Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@22:17:22 GMT

همکاری اطلاعاتی اسرائیل با عربستان علیه ایران

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۶۰۳۹۰

همکاری اطلاعاتی اسرائیل با عربستان علیه ایران

گادی آیزنکوت رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در اولین گفتگوی خود با پایگاه سعودی «ایلاف» اعلام کرد: اسرائیل و عربستان منافع مشترکی علیه ایران دارند و ریاض و تل آویو در مورد ایران و ضرورت مقابله با آن در منطقه به توافق کامل رسیده اند.

خبرگزاری مهر:رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تل آویو آماده همکاری اطلاعاتی با عربستان سعودی علیه ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گادی آیزنکوت رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در اولین گفتگوی خود با پایگاه سعودی «ایلاف» اعلام کرد: اسرائیل و عربستان منافع مشترکی علیه ایران دارند و ریاض و تل آویو در مورد ایران و ضرورت مقابله با آن در منطقه به توافق کامل رسیده اند.

وی اعلام کرد: در گذشته ارتش کشورهایی همچون سوریه برای ما تهدید محسوب می شد اما در حال حاضر به ۳ دلیل، خطر بزرگ در منطقه برای ما ایران است. اول اینکه هیچ شکی در مورد انگیزه های ایران برای دستیابی به توانمندی های هسته ای وجود ندارد.

دوم اینکه ایران برای گسترش نفوذ خود در مناطق مختلف و فعال کردن بازوهایی همچون حزب الله، انصار الله و جنبش جهاد اسلامی که بتوانند ماموریت هایی را انجام دهند، تلاش می کند.

سوم اینکه ایران سعی دارد قوانین بازی در منطقه را از طریق انتقال تجربه ها، ایجاد کارگاه های تولید سلاح، افزایش سلاح های پیشرفته، پهپادها و سرمایه گذاری در زمینه جنگ و آموزش نیروهای نظامی تغییر دهد.

آیزنکوت مدعی شد: ایران درصدد تسلط به منطقه از طریق دو هلال شیعی است، باید مانع از این اقدام شد. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا یک ائتلاف بین المللی جدید در منطقه تشکیل و راهبردی فراگیر و بزرگ برای مقابله با ایران تدوین شود.

وی درباره حزب الله لبنان نیز گفت: ارتش اسرائیل قصد ندارد به حزب الله لبنان حمله کند اما ما هیچ گونه تهدید راهبردی علیه خود را نمی پذیریم. اگر امر اقتضا کند ما آمادگی همکاری اطلاعاتی با عربستان را داریم چرا که منافع مشترک بسیاری میان ما وجود دارد. رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی علاوه براین از آمادگی خود برای تبادل اطلاعات با کشورهای عربی به اصطلاح میانه رو و همکاری اطلاعاتی با آنها برای مقابله با ایران خبر داد.

آیزنکوت در خصوص اوضاع لبنان نیز اعلام کرد: وضعیت لبنان پیچیده است و استعفای سعد الحریری از ریاض غافلگیر کننده بود. ما از آرامش ۱۱ ساله در مرز لبنان واقعا خوشحالیم اما از سوی دیگر شاهد اقدامات ایران هستیم که ممکن است به درگیری بینجامد اما در مرحله کنونی این موضوع را بعید می دانم. حزب الله تلاش می کند نیروهای خود را به نهادهای امنیتی لبنان راه دهد و با اینکه سعد الحریری مخالف این امر بوده اما حزب الله در این زمینه موفق شده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در رابطه با سوریه نیز مدعی شد: اینکه گفته می شود اسرائیل به گروه های تروریستی همچون جبهه النصره کمک می کند کذب است و النصره و داعش و غیره همگی دشمن اسرائیل هستند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۰۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین شکست بزرگ اطلاعاتی اسرائیل پس از طوفان الاقصی

ارائه پیش بینی غلط از واکنش احتمالی ایران به حمله علیه کنسولگری دمشق دومین شکست اطلاعاتی بزرگ رژیم صهیونیستی پس از حمله ۷ اکتبر به حساب می آید. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پیش بینی غلط آمان (اداره اطلاعات ارتش اسرائیل) از واکنش احتمالی ایران در برابر حمله به کنسولگری دمشق، به دومین اشتباه مهلک این اداره در 6 ماه اخیر مبدل شد.

