Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته امداد امام خمینی از احداث کامل خانه‌های مددجویان زلزله‌زده خبر داد و گفت: 4150 مورد از خانه‌های مددجویان کمیته امداد امام خمینی از 10 درصد تا ویرانی کامل، آسیب دیده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، پرویز فتاح،‌رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در ارتباط تلفنی با شبکه خبر و با اشاره به تعداد مددجویان زلزله زده و جانباخته در غرب کشور اظهار کرد: 20 هزار مددجو در 6 شهرستان زلزله زده تحت پوشش کمیته امدادم امام خمینی قرار داشتند که 100 نفر از این افراد جان خود را در زلزله از دست داده و چند صد نفر نیز آسیب دیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از فردا شرکت بیمه برای برآورد خسارت منازل آسیب دیده وارد این مناطق خواهد شد، همچنین در کنار کمک‌های دولتی که برای بازسازی و ساخت مناطق زلزله‌زده در نظر گرفته شده، کمیته امداد وارد عمل خواهد شد و به مددجویان کمک‌های مالی پرداخت خواهد کرد.

فتاح ادامه داد: تمام مراکز کمیته امداد امام خمینی (ره) آماده دریافت کمک‌های مردمی هستند، تاکنون بیش از 250 کامیون و تریلر حاوی کالاهای ضروری به مناطق آسیب دیده ارسال شده است. همچنین به همین اندازه نیز بارگیری برای روزهای آینده انجام شده است. بنابراین پیش بینی می‌کنیم طی فردا و پس فردا بیش از 500 کامیون و تریلر به این مناطق اعزام شود.

فتاح با اشاره به نیازسنجی کمیته امداد برای ارسال کمک‌های مردمی یادآور شد: تاکنون بیش از 11 میلیارد تومان کمک نقدی از طرف مردم به دست کمیته امداد رسیده است که این کمک‌ها به دست همه مردم و نه فقط افراد تحت پوشش خواهد رسید.

وی با اشاره به توزیع بیش از 30 هزار چادر در مناطق زلزله زده ادامه داد: اگرچه در ساعات اولیه نابسامانی‌هایی در توزیع اقلامی همچون چادر و سایر موارد وجود داشت اما در این زمینه با کمبودی رو به رو نیستیم و به نظر می‌رسد تا پایان امشب مشکل توزیع این خدمات نیز به پایان خواهد رسید.

فتاح تاکید کرد: هم اکنون ارسال وسایل گرمایشی و پوشش‌های پلاستیکی و نایلونی برای استتار چادرها همزمان با شروع بارش‌ها و کاهش دما از اولویت برخوردار است، همچنین آغاز ساخت منازل ویران شده در اسرع وقت انجام خواهد شد اما با این وجود به علت آغاز بارش‌ها لازم است تا کمی صبر کنیم. همچنین باید برنامه‌ریزی‌ها برای ساخت منازل به گونه‌ای باشد تا به شکل مقاوم و مستحکم ساخته شوند به همین دلیل این پروژه تا 6 ماه به طول خواهد کشید.

وی با اشاره به اینکه همزمانی این حادثه با زمستان باعث شده می‌شود تا مردم پیش از ساخت منازل خود بعد از چادر در کانکس مستقر شوند اظهار کرد: کمیته امداد برای ساخت این منازل و کمک به خرید دوباره وسایل زندگی در کنار مددجویان خواهد بود و به آنان تسهیلات جداگانه‌ای پرداخت خواهد کرد. همچنین مددجویان به شکل مستقیم با بیمه طرف نیستند بلکه کمیته امداد این مسئولیت را بر عهده خواهد داشت.

فتاح با اشاره به پرداخت سه برابری مستمری مددجویان 6 شهرستان آسیب‌دیده استان کرمانشاه اعلام کرد: مستمری این افراد تنها در این ماه به شکل 3 برابری پرداخت خواهد شد. همچنین به دلیل نیاز به خرید کانکس و اسکان موقت مردم در روزهای سرد زمستان بهتر است مردم کمک‌های خود را به شکل نقدی پرداخت کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی با اشاره هم اکنون خدمات آب و برق مناطق زلزله زده برطرف شده است، اظهار کرد: یکی از مشکلات فعلی سیل کمک‌های مردمی و ایجاد ترافیک در ورودی شهرها و جاده‌های روستایی به علت تعداد کامیون‌های حاوی اقلام ضروری است که باید به خاطر این حجم از کمک‌های مردمی از آنها تشکر کرد. با این وجود این اقلام به شکل موقت نیاز مردم را برطرف می‌کنند و باید به شکل ادامه دار این خدمات را به آنان تا زمان اسکان دائم ارائه داد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۰۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد

زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در مشهد مقدس افتتاح شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد کشور در مراسم افتتاح  زائرسرای «کرامت 2» ویژه مددجویان کمیته امداد  که در مشهد برگزار شد با تاکید بر ضرورت حفظ عزت و کرامت مددجویان، گفت: مددجویان ولی‌نعمتان ما هستند و وظیفه داریم زمینه بهترین برنامه فرهنگی یعنی زیارت امام رضا (ع) را برای این خانواده‌ها فراهم کنیم.

وی افزود: برای ساخت این مجموعه اقامتی شهرداری، شورای شهر و همه دستگاه‌ها پای کار آمدند و این پروژه با الگوگیری از زائرسرای کرامت یک به اتمام رسید و امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

بختیاری با بیان اینکه زائرسرای شماره یک کرامت در سال 1401 میزبان 14 هزار 161 زائر و 105 گروه اردویی بود، اضافه کرد: این عدد در سال 1402 به 18 هزار و 63 مددجو افزایش یافت که با افتتاح مجموعه شماره 2 کرامت باید برای میزبانی از 40 هزار زائر برنامه‌ریزی کنیم تا مددجویان به همراه خانواده‌های خود به زیارت امام هشتم(ع) مشرف شوند.

رئیس کمیته امداد، خدمت به مددجویان را افتخار همه امدادگران در کمیته امداد عنوان کرد و گفت: باید همان‌گونه که برای فرزندان خود قدم برمی‌داریم برای این عزیزان هم قدم برداریم و همه عوامل کمیته امداد باید عزت و کرامت مددجویان را مدنظر داشته باشند.

بختیاری با اشاره به اینکه این زائرسرا امکان افزایش 50 درصدی زیارت مددجویان را فراهم کرده است، افزود: زائرسرای کرامت 2 سالانه 20 هزار مددجو را پذیرا خواهد بود گفت: کمیته امداد یکی از نهادهای پیشران در اشتغال کشور است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از ۱۰۰۰ مددجوی زنجانی
  • ارائه خدمات حقوقی به ۱۰۱۶ مددجوی زنجانی‌
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی