Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-25@09:34:53 GMT

روسیه قطعنامه در باره سوریه را وتو کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۶۳۹۳۴

روسیه قطعنامه در باره سوریه را وتو کرد

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، از سال ۲۰۱۱ تاکنون، این دهمین باری است که روسیه قطعنامه های مرتبط با سوریه را «وتو» می کند.

به گزارش رویترز، ماموریت هیات تحقیق سازمان ملل و سازمان منع سلاح های شیمیایی موسوم به«مکانیسم مشترک تحقیق » یا(جی آی ام)برای شناسایی مسببان حملات شیمیایی در سوریه نیمه شب پنجشنبه به پایان می رسد و با پیش نویس پیشنهادی آمریکا ماموریت این هیات تمدید می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، این قطعنامه نیازمند ۹ رای مثبت بود به شرط آن که هیچ یک از اعضای دائم شورای امنیت یعنی، آمریکا، روسیه، چین، بریتانیا و فرانسه با آن مخالفت نکنند. به رغم این که ۱۱ عضو شورای امنیت به این قطعنامه رای مثبت دادند، اما روسیه آن را وتو کرد.

علاوه بر روسیه، بولیوی نیز به این قطعنامه رای منفی داده است. چین و مصر نیز به این قطعنامه رای ممتنع دادند.

وتو این قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل متحد جنگ لفظی سفرای آمریکا و روسیه در سازمان ملل را درپی داشت.

به دنبال حمله شیمیایی با گاز سارین درچهارم آوریل به خان شیخون که بیش از ۸۰ کشته به جا گذاشت، دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا دستورحمله موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی سوریه را صادر کرد.

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد پس از وتو این قطعنامه هشدار داد، اگر ضروری شود، ما دوباره دست به اقدام خواهیم زد.

قطعنامه شورای ملل شورای امنیت سازمان ملل تحقیق شیمیایی سوریه روسیه

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۳۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است

آفتاب‌‌نیوز :

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه گفت که باید تلاش‌ها با کشور‌های حاشیه خلیج فارس برای ایجاد راه حل سیاسی در خاورمیانه را یکپارچه کنیم.

بورل اضافه کرد: «امیدواریم که به آتش‌بس دائمی در غزه رسیده و درباره راه حل سیاسی این بحران بر اساس راه حل دو دولت فعالیت کنیم».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: «اسرائیلی‌ها به قعطنامه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص تسهیل ورود کمک‌ها به غزه پایبند نبوده‌اند».

جنایت‌های رژیم صهیونیسیتی در غزه در حالی ادامه دارد که دکتر اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه امروز با گذشت ۲۰۰ روز از جنگ، از افزایش شهدا به ۳۴۱۸۳ و زخمی‌ها به ۷۷۱۴۳ نفر خبر داد.

به گفته او ارتش اشغالگر در ۲۴ ساعت گذشته ۳ جنایت جدید در غزه انجام داده که منجر به ۳۲ شهید و ۵۹ زخمی شده است.

در این میان بمباران و گلوله‌باران منطقه مختلف غزه از بامداد امروز تاکنون ادامه دارد؛ در ساعات ابتدایی بامداد جنگنده‌های اسرائیلی منطقه «الثلاثینی» در مرکز شهر غزه را به شدت بمباران کردند. شمال غزه نیز هدف حملات پهپاد‌ها قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • سرپیچی رژیم صهیونیستی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل
  • بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه عمل نکرده است
  • بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
  • حکیم: جهان رژیم اسرائیل را وادار به توقف جنگ غزه کند