Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمزه سپهریان، مدیر عامل مجموعه نمازخانه های میان راهی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی گفت: ایام پایانی دهه صفر، زائران حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) از اقصی نقاط کشور به سمت حرم مطهر رضوی حرکت می‌کنند که زائران با اقامت در نمازخانه‌های میان راهی امام رضا(ع) پس از بهره‌مندی از امکانات رفاهی و تجدید قوای جسمی و روحی با روحیه‌ای مضاعف به آستان بوسی هشتمین امام همام رهسپار می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل مجموعه نمازخانه‌های میان راهی آستان قدس رضوی با بیان آمادگی کامل مجتمع‌های میان راهی برای ارائه خدمات به زائران حضرت امام رضا(ع)، عنوان کرد: زمان اجرای طرح خدمت‌‌رسانی به زائران پیاده از اربعین حسینی تا روز شهادت امام رضا(ع) است که این خدمات به‌ صورت شبانه‌‌روزی و رایگان به زائران ارائه می‌‌شود.
وی ادامه داد: 11 نمازخانه میان راهی امام رضا(ع) در دیهوک، اسلامیه، فیض آباد(محور گناباد ـ تربت‌حیدریه)، رباط سفید (محور تربت‌حیدریه ـ مشهد)، کاهک (دروازه ورود به خراسان رضوی از غرب کشور)، خضری (محور قاین ـ گناباد)، دشت گلستان(دروازه ورود به خراسان شمالی از شمال کشور)، بردسکن (محور بردسکن ـ خلیل آباد)، مزداوند (محور سرخس ـ مشهد)، چناران و تربت‌جام، تمهیدات ویژه‌ای برای استقبال از زائران پیاده و کاروان‌های زیارتی اندیشیده شده است.
وی با بیان اینکه سایر مجتمع‌های میان راهی نیز مهیای پذیرایی از زائران امام مهربانی‌ها هستند، تصریح کرد: در حال حاضر مجتمع‌های میان راهی آمادگی کامل جهت ارائه فعالیت‌های مطلوب فرهنگی و خدماتی و پذیرایی از کلیه کاروان‌ها و زائران پیاده حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) را دارد و جلسات هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی، خیران و تشکل‌های مردم نهاد در نقاط مختلف در حال برگزاری است تا بهترین امکانات و خدمات در اختیار زائران قرار گیرد، ضمن اینکه کلیه نیروهای مؤسسه با تمام توان در خدمت زائران هستند.
وی ضمن تبیین جایگاه و تاثیر زیارت با پای پیاده در جامعه، پیاده‌‌روی دهه آخر صفر را جلوه‌ای از عشق و معرفت به حضرت امام رضا(ع) دانست و با ارائه رهنمودها و توصیه‌های لازم در خصوص ارتقای کیفیت تسهیلات نسبت به سال‌های گذشته ضرورت و اهمیت خدمت‌رسانی به زائران پیاده تأکید کرد: ارتقای کیفیت تسهیلات نسبت به سال‌های گذشته در نمازخانه‌ها از جمله اولویت‌های ما در ارائه خدمات به زائران است.
سپهریان ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، اجتماعی، اجرای برنامه‌های فرهنگی، تبلیغی اعم از سخنرانی، مداحی، قرائت زیارت، پاسخگویی به سؤالات شرعی و توزیع بسته‌های متبرک و فرهنگی را از جمله برنامه‌های مجتمع‌های میان راهی در زمان دهه پایانی صفر عنوان کرد.
مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) ادامه داد: امسال تدارکات لازم برای تهیه غذای گرم در مجتمع‌های میان راهی فراهم شده است و امدادگران نیز در نمازخانه ها حضور خواهند داشت.
وی تصریح کرد: متصدیان و خادمان این نمازخانه‌های میان راهی، با روی گشاده در بدو ورود به زائران به استقبال ایشان خواهند رفت و با اهدای بسته‌های متبرک آنها را بدرقه خواهند کرد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۳۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۸۷ هزار زائر خانه خدا در حج امسال


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدحسین آجیلیان افزود: در عملیات حج تمتع امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر خانه خدا از ایران راهی کشور عربستان می‌شوند و این عملیات درحالی انجام می‌شود که ۵۸ هزار و ۶۲۱ زائر از طریق فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و مابقی از سایر فرودگاه‌های کشور از جمله فرودگاه امام خمینی و مناطق آزاد قشم و چابهار اعزام خواهند شد.
وی با بیان اینکه ۱۸ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران معین عملیات حج تمتع هستند، بیان کرد: فرودگاه‌های اهواز، ساری، یزد، کرمان، رشت، اردبیل، تبریز، زنجان، شیراز، مشهد، اصفهان، زاهدان، بندرعباس، بیرجند، ارومیه، بوشهر، گرگان و همدان به عنوان فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و فرودگاه‌های امام خمینی، قشم و چابهار به عنوان فرودگاه‌های غیر مالکیت این شرکت از ۲۴ اردیبهشت تا ۱۸ خرداد آماده خدمت رسانی به زائران خانه خدا در عملیات اعزام زائران خواهند بود.
مسئول ستاد حج تمتع شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه آغاز عملیات بازگشت زائران خانه خدا از اول تیر خواهد بود، گفت: زائران استان‌های تهران، سمنان، قزوین، قم، لرستان، البرز، مرکزی، کرمانشاه و شهرستان کاشان از طریق فرودگاه امام خمینی، زائران استان کهگیلویه و بویراحمد از طریق فرودگاه شیراز، زائران استان خراسان شمالی از طریق فرودگاه مشهد، زائران استان چهارمحال و بختیاری از طریق فرودگاه اصفهان و زائران استان کردستان از طریق فرودگاه همدان عازم سرزمین وحی خواهند شد.
آجیلیان با اعلام خبر اعزام زائران عمره‌گزار در اردیبهشت امسال گفت: با اعلام سازمان حج و زیارت، تعداد محدودی از این زائران پیش از آغاز عملیات حج تمتع در سفری ۱۰ روزه راهی مکه مکرمه و مدینه منوره خواهند شد.
وی با اشاره به آمادگی فرودگاه‌های معین حج تمتع برای برگزاری هرچه بهتر این عملیات گفت: زائران با هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و هواپیمایی معراج عازم کشور عربستان می‌شوند و فرودگاه‌ها موظف هستند تا پیش از عملیات حج تمتع هرگونه نواقص و عوامل موجب ایستایی زائران را برطرف کرده و با آمادگی کامل به استقبال این عملیات بزرگ بروند. این در حالی است که نمایندگان سازمان حج و زیارت و شرکت‌های هواپیمایی حامل زائران در فرودگاه‌ها حضور خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • تخریب بقیع؛ اهانت به آیات الهی
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان
  • انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) در بازسازی عتبات عالیات
  • در حج تمتع ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر خانه خدا راهی کشور عربستان می‌شوند
  • اعزام ۸۷ هزار زائر خانه خدا در حج امسال
  • ۱۶ مجتمع خدماتی رفاهی در راه‌های بوشهر در حال ساخت
  • بیانیه ستاد مردمی پیاده روی اربعین حسینی راهیان کربلا
  • فیلم/ اعلام انزجار زائران کربلا در حرم امام حسین(ع)
  • چرا از ۱۲۴ هزار پیامبر، حتی یک پیامبر زن نداریم؟
  • حمایت زائران امام رضا از عملیات سپاه پاسداران علیه اسرائیل