Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، پرویز فتاح با اشاره به مددجویان کمیته امداد در شهرهای زلزله‌زده گفت: ۲۰ هزار مددجو در شش شهرستان زلزله زده تحت پوشش کمیته امدادم امام خمینی قرار داشتند، ۱۰۰ نفر از این افراد جان خود را در زلزله از دست داده و چند صد نفر نیز آسیب دیده‌اند.

کمیته امداد به مددجویان کمک مالی می‌کند

وی ادامه داد: بیمه از فردا برای برآورد خسارت منازل آسیب‌دیده وارد این مناطق خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار کمک‌های دولتی که برای بازسازی و ساخت مناطق زلزله‌زده در نظر گرفته شده، کمیته امداد وارد عمل شده و به مددجویان کمک‌های مالی پرداخت خواهد کرد.

بیش از ۲۵۰ کامیون کالاهای ضروری به مناطق آسیب‌دیده ارسال شده است

رییس کمیته امداد با بیان اینکه تمام مراکز کمیته امداد امام خمینی (ره) آماده دریافت کمک‌های مردمی هستند، اظهار داشت: تاکنون بیش از ۲۵۰ کامیون و تریلر حاوی کالاهای ضروری به مناطق آسیب‌دیده ارسال شده است. همچنین به همین اندازه نیز بارگیری برای روزهای آینده انجام شده است. بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم طی فردا و پس فردا بیش از ۵۰۰ کامیون و تریلر به این مناطق اعزام شود.

۱۱ میلیارد کمک نقدی از طرف مردم به دست کمیته امداد رسیده است 

فتاح به نیازسنجی کمیته امداد برای ارسال کمک‌های مردمی اشاره و تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۱ میلیارد تومان کمک نقدی از طرف مردم به دست کمیته امداد رسیده است که این کمک‌ها به دست همه مردم و نه فقط افراد تحت پوشش خواهد رسید.

توزیع بیش از ۳۰ هزار چادر در مناطق زلزله‌زده 

وی با اشاره به توزیع بیش از ۳۰ هزار چادر در مناطق زلزله‌زده خاطرنشان کرد: اگرچه در ساعات اولیه نابسامانی‌هایی در توزیع اقلامی همچون چادر و سایر موارد وجود داشت اما در این زمینه با کمبودی روبه‌‌رو نیستیم و به نظر می‌رسد تا پایان امشب مشکل توزیع این خدمات نیز به پایان خواهد رسید.

ارسال وسایل گرمایشی و پوشش‌های پلاستیکی از اولویت برخوردار است

رییس کمیته امداد با بیان اینکه در حال حاضر ارسال وسایل گرمایشی و پوشش‌های پلاستیکی و نایلونی برای استتار چادرها همزمان با شروع بارش‌ها و کاهش دما از اولویت برخوردار است، ابراز داشت: آغاز ساخت منازل ویران شده در اسرع وقت انجام خواهد شد اما با این وجود به علت آغاز بارش‌ها لازم است تا کمی صبر کنیم. همچنین باید برنامه‌ریزی‌ها برای ساخت منازل به گونه‌ای باشد تا به شکل مقاوم و مستحکم ساخته شوند به همین دلیل این پروژه تا شش ماه به طول خواهد کشید.

کمیته امداد به مددجویان برای ساخت منزل تسهیلات جداگانه می‌دهد

فتاح به همزمانی این حادثه با زمستان اشاره و بیان کرد:این امر باعث می شود تا مردم پیش از ساخت منازل خود بعد از چادر در کانکس مستقر شوند. کمیته امداد نیز برای ساخت این منازل و کمک به خرید دوباره وسایل زندگی در کنار مددجویان خواهد بود و به آنان تسهیلات جداگانه‌ای پرداخت خواهد کرد. همچنین مددجویان به شکل مستقیم با بیمه طرف نیستند بلکه کمیته امداد این مسئولیت را برعهده خواهد داشت.