روزنامه پرتیراژ یدیعوت آحارونوت اعلام کرده تصمیم ارتش رژیم صهیونیستی برای حمله به کنسولگری ایران در دمشق پس از ارائه برآوردهای امنیتی شدیداً اشتباه درباره سطح واکنش احتمالی ایران گرفته شد. اداره اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی، پیش از اتخاذ این تصمیم، به فرماندهان نظامی و اعضای کابینه جنگی اطمینان داد که احتمال واکنش مستقیم جمهوری اسلامی ایران به چنین حمله‌ای اندک است. اما عملیات وعده صادق ثابت کرد دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل پس از خوردن ضربه هفتم اکتبر 2023 هنوز هم دچار اشتباهاتی در این سطح می‌شوند.

این روزنامه در ادامه نوشته کارشناسان و آهارون هالیوا، فرمانده این اداره تصور می‌کردند که اگر به کنسولگری ایران در دمشق حمله کنند، ایران پاسخ مستقیمی به آنها نخواهد داد. برآورد امنیتی این اداره تأکید می‌کرد که ایران از طریق گروه‌ها و هم‌پیمانان نزدیک به خود و به صورت نیابتی چنین حمله ای را از سوی تل آویو پاسخ خواهد داد.

دومینوی استعفاها در ارتش اسرائیل بعد از شکست در طوفان الاقصیبالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

حمله انتقامی 14 آوریل ایران نشان داد که اداره اطلاعات ارتش اسرائیل یک بار دیگر دچار اشتباهی بزرگ شده است. اعلام استعفای آهارون هالیوا، فرمانده این اداره چند روز پس از این حمله نشان می‌دهد، این کناره‌گیری با اقدام ایران ارتباط دارد. اداره اطلاعات ارتش یکی از متهمان ردیف اول شکست امنیتی اسرائیل در هفتم اکتبر هم به حساب می‌آید. این اداره نتوانست گسترده‌ترین و آفندی‌ترین حمله نیروهای مقاومت فلسطین در تاریخ را پیش‌ بینی کند.

هالیوا چند هفته پس از آغاز جنگ اعلام کرد که در پایان جنگ غزه از سمت خود کناره گیری خواهد کرد، اما به نظر می‌رسد پس از دومین اشتباه مهلک این اداره بعد از حمله انتقامی ایران، او بیش از پیش احساس شکست و ناکامی می‌کند و لذا در شرایطی استعفای خود را اعلام کرده که هنوز جنگ در غزه در جریان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۶۵۰ عملیات حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی طی ۲۰۰ روز
  • حزب الله شعاع حملات خود را به عمق اسراییل گسترش داد
  • ضربه کاری به ارتش اسرائیل و ترجمه عملی تهدیدات نصرالله
  • دومین شکست بزرگ اطلاعاتی اسرائیل پس از طوفان الاقصی چیست؟
  • حمله پهپادی حزب الله به ۲ پایگاه نظامی ارتش اسرائیل
  • دومین شکست بزرگ اطلاعاتی اسرائیل پس از طوفان الاقصی
  • دومینوی استعفاها در ارتش اسرائیل بعد از شکست در طوفان الاقصی
  • استعفای مقام عالیرتبه اطلاعاتی رژیم اسرائیل + جزئیات 
  • حزب الله: آماده نبرد تمام عیار با اسرائیل هستیم/ ایران مقتدر حمایت گسترده‌ای از مقاومت دارد
  • حزب الله لبنان پهپاد اسرائیل را سرنگون کرد