Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

هجدهمین دوره رقابت‌هاى هندبال قهرمانى مردان آسیا به میزبانى کره‌جنوبی برگزار خواهد شد. قرعه‌کشى این دوره از مسابقات برگزار شد و تیم ملى هندبال ایران در مرحله مقدماتی با تیم‌هاى عراق و ژاپن در گروه اول رقابت می‌کند. مسئولان فدراسیون هندبال که به تازگی سرمربی تیم ملی را انتخاب کرده‌اند، برنامه‌ریزی کرده‌اند تا ملی‌پوشان اوایل دی ماه به همراه سرمربی جدید خود به اردوی تدارکاتی اسلوونی بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخاب ماچک در شرایط کنونی حرف‌وحدیث‌های زیادی به همراه داشت؛ البته اکثر ملی‌پوشان و کارشناسان در مصاحبه‌های خود اعلام کردند که انتخاب این مربی اسلوونیایی در مقطع کنونی بهترین انتخاب بود. در شرایطی که حالا همه باید از گزینه منتخب فدراسیون حمایت کنند تا تیم ملی بتواند به عنوان قهرمانی آسیا برسد برخی‌ها با کنکاش در گذشته تلاش می‌کنند نقاط تاریکی از دوران مربیگری ماچک در ایران پیدا کنند. آنها معتقدند که این مربی در زمانی که باید به کار خود در ایران ادامه می‌داد به دلیل پیشنهاد مالی خوب از طرف قطری‌ها هندبال ایران را رها کرد و با بازیکنان هم دچار مشکلاتی شده بود.

شاید بد نباشد نگاهی به گذشته داشته باشیم و دلایل این اتفاق را بررسی کنیم. پس از اینکه ماچک در پایان دوران اول مربیگری‌اش از ایران رفت، هندبال ایران با ریمانیچ وارد مذاکره شد. وی به دلیل برخی اخلاقیاتش خیلی زود با تعدادی از ملی‌پوشان به مشکل خورد و بدون حضور تعدادی از بازیکنان اصلی راهی مسابقات آسیایی در عربستان شد و عنوان پنجمی را کسب کرد. کوزه‌گری تصمیم گرفت تا برای حضور موفق در مسابقات قهرمانی آسیا با یک مربی اسپانیایی به نام رافائل وارد مذاکره شود. هندبال ایران با رافائل کاستلو به موفقیتی دست پیدا کرد که هیچ‌گاه نرسیده بود؛ کاستلو با استفاده صحیح از پتانسیل هندبال ایران و با شناخت خوبی که از بازیکنان پیدا کرده بود توانست عنوان سومی رقابت‌های قهرمانی آسیا را کسب کند و راهی مسابقات جهانی 2015 قطر شود، اما با وجود اینکه تقریباً تمام ملی‌پوشان هندبال خواهان ادامه همکاری با رافائل شده بودند، آمدن دوباره بروت ماچک باز هم کشتی هندبال را به دریای پرتلاطمی وارد کرد.

الله‌کرم استکی هم که از مخالفان سرسخت رفتن کاستلو بود، می‌گفت: رافائل در مسابقات آسیایی بسیار زحمت کشید و با غیرت ملی‌پوشان توانستیم جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب کنیم و حالا درست نیست که با وی قطع همکاری کنیم. اگر ماچک سرمربی تیم ملی شود، حدود 10 بازیکن اصلی در بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی برای تیم ملی بازی نخواهند کرد. اگر این اتفاق هم رخ دهد تیم ملی در مسابقات پیش‌رو زنگ تفریح می‌شود.در آن زمان و پیش از اینکه عقد قرارداد با ماچک قطعی شود برخی از بازیکنان اصلی تیم ملی مانند الله‌کرم استکی و مهدی بیجاری و... اعلام کردند که اگر رافائل برود و سرمربی تیم ملی تغییر کند، دیگر برای تیم ملی بازی نخواهند کرد. در آن مقطع بسیاری از اهالی هندبال می‌گفتند که ماچک یک مربی به اصطلاح «پولکی» است و تنها به دلیل چند هزار دلار بیشتر تیم ملی ایران را رها کرد و به قطر رفت. مهدی بیجاری معتقد بود که رافائل شرایطی بهتر از ماچک داشت. به اعتقاد او ماچک «معرفت» نداشت و همه چیز را به پول قطری‌ها فروخت و رفت و درست نبود که بار دیگر هدایت ایران را برعهده بگیرد. او می‌گفت: تمام ملی‌پوشان هندبال از این اتفاق ناراحت هستند و با آمدن وی دیگر به تیم ملی نخواهند آمد.

