Web Analytics Made Easy - Statcounter

فائو اعلام کرد، ناامنی غذایی بین سال های 2015 و 2016 وضعیت سلامت بیش از 24 میلیون نفر از ساکنان صحرای بزرگ آفریقا را با معضل روبرو کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما  به نقل از خبرگزاری شین هوا، سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد، فائو، اعلام کرد، ناامنی غذایی بین سال های 2015 و 2016 وضعیت سلامت بیش از 24 میلیون نفر از ساکنان صحرای بزرگ آفریقا را با معضل روبرو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بوکاری تیجانی معاون مدیر کل و نماینده منطقه ای آفریقایی فائو در گزارش موسوم به ناامنی غذایی در سال گذشته میلادی اعلام کرد «نوزادان و کودکان زیر 5 سال، زنان و جوانان بیشترین افرادی هستند که به شدت تحت تاثیر پیامدهای نبود کافی مواد غذایی قرار گرفته اند.»
وی در تشریح مشکلات و معضلات جمعیت ها و مردمی که تحت تاثیر ناامنی غذایی قرار دارند گفت «در نتیجه سیاست های تولید پایدار، ناامنی غذایی زندگی 777 میلیون نفر را در سال 2015 مختل کرد.»
این در حالی است که به گفته وی ، در سال گذشته میلادی این عدد به 815 میلیون افزایش یافت که شمار اینگونه افراد در منطقه صحرای بزرگ آفریقا از 200 میلیون به 224 میلیون نفر افزایش یافته است.
وی تصریح کرد، از 815 میلیون نفری که تحت تاثیر ناامنی غذایی قرار دارند 25 درصد آنان در منطقه صحرای بزرگ آفریقا مستقر هستند.
تیجانی، شرایط تغییرآب و هوایی، چالش های اقتصادی و همچنین نبود امنیت در اینگونه مناطق را از دلایل عمده کاهش امنیت غذایی در صحرای بزرگ آفریقا برشمرد.
تیجانی همچنین افزود، تولید بسیاری از کالاهای راهبردی همچون کاکائو، روغن پالم و بادام زمینی هم به شدت کاهش یافته است.
براساس گزارش ها، کاهش واردات مواد غذایی در بسیاری از کشورهای صحرای بزرگ آفریقا ناشی از کاهش درآمد و دیگر عوامل ضعف اقتصادی و قدرت خرید افراد است.
وی تشدید اقدامات شورشیان را به عنوان مهمترین و سومین علت نابسامانی اوضاع اقتصادی در کشورهای شمالی آفریقا توصیف کرد.
تیجانی با اشاره به اوضاع مناطق غربی آفریقا گفت« بسیاری از کشورهای منطقه ساحل آفریقا شامل مالی، بورکینافاسو ، نیجریه، چاد، کامرون و نیجر درگیر مناقشات و پیامدهای فعالیت گروههای شورشی هستند.»
تیجانی تصریح کرد، به منظور تلاش برای تامین امنیت غذایی در آینده این منطقه فائو سرگرم بررسی اقداماتی با کمیسیون اتحادیه آفریقا، شرکا و کشورهای مختلف برای توسعه همکاری و اجرای طرح ها و برنامه های ویژه است.
براساس اظهارات وی، توسعه و تقویت طرح های سرمایه گذاری و کشاورزی در کشورهای آفریقایی می تواند سبب نزدیکی همکاری های کمیسیون اتحادیه آفریقا و سازمان کشاورزی و مواد غذایی سازمان ملل شود.
وی توسعه امنیت مواد غذایی در صحرای بزرگ آفریقا را برنامه ای جامع با 7 ستون اصلی خواند که می تواند همه جوانب تغذیه و امنیت مواد غذایی را در بربگیرد و فرصت های مناسبی برای کمک به رشد و توسعه احشام و دامپروری، اشتغال، بازارهای کشاورزی و همچنین توسعه خدمات زنجیره ای شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۲۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل با کشورهای آفریقایی اقتصاد استان یزد را تقویت می کند

به گزارش خبرگزاری مهر محمد علی شاه حسینی در کارگروه توسعه صادرات استان با موضوع بررسی فرصت‌ها، موانع و راهکارهای توسعه روابط اقتصادی با آفریقا با تبیین اهمیت و جایگاه آفریقا در سیاست خارجی ایران، این قاره را سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های ایرانی و به‌ویژه یزدی توصیف کرد.

دیگر خبرها

  • تصویری از اسطوره تنیس زنان در صحرای سوزان دبی
  • پایتخت یونان در میانه طوفان گرد و غبار به رنگ نارنجی درآمد + تصاویر
  • (تصاویر) گرد و غبار آفریقا آسمان پایتخت یونان را پوشاند
  • (تصاویر) طوفان نارنجی آتن را بلعید!
  • طوفان نارنجی آتن را بلعید + عکس
  • پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام درباره ماشاریپوف
  • (ویدئو) تصاویری پر بازدید از صحرای بزرگ عربستان با عنوان «حومه آخرالزمانی ریاض»
  • پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام در استقلال
  • پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام در استقلال | ستاره‌ آبی‌ها برگشت
  • تعامل با کشورهای آفریقایی اقتصاد استان یزد را تقویت می کند