Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، واسیلی نبنزیا -- نماینده روسیه در شورای امنیت -- گفت: متأسفیم که شورای امنیت پیش نویس قطعنامه ما درباره تمدید ماموریت کمیته بازرسی تسلیحات شیمیایی را رد کرد.

وی افزود: برخی از اعضای شورای امنیت حقایق را در خصوص استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه نادیده می گیرند و همین کشورها مسئولیت توقف ساز و کار تحقیق درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی را به عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر در خبری فوری اعلام کرد، شورای امنیت پیش نویس قطعنامه روسیه را درباره تمدید مأموریت بازرسان تسلیحات شیمیایی که از سوی بولیوی پیشنهاد شد با هفت رأی مخالف رد کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۲۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا بامداد جمعه در رای‌گیری شورای امنیت، قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شورای امنیت ۱۲ عضو به این قطعنامه رای مثبت و انگلیس و سوئیس رای ممتنع دادند.

آمریکا با رای منفی خود این قطعنامه را وتو کرد.

کشور الجزایر پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین را در سازمان ملل به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده بود و خواستار طرح آن در نشست روز پنجشنبه این شورا شده اما کشور مالت که رئیس دوره‌ای شورای امنیت در ماه جاری میلادی (آوریل) است، ابتدا اعلام کرد که شورای امنیت عصر جمعه به وقت محلی در این باره تصمیم گیری خواهد کرد اما سرانجام این نشست عصر پنجشنبه به وقت محلی برگزار شد.

تصویب یک قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل مستلزم آن است که حداقل ۹ رأی مثبت را بدون مخالفت یا همان وتوی پنج عضو دائم شورای امنیت یعنی آمریکا، انگلیس، روسیه، فرانسه و چین به دست آورد.

پیش از منابع آگاه اعلام کرده بودند که این قطعنامه از حمایت ۱۳ عضو شورای امنیت برخوردار است اما احتمالاً آمریکا یکی از اعضای اصلی شورای امنیت و حامی همیشگی (رژیم) اسرائیل، با آن مخالفت و آن را وتو خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد که واشنگتن به این قطعنامه رای مثبت نخواهد داد.

«ونسا فریزر» سفیر و نماینده مالت در سازمان ملل که در ماه جاری میلادی (آوریل) کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت را بر عهده دارد، پس از برگزاری دومین نشست کمیته ویژه بررسی اعضای جدید در سازمان ملل برای بررسی عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل، گفت: اجماع و اتفاق نظری وجود نداشت. اکثریت اعضا موافق عضویت کامل فلسطین هستند.

او گفت: بسیاری از کشورها این واقعیت را بیان کردند که فلسطین تمام معیارها را طبق کنوانسیون مونته ویدئو و همچنین ماده چهار منشور که مورد نیاز است، دارد.

فلسطین اکنون ناظر دائمی در سازمان ملل است. در سال ۲۰۱۱، فلسطین برای عضویت دائمی در سازمان ملل درخواست داده بود، اما بعداً تصمیم گرفت برای مدتی به عنوان ناظر دائمی باقی بماند.

در ماه آوریل، فلسطین نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل ارسال و درخواست کرد که پیوستن آن به سازمان ملل متحد به عنوان یک عضو دائمی را دوباره بررسی کند.

کشورهای دارای این وضعیت می‌توانند در اکثر جلسات شرکت کنند و تقریباً به تمام اسناد مربوطه دسترسی داشته باشند، اما حق رای ندارند. به جز فلسطین، واتیکان نیز دارای وضعیت ناظر دائمی در سازمان ملل است.

کشورها با تصمیم مجمع عمومی سازمان ملل بنا به توصیه شورای امنیت در این نهاد بین المللی پذیرفته می‌شوند.

شورای امنیت سازمان ملل در صورتی که ۹ عضو از ۱۵ عضو آن به درخواست این کشور رای مثبت دهند، به مجمع عمومی توصیه می‌کنند. البته این امر در صورتی است که هیچیک از اعضای دائم شورای امنیت از جمله انگلیس، چین، روسیه، آمریکا و فرانسه به این درخواست رای منفی ندهند و آن را وتو نکنند. سپس درخواست باید دو سوم آرا را در مجمع عمومی سازمان ملل کسب کند.

اکنون آمریکا با وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل، بار دیگر نشان داد که ادعاهایش در حمایت از فلسطین و مردم مظلوم آن تنها شعاری بیش نیست و حتی حاضر به رای موافق برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل نیست.

کشورهای دارای وضعیت ناظر دائمی می‌توانند در اکثر جلسات شرکت کنند و تقریباً به تمام اسناد مربوطه دسترسی داشته باشند اما حق رای ندارند. به جز فلسطین، واتیکان نیز دارای وضعیت ناظر دائمی در سازمان ملل است.

کشورها بنا به توصیه شورای امنیت و با تصمیم مجمع عمومی سازمان ملل در این نهاد بین‌المللی پذیرفته می‌شوند.

کد خبر 745912

دیگر خبرها

  • قطعنامه عضویت کامل فلسطین دوباره به رای گذاشته می شود
  • پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد
  • الجزایر: پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد
  • آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد/ واکنش چین و روسیه
  • واکنش نماینده روسیه به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین
  • آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد
  • نماینده روسیه در شورای امنیت : آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است
  • خبرگزاری تاس: درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد
  • رأی‌گیری جدید برای عضویت فلسطین در سازمان ملل