Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- با فرارسیدن ایام سوگواری رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت جانسوز امام حسن مجتبی (ع)، ایران اسلامی غرق در ماتم و عزاداری شد.شهرهای مختلف کشور در آخرین روزهای ماه صفر با برگزاری نوحه و مداحی در رثای بزرگان دین اسلام به سوگ نشسته اند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، با فرارسیدن ایام سوگواری رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت جانسوز امام حسن مجتبی (ع) ایران اسلامی از غروب دیشب قرار ماتم و عزاداری بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرهای مختلف کشور در آخرین روزهای ماه صفر با برگزاری نوحه و مداحی در رثای بزرگان دین اسلام به سوگ نشسته اند.

شب گذشته همزمان با فرارسیدن شب رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) هیئت های مذهبی در مشهد به عزاداری پرداختند. این هیات ها از خیابان های اطراف به سمت صحن‌های حرم مقدس امام رضا (ع) شتافته و در حلقه های فشرده و صف های طولانی به سینه زنی و زنجیرزنی مشغول بودند.

استان بوشهر نیز از جمله شهرهایی است که هر ساله مراسم عزاداری و سوگواری نبی اکرم (ص) را با شکوه هر چه تمام تر برگزار می‌کند. مردم بوشهر از نقاط مختلف استان در مرکزیت جمع شده و به صف عزاداران می‌پیوندند.

مراسم روز رحلت حضرت رسول اکرم(ص) همراه با قرائت زیارت حضرت رسول(ص) در مصلی جمعه بوشهر برگزار می‌شود که با برگزاری نماز جمعه همراه خواهد بود.

در این روز علاوه بر دسته های عزاداری 230 موکب مذهبی در شهرستان بوشهر در برگزاری مراسم رحلت پیامبر(ص) و مراسم شهادت امام رضا(ع) در شهرستان بوشهر مشارکت داشته و به سوگواران خدمت رسانی می کنند.

آذربایجان غربی همیشه و همواره با عشق به اهل بیت نبوت شناخته می شود. مردم آذربایجان گروه گروه به سمت مساجد و تکیه‌ها رفته و هر یک گوشه ای را برای خلوت با معبود خود بر می گزینند. از شامگاه دیروز مردم با حضور در مساجد عزاداری و علما در مدح و ثنای جایگاه رسول اکرم (ص) سخنرانی کردند.

با فراسیدن روزهای پایانی ماه صفر مراسم عزاداری در یزد آغاز شده و این شهر به کل سیاه پوش می شود. در این مراسم سخنرانان به ذکر مصائب اهل بیت پرداخته و عزاداران با حزن واندوه بر سر و سینه می زنند و در غم فقدان رسول گرامی اسلام (ص) و امام حسن مجتبی(ع) می گریند.

شب گذشته و امروز عاشقان اهل بیت(ع) در خراسان جنوبی نیز با برگزاری مراسم عزاداری در مساجد، حسینه ها و تکایا، فضای شهرها و روستاها را معنوی کردند. این مراسم از صبحگاه امروز نیز آغاز شده و تا نماز ظهر جمعه ادامه خواهد داشت.

همچنین پخت و توزیع نذری از دیگر برنامه هایی بود که در سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در استان برگزار شد.

پایتخت ایران اسلامی نیز در روزهای منتهی به پایان ماه صفر سوگوار و مات زده است. براساس هماهنگی‌های انجام شده قرار است امروز یگان‌های مختلف نیروهای مسلح به مناسبت عزاداری ایام شهادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام حسن مجتبی(ع) به سمت محل برگزاری نماز جمعه تهران در قالب هیات‌های عزاداری حرکت کنند.

پیام در حال تکمیل است/////

 

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۵۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قول مردانه یک قاری شهید

رضا همیشه به من توصیه می‌کرد که هنگام رفتنش، آب پشت سرش نریزم تا کسی متوجه نشود که او در حال رفتن به جبهه است. وقتی به او می‌گفتم طاقت شهادت شما را ندارم، می‌گفت شما چهار پسر داری، یکی را دست‌کم باید در راه اسلام بدهی.