قطعا هیچکس این اظهارات را فراموش نکرده است؛ در آن زمان کاستلو سرمربی تیم ثامن‌الحجج بود و اکثر ستاره‌ها هم در این تیم حضور داشتند. داستان‌هایی پشت پرده بود و برخی‌ها تلاش می‌کردند که رافائل کاستلو در تیم ملی هم کار کند، اما فدراسیون زیربار حرف زور نرفت و ماچک را انتخاب کرد.

حالا شرایط بسیار فرق کرده است. ایران به اندازه دو تیم بازیکن لژیونر دارد که تقریباً تمام آنها با انتخاب ماچک موافق هستند. خیلی‌ها اعتقاد دارند که هندبال ایران شاهد بازگشت به عقبی بود که شاید مثبت باشد.

الله‌کرم استکی که در مقطعی از مخالفان ماچک بود در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد انتخاب سه باره این مربی برای هدایت تیم ملی هندبال ایران اظهار داشت: به هر حال در گذشته شرایطی ایجاد شده بود که ما نمی‌خواستیم با ماچک کار کنیم. ما هیچگاه توانایی‌های فنی او را زیر سوال نبردیم. فکر می‌کنم در مقطع کنونی و با توجه به اینکه ما باید به مصاف حریفان آسیایی برویم، گزینه‌ای بهتر از ماچک وجود نداشت. ما زمان کمی در اختیار داریم، اما از طرفی خیال مان راحت است که ماچک شناخت بسیار خوبی از هندبال ایران و آسیا دارد.

محسن‌ باباصفری، سنگربان لژیونر هندبال ایران درمورد انتخاب ماچک گفت: واقعاً هندبال ایران پتانسیل بسیار بالایی دارد. هیچ تیمی به اندازه ایران ستاره و مهره ندارد و آرزوی هر مربی این است که با تیم ایران کار کند، چون می‌داند که می‌تواند با داشتن این مهره‌ها به قهرمانی در آسیا فکر کند و حتی نگاهی به درخشش در جام جهانی ٢٠١٩ هم داشته باشد.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم در حال حاضر بروت ماچک بهترین گزینه بود، چون ما زمان بسیار کمی که داریم و ماچک هم شناخت کافی از ایران و تک تک بچه‌ها و روحیات ما دارد که این امر می‌تواند روند کار را سریع‌تر کند و همچنین ماچک شناخت کاملی از آسیا دارد، چون سرمربی قطر و بحرین بوده و این دو تیم رقیب‌های اصلی ما در مراحل بالاتر هستند.

همچنین پویا نوروزی‌نژاد، لژیونر هندبال ایران هم درمورد انتخاب بروت ماچک خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم در مدت زمانی که تا شروع مسابقات داریم انتخاب ماچک بهترین کار بود، چراکه ماچک شناخت خوبی از هندبال ایران و آسیا دارد. با این شرایط در مدت زمانی که در اختیار داریم او می‌تواند به هندبال ملی ایران کمک کند. ارتباط ماچک با بازیکنان ایران هم همیشه خوب بوده است. ما زمان زیادی تا مسابقات پیش‌رو نداریم و بازهم تاکید می‌کنم انتخاب ماچک بهترین انتخاب بود.

نوروزی‌نژاد که از ستاره‌های آینده‌دار هندبال ایران است، افزود: امیدوارم هندبال ایران با حضور ماچک بتواند در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهان عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. فکر می‌کنم پتانسیل کنونی ما آنقدر بالا باشد که بتوانیم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم. با شرایطی که ملی‌پوشان ایران دارند احتمالاً ترسی هم در وجود حریفان به وجود آمده است که باید از آن استفاده کنیم.

به این ملی‌پوشان می‌توان نام‌هایی همچون سجاد استکی، علیرضا موسوی، سعید‌حیدری‌راد و شاهو نصرتی و سجاد ندری و ... را هم اضافه کرد که هرکدام با صحبت‌های جداگانه رضایت خود را از این انتخاب اعلام کردند. در ادوار گذشته که بروت ماچک سرمربی ایران بود بسیار از کارشناسان معتقد بودند که وی علاوه بر داشتن روابط عمومی قوی، شناخت چندین‌ساله‌اش از رقبای اصلی هندبال ایران مثل بحرین، کویت و تمام کشورهای منطقه حوزه خلیج‌فارس بود موجب شد تا هندبال ایران خاطرات خوبی با وی داشته باشد.

