوری برای آقای منتظری میبرد...»

دیگر خبرها

  • ۲ مأموریت دانشکده دین و رسانه از نگاه آیت‌الله اعرافی
  • پلیس ضمن برخورد با مفسدان، مامور به رحمت است
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: حجاب از طرفی واجب است و از طرف دیگر، نباید خشونتی در کار باشد
  • پلیس ضمن برخورد با مفسدان و برهم زنندگان نظم، مامور به رحمت است
  • زمان برگزاری اولین انتخابات فوتبال در سال 1403
  • از سرمایه عظیم جذب زائر در قم استفاده شود
  • تقدیر مدیر حوزه‌های علمیه کشور از خدمات مختلف سپاه
  • تقدیر مدیر حوزه‌های علمیه کشور‌ از خدمات مختلف سپاه
  • چه کسانی نامه معروف امام در عزل آیت‌الله منتظری را رد و بدل کرد؟
  • دیدار نوروزی شهردار قم با آیت‌الله اعرافی