پرداخت سه برابری مستمری مددجویان شش شهرستان آسیب‌دیده استان کرمانشاه

وی با اشاره به پرداخت سه برابری مستمری مددجویان شش شهرستان آسیب‌دیده استان کرمانشاه یادآور شد: مستمری این افراد تنها در این ماه به شکل سه برابری پرداخت خواهد شد. همچنین به دلیل نیاز به خرید کانکس و اسکان موقت مردم در روزهای سرد زمستان بهتر است مردم کمک‌های خود را به شکل نقدی پرداخت کنند.

سیل کمک‌های مردمی و ایجاد ترافیک در ورودی شهرها و جاده‌‌‌های روستایی

رئیس کمیته امداد امام خمینی با تاکید بر اینکه در حال حاضر خدمات آب و برق مناطق زلزله زده برطرف شده است، بیان کرد: یکی از مشکلات حال حاضر سیل کمک‌های مردمی و ایجاد ترافیک در ورودی شهرها و جاده‌‌‌های روستایی به علت تعداد کامیون‌های حاوی اقلام ضروری است که باید به خاطر این حجم از کمک‌های مردمی از آنها تشکر کرد. با این وجود این اقلام به شکل موقت نیاز مردم را برطرف می‌کنند و باید به شکل ادامه‌دار این خدمات را به آنان تا زمان اسکان دائم ارائه داد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۱۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی

عیسی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حق بیمه تأمین اجتماعی دو هزار و ۱۰ مددجوی تحت حمایت این نهاد در سال ۱۴۰۲ با تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان برای بهره مندی از مزایای بیمه بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی پرداخت شد.

بابایی با اشاره به گسترش چتر حمایتی کمیته امداد برای مددجویان اظهار کرد: دو گروه از مددجویان شامل زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال و خود کفایی در حال حاضر از این خدمت بهره مند می‌شوند. بر این اساس زنان با شرایط سنی بالای ۵۵ سال و آقایان بالای ۶۰ سال در صورت داشتن حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه، مستمری بگیر تأمین اجتماعی و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می‌شوند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲، حق بیمه تأمین اجتماعی ۱۷۷۰ زن سرپرست خانوار و ۲۴۰ مجری طرح اشتغال تحت حمایت کمیته امداد واریز شده است.

بابایی با اشاره به نگاه بلند مدت این نهاد بمنظور توانمند سازی مددجویان اضافه کرد: در سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۲ طبق سهمیه مرکز تعداد ۶۲۹ نفر زن سرپرست خانوار ۴۴ تا ۴۹ سال جهت بیمه به سازمان تأمین اجتماعی معرفی و حق بیمه ایشان پرداخت شده است و بابت ۴ نفر از مددجویانی که قبلاً سابقه بیمه پردازی کمتر از ۱۰ سال داشته و در حال حاضر به سن بازنشستگی رسیده‌اند مبلغ ۴۳ میلیون تومان به صورت بلاعوض بمنظور خرید سنوات، جهت دریافت مستمری بازنشستگی پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان خاطر نشان کرد: بیمه‌های اجتماعی به عنوان یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های این نهاد برای تأمین امنیت اقتصادی مددجویان است که تضمین کننده آسایش و رفاه این افراد در آتیه را فراهم می‌نماید.

که در همین راستا تعداد ۱۴۲ نفر از بیمه شدگان شامل ۱۱۰ نفر از زنان سرپرست خانوار و ۳۲ نفر از مجریان طرح اشتغال و خودکفایی که دارای سوابق بالای ۱۰ سال بیمه پردازی از سوی امداد بوده و به سن بازنشستگی رسیده‌اند جهت برقراری مستمری به سازمان تأمین اجتماعی معرفی و در حال حاضر از این خدمات بهره مند شده و از چرخه حمایت امداد خارج شده‌اند

کد خبر 6087569

دیگر خبرها

  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • پرداخت 133 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان در البرز
  • ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شد