Web Analytics Made Easy - Statcounter

پکن- ایرنا- بمناسبت سالروز رحلت حضرت محمد مصطفی (ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) مراسم عزاداری و سوگواری شامگاه پنجشنبه از سوی رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی در پکن برگزار شد.

به گزارش ایرنا این مراسم با حضور 'علی اصغر خاجی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین، 'محمد رسول الماسیه' رایزن فرهنگی کشورمان در پکن و جمعی از کارکنان سفارت و کارگزاران نظام، دانشجویان و دیگر ایرانیان مقیم این کشور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام 'علی اکبر عطاران طوسی' سخنران این مراسم با اظهار تسلیت به مناسبت جان باختن شماری از هم وطنانمان در حادثه زلزله در استان کرمانشاه، اظهار امیدواری کردکه مشکلات زلزله زدگان هر چه زودتر رفع شود.
وی در ادامه به ضرورت رعایت سبک زندگی اسلامی در جوامع مسلمانان به ویژه خارج از کشور و سرزمین های غیر اسلامی پرداخت و گفت: برای داشتن کشوراسلامی باید سبک زندگی ما اسلامی باشد، سبک زندگی برای ایرانیان مقیم چین طبیعتا با ایران متفاوت است و برای اینکه بتوانیم زندگی کنیم و دچار مشکل نشویم باید نکاتی را رعایت کنیم.
حجت الاسلام عطاران افزود: می توانیم با الگو گرفتن از سبک زندگی اسلامی ائمه طوری با جامعه غیر مسلمان چین رفتار کنیم که آنها را را تحت تاثیر قرار دهیم.
او افزود: حضرت پیامبر(ص) و امام حسن مجتبی(ع) که امشب متعلق به آنهاست می توانند به عنوان دو الگوی مناسب برای جامعه مد نظر قرار گیرند.
وی به برخی از خصوصیت فردی پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: گشاده رویی، سخاوتمندی و کریمه الطبیعه، رقیق القلب، حفظ بیت المال، با نزاکت و طویل السکوت و متفکر بودن از ویژگی های بارز پیامبر بود که رعایت آنها مایه خوشبختی و کامیابی برای جامعه خواهد بود.
وی ادامه داد: سبک زندگی پیامبر اسلام در زمینه های مختلف به ویژه در تعامل با جامعه، رفتار با مردم، اخلاق حسنه و تعامل خانوادگی الگوی مناسبی برای جامعه است.
حجت الاسلام عطاران با اشاره به ضرورت نزدیک شدن به سبک زندگی اسلامی گفت: اسلام ما با اسلام ائمه طبیعتا فرق دارد اما باید تلاش کنیم خودمان را به اسلام ائمه نزدیک کنیم و سبک زندگی اسلامی را تروبج دهیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش به آسیب های فضای مجازی اشاره کرد و گفت: فضای مجازی و استفاده نادرست از آن، ارتباطات خانوادگی و اجتماعی و سبک زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است.
در ادامه این مراسم ذکر مصیبتی به مناسبت ایام سوگ و عزای پیامبر اکرم و امامان شهید توسط ذاکر اهل بیت، انجام گرفت و حاضران در مجلس به عزاداری و سینه زنی پرداختند.
شبک**1708**آساق**1904**انتشاردهنده: علیرضا ارشادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۳۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی «ساخت پل میان مذاهب اسلامی»

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، شیخ محمد بن عبدالکریم العیسی، رئیس هیئت علمای مسلمان در افتتاحیه این کنفرانس از تصمیم برگزار کنندگان برای صدور "سند ایجاد پل همبستگی میان مذاهب اسلامی" خبرداد که نشانه‌هایی نورانی و ادله ارشادی مهمی دارد و پلی از برادری و همکاری میان مذاهب اسلامی را برای مقابله با چالش‌ها توسط امت مسلمان ایجاد می‌کند.

وی در این باره تصریح کرد: در اتحادیه جهان اسلام سعی داریم این کنفرانس را برای نخستین‌بار در ماه مبارک رمضان و در راستای مفاد سند برادری مکه برگزار کنیم. 

العیسی خاطرنشان کرد که این کنفرانس با حضور علمای برجسته کشورهای مختلف اسلامی هستند، برگزار می‌شود تا تاکیدکند که امت اسلام در بهترین وضعیت ممکن است و علمای ربانی این امت بهترین الگوها و اسوه‌های شرعی هستند.

