Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهر- فرماندار شهرستان اهر بر لزوم رفع موانع واحدهای تولیدی و صنعتی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، زاهد محمودی صبح جمعه در دیدار کارآفرینان و صاحبان صنایع شهرستان اهر با استاندار آذربایجان شرقی که در شهرک صنعتی اهر برگزار شد، اظهار کرد: در شهرک و ناحیه صنعتی شهرستان اهر بیش از ۲۰ واحد فعال داریم و اراضی شهرک صنعتی حدود ۱۴۰ هکتار بوده که بخش عمده ای از زمین‌های شهرک صنعتی با عقد قرارداد ۵۲ فقره در اختیار کارآفرینان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بنده از آغاز به کارم در شهرستان اهر طی جلسه ای که با کارآفرینان و صاحبان صنایع داشتیم مسائل و مشکلات را شناسایی کردیم که در این راستا برخی از مشکلات را نیز با مدیران کل درمیان گذاشتیم و حل شد از این بابت نیز بسیار خرسندیم.

فرماندار شهرستان اهر با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی و صنعتی قلب اقتصادی کشور هستند، گفت: ما به عنوان نمایندگان دولت وظیفه داریم تا از واحدهای تولیدی و صنعتی حمایت کرده و بستر، شرایط و زمینه را برای رونق تولید فراهم کنیم.

محمودی در پایان یادآور شد: همان اندازه ای که جوانان بیکار انتظار ایجاد اشتغال دارند همان اندازه نیز کارآفرینان و صاحبان صنایع انتظار حل مشکلاتشان را دارند که امیدواریم با همکاری و تعامل بتوانیم مشکلات و موانع پیش روی تولیدکنندگان و صنعت گران را در راستای کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال حل کنیم.

۳۰ هکتار از اراضی شهرک صنعتی اهر آماده ‌واگذاری به سرمایه‌گذاران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: یک‌صد هکتار از اراضی شهرک صنعتی شهرستان اهر عملیاتی شده و از ۱۰۰ هکتار ۴۰ هکتار را واگذار کرده‌ایم و در فاز عملیاتی ۳۰ هکتار از زمین‌های شهرک صنعتی اهر قابل‌واگذاری است.

مرتضی نیرومند اسکویی اظهار کرد: هر انتقادی که از وضعیت نامناسب ورودی شهرک صنعتی اهر از سوی صنعت گران می‌شود کاملاً به‌حق و قانونی است که در طول سالیان سال با مشکل تردد به شهرک صنعتی مواجه هستیم.

وی افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی موظف است تا در داخل شهرک‌های صنعتی استان هزینه کند ولی خارج از شهرک‌های صنعتی نه جزو تعهدات ما بوده و نه از نظر قانونی می‌توانیم هزینه کنیم، البته قرار بود وزارت راه و شهرسازی میدانی در ورودی شهرک صنعتی اهر احداث کند تا ورود و خروج ماشین‌آلات واحدهای تولیدی و صنعتی از آن بوده باشد ولی متأسفانه تاکنون عملی نشده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه احداث میدان در ورودی شهرک صنعتی اهر به دلیل نبود منابع مالی وزارت راه و شهرسازی همچنان در هاله‌ای از ابهام است، گفت: در حالی که مشکل تردد تنها مختص به واحدهای تولیدی و صنعتی شهرک صنعتی اهر نمی‌شود بلکه دانشگاه آزاد واحد اهر نیز با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کند و اگر این مشکل حل شود واقعاً برای شهرک صنعتی و دانشگاه هم بسیار عالی خواهد شد.

نیرومند اسکویی تأکید کرد: زمانی قرار بود پلیس‌راه اهر – تبریز از محل فعلی به محل دیگری منتقل شود البته یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های صاحبان صنایع شهرستان اهر همین‌جا به‌جایی پلیس‌راه است ولی تاکنون خواست واحدهای مستقر در شهرک صنعتی با اینکه در کارگروه رفع موانع تولید استان مصوب شده ولی تا به امروز این امر تحقق‌نیافته است.

وی بابیان اینکه تمامی شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی با مشکل آب دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت: خوشبختانه در شهرک صنعتی شهرستان اهر مشکل جدی از لحاظ آب نداریم و برای کل شهرک صنعتی اهر آب موردنیاز را ۲۰ لیتر در ثانیه برآورد کرده‌ایم هرچند آب صنعتی شهرک صنعتی تأمین‌شده و واحدها عمدتاً با مشکل آب شرب مواجه هستند و در قوانین شهرک‌های صنعتی هیچ تعهدی نسبت به تأمین آب شرب نداریم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی اضافه کرد: یک‌صد هکتار از اراضی شهرک صنعتی شهرستان اهر عملیاتی شده و از ۱۰۰ هکتار ۴۰ هکتار را واگذار کرده‌ایم و در فاز عملیاتی ۳۰ هکتار از زمین‌های شهرک صنعتی اهر قابل‌واگذاری است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۵۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: ۱۵۸ واحد تولیدی در استان زنجان راکد یا تعطیل است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان؛ حجت‌الاسلام علی فرجی برحق، امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت- در اولین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی بر اهتمام جدی اعضا برای تحقق شعار سال تاکید کرد.

وی با اشاره به نام‌گذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری گفت: با عنایت به تاکید چندین ساله معظم‌له توجه بر اقتصاد کشور، مسئولیت همه را سنگین‌تر می‌کند که نیازمند همت و تلاش مضاعف بخش‌های دولتی و خصوصی است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه رئیس قوه قضائیه در جلسات و سخنان خود در جمع مسئولان قضائی دادگستری‌های سراسر کشور تاکید بر رصد و پیگیری جدی مسئولان قضائی برای رفع موانع و مشکلات قضائی واحدهای تولیدی داشتند، بیان کرد: دادگستری استان زنجان در اجرای دستورات و تأکیدات رئیس دستگاه قضا به دنبال ارائه راهکار و کمک برای رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی است.

فرجی‌برحق با اشاره به گزارش رئیس صمت استان مبنی بر تعطیلی یا راکد ماندن تعداد ۱۵۸ واحد تولیدی در استان تاکید کرد: تعطیلی این تعداد واحد تولیدی در استان قابل پذیرش نیست، بنابراین با اولویت‌بندی و انجام کار کارشناسی و تخصصی از سوی مسئولان متولی امر راهکارهایی برای رفع موانع این واحدها صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری زنجان اظهار کرد: جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی در سال جدید باید همراه با خروجی مثبت و اقدامات مؤثر باشد، همه مسئولان باید برای تحقق شعار سال یک کار عملیاتی و جهادی انجام دهند و انتظار ما فعال کردن واحدهای تولیدی راکد در استان است.

به گزارش ایمنا، در ابتدای جلسه رئیس کل دادگستری استان به همراه اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی از بخش‌های شرکت آنا کیمیا منگنز و آنا شیشه که در حال احداث است، بازدید کرد.

کد خبر 747859

دیگر خبرها

  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است