Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو - ایرنا - دوستداران اهل بیت (ع) در مسکو پایتخت روسیه و ایروان پایتخت ارمنستان در سوگ رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و علی ابن موسی الرضا(ع) نشستند.

ه گزارش بامداد جمعه ایرنا، همزمان با فرارسیدن سالروز ارتحال پیامبررحمت ومهربانی حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت سبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی (ع) مراسم سوگواری و عزاداری با حضور جمع کثیری از کارکنان سفارت و نهادهای جمهوری اسلامی و ایرانیان مقیم و ارادتمندان و دلدادگان به مکتب اهل بیت (ع) از کشورهای افغانستان و تاجیکستان و آذری های مقیم مسکو در حسینیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسلمانان ، شیعیان و دوستداران خاندان عصمت و طهارت، با حضور در مسجد خاتم الانبیاء (ص) در سوگ و رثای حضرت ختمی مرتبت ، محمد مصطفی (ص) و همچنین دومین و هشتمین امامان همام آسمان ولایت و امامت، عزاداری و سوگواری کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین نوروزی نماینده مجلس شورای اسلامی در این مراسم یادآورشد: پیامبر اسلام دلسوز و غمخوار مردم بود، اخلاق الهی داشت و نسبت به دشمنان خودش، مهربان بود.
وی افزود: نوه آن حضرت، امام مجتبی (ع) نیز همینطور، مثل جدش هادی و غمخوار مردم بود.
حجت الاسلام نوروزی همچنین با بیان شرایط زمانی و جفاهای وارده برفرزندان رسول خدا(ص) شهادت مظلومانه کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) را یکی از بزرگترین مصیبت های خاندان اهل بیت پیامبر (علیهم السلام) دانستند.
مراسم با قرائت دعای پرفیض کمیل و مداحی اهل بیت(ع) در فضایی معنوی ادامه یافت.
در ایروان پایتخت ارمنستان نیز به مناسبت رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) ثامن الائمه امام رضا (ع) مراسم عزاداری با شرکت جمعی از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در مسجد کبود این شهر برگزار گردید.
سفارت ایران در ارمنستان اعلام کرد: در این مراسم آیت الله عالمی عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان خصوصیات اخلاقی و معنوی پیامبر گرامی اسلام و نوه گرامی شان، مؤمنان را به بهره گیری از فیوضات آخرین روزهای ماه صفر سفارش کردند.
در ادامه این مراسم مداحان اهل بیت (علیهم السلام) و ایرانیان مقیم ایروان ضمن عزاداری، آرزوی مغفرت و رحمت الهی برای جان باختگان و شفای عاجل برای آسیب دیده گان زلزله استان های غربی کشورمان کردند.
شبد**اروپام* 391 **1010
انتشار:حسن معظمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۲۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قابی کمتر دیده شده از رهبر انقلاب | تصویر به‌جامانده از بارگاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام | عکس

به گزارش همشهری آنلاین، رهبر انقلاب را در حال مشاهده آخرین تصویر به‌جامانده از بارگاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام و دیگر ائمه در قبرستان بقیع ببینید.

کد خبر 845085 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم امام‌ حسن رهبر معظم انقلاب

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم یادواره شهید حجازی در رومشکان + فیلم و تصاویر
  • چرا قبور مطهر بقیع تخریب شدند؟
  • خاطرات فرزند شهید سپهبد صیاد شیرازی: پدرم پل وحدت بین ارتش و سپاه بود/ او نسبت به حفظ فاصله نظامیان از سیاست حساسیت ویژه‌ای داشتند/ هرگز نظرات سیاسی خود را به صورت عمومی مطرح نمی‌کرد
  • ۸ شوال سالروز تخریب قبرستان بقیع و علم‌کشی در شمیران + فیلم و عکس
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا(س) / هرکجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت
  • قابی کمتر دیده شده از رهبر انقلاب | تصویر به‌جامانده از بارگاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام | عکس
  • اجتماع مردمی «وعده صادق» با مداحی حسین طاهری در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم تکیه‌خوانی و عَلَم‌کشی در شمیران
  • حضور فرزند رهبر معظم انقلاب در یک مراسم تشییع | عکس
  • بیمارستان مطهری قطب درمانی چشم پزشکی علوم پزشکی ایران خواهد شد