Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-16@06:53:54 GMT

معرفی افراد برتر در اوزان دهگانه

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۶۱۶۲۱

معرفی افراد برتر در اوزان دهگانه

مسابقات کشتی انتخابی نوجوانان استان جام شهدای مدافع حرم با معرفی برترین ها بکار خود پایان داد.

در کشتی آزاد یوسفی، خدابنده لو،جعفری،رستمی،ترک زاده،ولی،خلیلی،پوربابا، بخشی وفاضلی به ترتیب در اوزان45/48/51/55/60/65/71/80/92 و 110 کیلوگرم  اول شدند.

درکشتی فرنگی هم صفا،صفری،عبدی،جانقلی،جبالی فر،مشهدی،سلطانی، شاهسون، میکائیلی و حسن پور در اوزان مختلف اول شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رقابت ها با حضور بیش از 200 دوبنده پوش در دو بخش آزاد و فرنگی در خانه کشتی برگزار شد و نفرات برتر در قالب تیم منتخب استان به رقابت های قهرمانی کشور که آذرماه در تهران برگزار می شود اعزام می شود. 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۱۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادکاران امسال عملکرد بهتری داشتند

دارنده نشان برنز المپیک ۲۰۰۸ پکن گفت: باید واقع بین باشیم زیرا تیم ملی کشتی آزاد ایران با اقتدار به عنوان قهرمانی رسید و نسبت به سال گذشته عملکرد بسیار بهتری داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدمراد محمدی در رابطه با سی و ششمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان آسیا روزهای بیست‌وسوم و بیست‌وچهارم فروردین با حضور ۲۳ کشور در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار شد و تیم ایران با کسب پنج مدال طلا و سه مدال برنز و کسب ۱۹۰ امتیاز مقتدرانه قهرمان شد، اظهار کرد: تیم ملی کشورمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا عملکردی بهتری به نسبت سال گذشته داشت و توانست قهرمان شود. البته با توجه به در پیش بودن بازی‌های المپیک و مدت زمان محدود تا این بازی‌ها، شرایط باید بهتر از این شود. در این رقابت‌ها در برخی اوزان نفرات دوم جایگزین نفرات اصلی شدند و کشتی نسبت خوبی گرفتند که باید ضعف‌ها و قوت‌ها از سوی کادر فنی مورد بررسی بیشتری قرار بگیرد.

وی در خصوص عملکرد ابراهیم خواری و رضا اطری در وزن‌های ۵۷ و ۶۱ کیلوگرم نیز افزود: این شکست‌ها دور از انتظار بود و می‌توانستیم نتیجه بهتری از این آوردگاه کسب کنیم. با توجه به تعدد مدعیان در آسیا در دسته سبک وزن، همیشه کارمان سخت است. اگر رضا اطری اشتباه ثانیه‌های پایانی خود را در نیمه نهایی مرتکب نمی‌شد، می‌توانست فینالیست شود. در خصوص ابراهیم خواری هنوز او جوان است و به تجربه بین‌المللی بیشتری نیاز دارد. البته خواری در مجموع کشتی بدی نگرفت ولی با توجه به سطح توقعات نتوانست انتظارات ما را در این وزن بر آورده کند. در خصوص حسین ابوذری و محمدحسین محمدیان نیز سطح رقابت در اوزان ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم سخت بود ولی به طور قطع می‌توان با آنالیز بیشتر احمد تاج الدین‌اف بحرینی را شکست داد.

دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۰۸ پکن در خصوص اینکه چرا برخی ملی‌پوشان مانند نفرات اصلی تیم نتیجه لازم را کسب نکردند، بیان کرد: در حال حاضر ظرفیت و سرمایه‌های خوبی در تیم ملی کشتی آزاد کشورمان داریم. اختلافی میان نفر اول و دوم هر وزن وجود ندارد بلکه موفقیت آزادکاران بستگی به تلاش و سطح آمادگی آنان در مبارزات پیش‌رو دارد. این فاکتور می‌تواند سطح توانایی دو کشتی‌گیر را از یکدیگر متمایز کند.

وی ادامه داد: فرآیند چرخه انتخابی تیم ملی طبق چارچوب کادر فنی بسیار خوب و شفاف است و مدعیان در آن به دنبال رسیدن دوبنده تیم ملی هستند. هر کشتی‌گیری که از این شرایط بهتر استفاده کند، می‌تواند به دوبنده تیم ملی برسد.

دارنده مدال طلای جهانی ۲۰۰۶ گوانگژو به شرایط نماینده کشورمان در وزن ۸۶ کیلوگرم نیز اشاره کرد و افزود: در وزن ۸۶ کیلوگرم هادی وفایی‌پور می‌توانست بهتر از این در قهرمانی آسیا مبارزه کند ولی نتوانست انتظارات ما در غیاب حسن یزدانی برآورده کند. باید قبول کرد که حسن یزدانی پس از سپری شدن دوران مصدومیت خود می‌تواند شرایط متفاوت‌تری را برای کشتی کشورمان در المپیک رقم بزند. یزدانی یکی از استعدادهای ناب ما در این وزن بوده و باید برای حضور او کمی صبوری کرد. انتخاب نهایی حسن یزدانی و کامران قاسم‌پور به صلاحدید کادر فنی بستگی خواهد داشت چرا که کامران و حسن مهم‌ترین مدعیان وزن ۸۶ کیلوگرم به شمار می‌روند.

محمدی گفت: در انتخابی گزینشی آسیا احمد محمدنژاد جوان، یونس امامی و امیرعلی آذرپیرا سه نماینده کشورمان در اوزان ۵۷، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم هستند. در سبک وزن شرایط ما با توجه به مدعیان آسیایی کار بسیار خواهد بود. البته در اوزان ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم به نسبت شرایط بهتر است. پیشنهاد من به نمایندگان کشورمان این است که شکست‌ها همیشه بر روی یک اتفاق رقم می‌خورد و باید با یک مبارزه حساب شده خود را به فینال اوزان المپیکی برساند زیرا شکست آنان به معنای از دست رفتن سهمیه المپیک در رقابت‌های گزینشی آسیا خواهد بود و باید به رقابت‌های گزینشی استانبول بروند که شرایط در آنجا با توجه به حضور مدعیان جهانی بسیار سخت خواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 744303

دیگر خبرها

  • معرفی نفرات برتر پنج وزن نخست کشتی جام عبداله موحد
  • معرفی نفرات برتر پنج وزن اول مسابقات کشتی جام موحد
  • قاسم‌پور در چه شرایطی حضور در آلبانی را از دست می‌دهد؟
  • آغاز سومین دوره مسابقات جام جهان پهلوان عبدالله موحد در بابلسر
  • برنامه کامل مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ قرقیزستان + جدول پخش
  • این 5 نفر سهمیه بگیرند، مستقیم به المپیک پاریس می‌روند
  • قرعه‌کشی رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا برگزار شد
  • قرعه کشی رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا برگزار شد
  • آزادکاران امسال عملکرد بهتری داشتند
  • نفرات برتر کشتی با چوخه اسفراین معرفی شدند