وی در ادامه سخنان خود از علمای مسلمان تمجید کرد که با علم و حکمت خود درک می‌کنند که با تنوع مذاهب ناگزیر به فهم موارد زیادی هستیم از جمله آنها اینکه اختلاف و تنوع، سنتی از سنن الهی است و اینکه حق خواسته همگان است و هر مسلمانی باید در جست‌وجوی حق بود و در این مسیر جدی باشد و این که مذاهب اسلامی بیش از هر چیز محتاج یک کلمه مشترک است که آن‌ها را به هم پیوند دهد و از هم جدا نسازد و آن امر مشترک و وحدت‌بخش اسلامی است و هیچ اشتراکی واضح‌تر و مبین‌تر از عبارت شهادتین و دیگر ارکان ثابت دین اسلام نیست.

رئیس هیئت علمای مسلمان تأکیدکرد که اهل اسلام با وجود اختلافات مذهبی همه زیر پرچم و چتر این دین هستند و هیچ جایی برای اوصاف اضافی که باعث اختلاف و تفرقه شود، وجود ندارد.

وی با بیان این که شعارهای فرقه‌گرایانه و حزبی که موجب نزاع‌های مذهبی می‌شود، در صدر مصیبت‌های امت اسلامی قرار دارد، نسبت به کارکرد منفی رسانه‌های سنتی و نوظهور در تشدید این اختلافات انتقاد کرد و در مقابل خواستار تعهد رسالت رسانه‌‌های جهان اسلام به بیان سخن نیکو به‌ویژه گفت‌و‌گوهای تقریبی مطابق ارزش‌های برادری اسلامی شد.

از سوی دیگر، شیخ حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در این مراسم با بیان این که یقین دارد، این کنفرانس به مسئله تقریب مذاهب اسلامی خواهد رسید و توصیه‌ها و خروجی‌های این همایش در ایجاد مبنای تقریبی مؤثر خواهد بود، از نقش اتحادیه جهان اسلام و حضوری پویا و تأثیرگذار آن در خدمت به اسلام و مسلمین در نقاط مختلف جهان قدردانی کرد.

در ادامه سخنرانان افتتاحیه سخنرانی‌های خود را ایراد کردند که عبارت بودند از آیت‌الله احمد مبلغی، عضو مجلس خبرگان رهبری از جمهوری اسلامی ایران؛ محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر؛ شیخ مفتاح الاخیار عبدالغنی، رئیس کل جمعیت نهضت العلمای اندونزی؛ شیخ فضل الرحمن بن مفتی محمود، رئیس جمعیت علمای اسلامی پاکستان؛ علی بن عبدالرحمن أرباش، رئیس امور دینی ترکیه؛ سیدجواد خوئی، رئیس دارالعلم امام خوئی از عراق؛ شیخ محمد ماحی بن شیخ ابراهیم نیاس، رئیس اتحادیه اسلامی آفریقا و شیخ وان محمد بن عبدالعزیز، رئیس جمعیت علمای مالزی.

در حاشیه این کنفرانس، یادداشت تفاهم میان اتحادیه جهان اسلام و سازمان همکاری اسلامی به منظور اجرای مصوبات کنفرانس «ساختن پل میان مذاهب اسلامی» امضا شد.

همچنین یادداشت تفاهمی میان مجمع فقه اسلامی در اتحادیه جهان اسلام و مجمع فقه اسلامی وابسته به سازمان همکاری اسلامی در خصوص تقویت همکاری در پژوهش‌های علمی و نشر فرهنگ تسامح و اعتدال و تقویت وحدت اسلامی 
در حاشیه این کنفرانس امضا شد.

دیگر خبرها

  • مراسم سالروز شهادت «سلطان سید جلال‌الدین اشرف» برگزار می شود
  • برگزاری آیین افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی «ساخت پل میان مذاهب اسلامی»
  • برگزاری نمایشگاه اسلام‌هراسی در برلین
  • تنها راه ایستادگی در برابر دشمنان قسم خورده اسلام، داشتن وحدت است
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امیرالمومنین علی(ع) در پیاده‌راه فرهنگی رشت
  • برگزاری کنفرانس«ساختن پل میان مذاهب اسلامی»باحضور نمایندگان ایران
  • برگزاری مراسم عزاداری امام علی(ع) در پیاده راه فرهنگی رشت
  • برگزاری کنفرانس بین‌المللی «ایجاد پل میان مذاهب اسلامی» در مکه مکرمه
  • حمایت قاطع از همکاری مردم با حاکمیت در امر به معروف و نهی از منکر
  • حمایت قاطع از همکاری مردم با حاکمیت در امر به معروف