Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز،

 نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد، دانش‌آموزان مبتلا به دیابت، حداقل 7 برابر بیش از دیگران در معرض مرگ زودرس هستند.

بر اساس آمار ارائه شده در انجمن علمی قلب آمریکا در نوامبر 2017 و به منظور تبادل جهانی آخرین پیشرفت‌های علوم قلب و عروق برای کاهش شمار مرگ و میر در اثر چنین بیماری‌هایی، کودکان و نوجوانان، در صورت داشتن دیابت، شدیدا در معرض مرگ زودرس هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته محققان، مرگ ناگهانی قلبی ناشی از عملکرد بد در سیستم الکتریکی قلب است و معمولا بدون هیچ هشدار و نشانه‌ای اتفاق می‌افتد.

نتایج پژوهش‌ها همچنین ننشان می‌دهد: «کودکان و نوجوانان مبتلا به دیابت به علت اختلالات عروق خونی ناشی از این بیماری در معرض خطر مرگ ناگهانی هستند».

جاسپر سوان، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کپنهاگ، در این باره می‌گوید: «پزشکان و متخصصان باید آگاه باشند که بیماران نوجوان مبتلا به دیابت در معرض ریسک بالا مرگ و میر قرار دارند و این ریسک عمدتا با افزایش ریسک مرگ ناگهانی قلبی قابل توضیح است».

پژوهشگران با تأکید بر اینکه ورزش روزانه و منظم به همراه رژیم غذایی مناسب می‌توانند مهم‌ترین عامل بازدارنده از ابتلا به دیابت باشند، اضافه می‌کنند:‌ «مرگ ناشی از بیماری قلبی در افراد مبتلا به دیابت نوع 2، پنج برابر بیشتر و در افراد مبتلا به دیابت نوع 1، 12 برابر بیشتر است».

با توجه به نتایج این مطالعه، کنترل شدید و درمان مؤثر چربی‌های خون، فشار خون و قند خون در بین کودکان و نوجوانان مبتلا به دیابت بسیار حائز اهمیت است.

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۴۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سعید ابراهیمی بسطامی مدیر بیمه دی استان آذربایجان غربی در این مراسم که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی زمین پاک برگزار شدگفت: روز زمین پاک برای اولین بار در ۲۲ آپریل سال ۱۹۷۰ نامگذاری شد و تاکنون هرساله در ایران مصادف با ۲ اردیبهشت و همچنین در سراسر جهان توسط فعالان حوزه محیط زیست، روز جهانی زمین پاک به جهت افزایش آگاهی و قدردانی نسبت به مسائل محیط زیست جشن گرفته می‌شود.

وی افزود: فعالان حوزه محیط زیست، دغدغه بسیاری برای محیط زیست و زمین دارند. به همین دلیل در هفته زمین پاک که از ۲ اردیبهشت به مدت یک هفته آغاز می‌شود، بحث‌ها و فعالیت‌های زیستی در سازمان‌های گوناگون در نظر گرفته می‌شود که هدف از آنها این است که به مردم یادآوری کنند که زمین، نیاز به حمایت دارد.

ابراهیمی اظهار داشت: آشناکردن کودکان و نوجوانان با باید‌ها و نباید‌های زیست‌محیطی، یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که باید با جدیت پیگیری شود.

وی، با بیان اینکه بحران‌های زیست‌محیطی و تغییر اقلیم، بیشترین تأثیر را بر روی کودکان خواهد گذاشت، عنوان کرد: تخریب محیط‌زیست آینده کودکانمان را سرد و تاریک می‌کند و شاید راه بازگشت به شرایط مطلوب برای همیشه از بین برود.

گفتنی است این مراسم با هدف ایفای نقش اجتماعی بیمه دی و ترویج فرهنگ زیست محیطی در بین کودکان و نوجوانان به همت مدیریت بیمه دی استان آذربایجان غربی برگزار شد.

در پایان این مراسم از صاحبان آثار برتر نقاشی که به دبیرخانه ارسال شده بود با اهدای جوایزی تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • چه مردانی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند؟
  • تحقیق جدید: کمبود خواب با افزایش ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ پیوند دارد
  • کودکان پسر ۴ برابر بیشتر از دختران به اختلال طیف اوتیسم مبتلا می‌شوند
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی
  • ظلمی به نام تنبیه بدنی