Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@15:01:41 GMT

روسیه، قطعنامه ضدسوری آمریکا را وتو کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۶۳۴۱۳

روسیه، قطعنامه ضدسوری آمریکا را وتو کرد

روسیه در نشست شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی ضد سوری آمریکا درباره تمدید ماموریت تحقیق درباره استفاده از سلاح‌‎های شیمیایی را وتو کرد.

خبرگزاری فارس: در ادامه تحرکات غربی‌ها علیه سوریه، این بار شورای امنیت سازمان ملل صحنه اقدام جدید آمریکا علیه دمشق بود؛ اقدامی که با وتوی مسکو مواجه شد.

همانطور که رسانه‌های آمریکایی خبر دادند، شورای امنیت جلسه‌ای برای رای گیری در خصوص تمدید ماموریت تحقیق درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیشتر در خبر‌ها آمده بود آمریکا خواستار رای گیری بر روی قطعنامه پیشنهادی به منظور تمدید ماموریت کارشناسان برای تعیین عاملان حملات شیمیایی در سوریه است، اما روسیه مخالف این طرح است (جزئیات بیشتر).

به دنبال رای گیری انجام شده درباره طرح آمریکا، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت این طرح را وتو کرد.

با وتوی این طرح ضد سوری، این دهمین بار است که روسیه در حمایت از دمشق از حق خود به عنوان عضو دائم شورای امنیت استفاده می‌کند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۳۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدیان وارد سن‌پترزبورگ شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،علی‌اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی به منظور شرکت در دوازدهمین اجلاس بین‌المللی امنیتی روسیه و همچنین نشست دبیران شورا‌ی امنیت ملی کشور‌های عضو گروه بریکس ظهر امروز (سه‌شنبه) چهارم اردیبهشت ماه وارد فرودگاه پولکووای سن‌پترزبورگ شد.

سفر احمدیان در پاسخ به دعوت نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه به منظور شرکت در دوازدهمین اجلاس بین‌المللی امنیتی روسیه صورت گرفته است.

در این نشست وزرای دفاع و دبیران شورای امنیت ملی بیش از یکصد کشور حضور دارند.

شرکت در نشست دبیران شورای امنیت ملی کشور‌های عضو گروه بریکس از دیگر برنامه‌های حضور احمدیان در روسیه است.

وی همچنین با همتایان خود در روسیه، برزیل، آفریقای جنوبی، چین، هند و عراق نیز به صورت دوجانبه دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

اجلاس سالانه امنیتی روسیه که هر سال در یکی از شهر‌های این کشور برگزار می‌شود، به ابتکار روسیه و با هدف مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب، به خصوص آمریکا در عرصه امنیت بین‌الملل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد سن‌پترزبورگ شد
  • حکیم: جهان رژیم اسرائیل را وادار به توقف جنگ غزه کند
  • احمدیان وارد سن‌پترزبورگ شد
  • علی‌اکبر احمدیان به روسیه می‌رود
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه سفر می‌کند
  • واکنش آرمین به وتوی عضویت فلسطین: شرم آور است
  • آرمین: شرم آور است
  • محسن آرمین: وتوى قطعنامه عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل شرم آور بود/ اسرائیل برای فلسطینی ها حق حیات قائل نیست
  • دهمین سالگرد تجاوز نظامی به یمن؛ دورنمای حل بحران چیست؟
  • خشم تل آویو از کشورهایی که خواستار عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد شدند