ماچک قرار است حدود یک ماه دیگر به ایران بیاید تا برای سومین بار کار را با تیم ملی هندبال ایران آغاز کند. در شرایط کنونی نمی‌توان آینده‌ را به صورت دقیق پیش‌بینی کرد، بلکه باید منتظر ماند و دید که آیا کشتی پرتلاطم برای رسیدن به ساحل آرامش مسیر درستی را انتخاب کرده است یا خیر؟

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۲۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در سایه رقابت یزدانی-قاسم‌پور؛ وفایی‌پور را به خانه نفرستید!

در حال حاضر نفر اول وزن ۸۶ کیلوگرم وفایی‌پور است که از ابتدای چرخه کاملاً برخط بوده و کارنامه قابل قبولی داشته است؛ حتی باوجود شکست به عظمت دولتبیکوف. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، هادی وفایی‌پور در مسابقات قهرمانی آسیا صاحب مدال برنز شد. کشتی‌گیر بی‌حاشیه همدانی بعد از کسب این عنوان گفت که دچار آنفولانزای شدید شده و 6 کیلو از وزن بدنش را بعد از جام یاشاردوغو به دلیل بیماری از دست داده و در فاصله بین دو میدان ترکیه و قرقیزستان، بدنش دیگر پُر نکرده است.

وفایی‌پور: بیمار نمی‌شدم با اختلاف بالا دولتبیکوف را می‌بردم

در مقطعی که هنوز حسن یزدانی روی تشک نیامده و کامران قاسم‌پور هم در هیچ میدانی در 86 کیلوگرم روی تشک نرفته و صحبت از رقابت او با دارنده 9 نشان جهانی و المپیک برای رسیدن به دوبنده این وزن تیم ملی است، روی کاغذ نفر اول 86 کیلوگرم همچنان هادی وفایی‌پور است. کشتی‌گیری که در فینال مسابقات کشوری کشتی 4-صفر باخته مقابل علی سوادکوهی را با باخت 6-4 عوض کرد و قهرمان کشور شد.

او در ادامه به تورنمنت زاگرب رفت و نتوانست کشتی بگیرد. بعد از آن نامش در فهرست اعزامی به جام بین‌المللی یاشاردوغو قرار گرفت و با نمایش خوبی که داشت، مدال طلا را از آن خود کرد.

وفایی‌پور در مسابقات قهرمانی آسیا در شرایطی به عظمت دولتبیکوف باخت که این کشتی‌گیر عنوان‌دار جهان بوده و اختلافی هم بین آنها دیده نمی‌شد. وفایی‌پور به دلیل وضعیت بدنی‌اش دیر استارت امتیاز گرفتن از این حریف را زد و در حالی که 2-یک عقب بود، او را خاک هم کرده بود اما وقت تمام شد و امتیازی بابت این خاک به او داده نشد که اگر صدم ثانیه‌ای زودتر اقدام به اجرای فن کرده بود، نتیجه 3-2 به سود او می‎‌شد. این کشتی‌گیر در نهایت مدال برنز مسابقات را به خود اختصاص داد.

به دور از انصاف است کشتی‌گیری که از ابتدای چرخه انتخابی سال 2024 در هر مسابقه‌ای که کادرفنی اعلام کرده عملکرد قابل قبولی داشته و از نظر اخلاق و نظم اردویی هم نمره بالایی می‌گیرد، با ورود حسن یزدانی و کامران قاسم‌پور به رقابت 86 کیلوگرم، از چرخه حذف شود.

بهتر است فدراسیون کشتی و کادرفنی تیم ملی بابت زحمات و تلاشی که این کشتی‌گیر در چرخه المپیک داشته، در هر میدانی که قرار شد یزدانی و قاسم‌پور را محک بزنند، این کشتی‌گیر را هم اعزام کرده و با یک باخت او را خانه نشین نکنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سایه‌روشن ویکند دوروزه بانک‌ها
  • برنامه مسابقات تیم هندبال دختران جوان ایران در مقدونیه
  • در سایه رقابت حسن یزدانی-قاسم‌پور؛ وفایی‌پور را به خانه نفرستید!
  • در سایه رقابت یزدانی-قاسم‌پور؛ وفایی‌پور را به خانه نفرستید!
  • حریفان دختران هندبال ایران در قهرمانی جهان مشخص شدند
  • پیروزی تیم هندبال شاملی کازرون مقابل زغال پروده طبس
  • رومانی، هلند و برزیل، رقبای دختران هندبال ایران
  • مشخص شدن هم‌گروه‌های دختران هندبال ایران در مسابقات جهانی
  • سایه روشن‌های هفته بیست‌وسوم؛ تعقیب‌وگریز سرخابی‌ها در مسیر قهرمانی
  • اعزام ۱۱ بوکسور ایران به تورنمنت قرقیزستان