به گزارش ایسنا، شهید رضا کارآمد متولد سال ۱۳۴۵ بود که به عنوان نیروی بسیجی لشکر ۲۷ محمد رسول الله، پس از گذراندن دوره سربازی در جبهه، بار دیگر به جبهه اعزام شد و در ۱۵ مرداد سال ۱۳۶۶ در عملیات «نصر» در منطقه «دوپازای» سردشت به شهادت رسید.

مادر شهید کارآمد می‌گوید: ما خیلی کم رضا را در خانه می‌دیدیم چرا که مدام در مسجد بود و کلاس قرآن برای بچه‌ها در مسجد حضرت علی (ع)، مسجد امام رضا (ع) و مسجد فاطمیه (س) برگزار می‌کرد. بعدها نوارش را برای من آوردند.

رضا ۱۳ ساله بود که به منطقه رفت. هر چه به او می‌گفتم درس بخوان و جبهه نرو، گوش نمی‌کرد. ایامی که به مرخصی برمی‌گشت، درس می‌خواند و دوباره عازم جبهه می‌شد.

رضا همیشه به من توصیه می‌کرد که هنگام رفتنش، آب پشت سرش نریزم تا کسی متوجه نشود که او در حال رفتن به جبهه است. وقتی به او می‌گفتم طاقت شهادت شما را ندارم، می‌گفت شما چهار پسر داری، یکی را دست‌کم باید در راه اسلام بدهی.

یک روز همگی فرزندانم نشستند و از من نظرخواهی کردند که کدام یک از آنها شهید شود؛ من فکر کردم سه تا از پسرانم تشکیل خانواده داده‌اند، پس اگر قرار است از میان آنها کسی شهید شود، رضا مناسب‌تر است.

حمیدزاده یکی از همرزمان شهید کارآمد روایت می‌کند: شهید بیشتر از تلاوت مداحی می‌کرد و با زیارت عاشورا و امام حسین (ع) انس ویژه داشت. من و رضا صیغه برادری خواندیم و نزدیکی زیادی به یکدیگر داشتیم، اما او از من خیلی جلوتر بود. در سپاه بود که اجازه نمی‌دادند به جبهه برود، خیلی تلاش کرد، اما جوابی نگرفت، تا اینکه یکبار با یکی از دوستان صمیمی‌اش به نان آقای بنی عامر برنامه ریختند و همدیگر را قسم دادند که هر طور شده به جبهه بروند و شهید شوند.

رضا دنیا را رها کرد و بالاخره رفت، بعد از مدتی برگشت به تهران تا آخرین کارهایش مثل تسویه حساب‌ها و حلالیت گرفتن‌ها را انجام دهد. پیش من هم آمد و احساس کردم چقدر تغییر کرده. هم چهره هم لحن کلامش با همیشه فرق می‌کرد. با اطمینان خاطری گفت اینبار می‌روم جبهه و دیگر برنمیگردم. خلاصه با دوستش به جبهه رفت و با او هم شهید شد. بعد از مدتی عکس‌های پیکر هر دو را کنار هم دیدم و این یعنی قول مردانه.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مراسم سالروز شهادت «سلطان سید جلال‌الدین اشرف» برگزار می شود
  • برگزاری جشن تکلیف ۱۰۰ دانش‌آموز دختر در نیشابور
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان کم برخوردار در جغتای
  • قول مردانه یک قاری شهید
  • ضرورت حفظ حرمت و شئونات ماه مبارک رمضان در نوروز ۱۴۰۳
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امیرالمومنین علی(ع) در پیاده‌راه فرهنگی رشت
  • برگزاری کنفرانس«ساختن پل میان مذاهب اسلامی»باحضور نمایندگان ایران
  • برگزاری مراسم عزاداری امام علی(ع) در پیاده راه فرهنگی رشت
  • برگزاری مراسم نوروز با حضور نماینده افغانستان
  • زمان برگزاری مراسم قرعه کشی برندگان جشنواره پذیرنده ملی اعلام شد