Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-19@04:49:08 GMT

کشت بیش از 3 میلیون و700 هزار هکتار گندم در کشور+ فیلم

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۶۵۵۶۳

کشت بیش از 3 میلیون و700 هزار هکتار گندم در کشور+ فیلم

‍‍‍‍‍‍

مجری طرح محوری گندم وزرات جهاد کشاورزی گفت : از اول مهر که کشت گندم در کشور آغاز شد تاکنون یک میلیون و750هزار هکتار گندم در کشور شده است وکشت همچنان ادامه دارد.

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما ، اسماعیل اسفندیاری پورگفت: از این میزان یک میلیون هکتار گندم آبی و750هزار هکتار گندم دیم است وپیش بینی می شود تا پایان فصل کشت بیش از 6میلیون هکتار گندم در کشور کشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: 478هزار تن بذر اصلاح شده از ارقام جدید با پتانسیل وعملکرد مناسب تهیه و فرآوری وبوجاری وضدعفونی شده است وتاکنون هم 70درصد از این بذور در اختیار کشاورزان قرار داده شده است .
اسفندیاری پور خاطرنشان کرد: در کشور به حدود 5/8میلیون تن گندم برای آرد خبازی نیازمند هستیم که تحقیقات انجام شده نشان می دهد دردو سال گذشته با تولید گندم مورد نیاز به خودکفایی رسیده ایم و پایداری این خودکفایی به حمایت دولت از گندمکاران نیاز دارد وبرنامه 10ساله داریم که تاافق 1404همه نیازهای کشاورزان از جمله قیمت مناسب در نظر گرفته شود.
وی درباره قیمت تضمینی گندم گفت :در سال گذشته قیمت 1300تومان اعلام شد که امیدواریم با روند رشد تورم رضایت کشاورزی جلب شود.
مجری طرح کشت گندم وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد:از 11هزار و500میلیارد تومان کل وجوه گندم کشاورزان تاکنون پول 9میلیون تن یعنی حدود 77درصد پرداخت شده و 23درصد مابقی هم امیدواریم بزودی پرداخت شود.

دانلود گندم

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۵۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش پوشش بیمه، خیال کشاورزان را آسوده‌تر می‌کند

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال‌وبختیاری گفت: با گسترش پوشش بیمه، قشر زحمت‌کش و تاثیرگذار کشاورز با خیال آسوده‌تری به افزایش تولیدات خود ادامه دهند و دیگر دغدغه خسارت را نخواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، سعید کیانی، امروز _ یکشنبه بیست‌وهفتم اسفند_ در نشست ستاد بیمه محصولات کشاورزی استان، اظهار کرد: در سال‌جاری بیش از ۱۵۱ میلیارد تومان به کشاورزان خسارت‌دیده پرداخت شد، در حالی که این رقم، رقم قابل توجهی است اما تنها با اشاره به خسارت پنج هزار میلیاردی بر اثر سرمازدگی محصولات کشاورزی استان این مبلغ ناچیز است.

وی افزود: تغییر اقلیم تأثیر مستقیمی بر کار کشاورزی و دامداری می‌گذارد و اکثر حوادث و خسارات کشاورزی در استان به دلیل شرایط جوی و اقلیمی استان رخ می‌دهد.

مدیرکل مدیریت بحران استان اضافه کرد: با گسترش پوشش بیمه، قشر زحمت‌کش و تأثیرگذار کشاورز با خیال آسوده‌تری به افزایش تولیدات خود ادامه دهند و دیگر دغدغه خسارت را نخواهند داشت.

کیانی تاکید کرد: در سه سال اخیر استان ما با پرداخت بیش از ۵۵۰ میلیارد تومان در زمینه پرداخت خسارت نسبت به دیگر استان‌ها پیشرو بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود بارش‌ها در استان نسبت به سال‌های قبل، استان رتبه نخست کاهش بارندگی در سال آبی جاری تا این تاریخ را داراست و با در نظر گرفتن شرایط جوی سال‌جاری مدیریت منابع آبی و پوشش کشاورزی و اطلاع‌رسانی دقیق، از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در دستور کار مدیریت بحران قرار گرفته است.

کیانی گفت: شبکه‌های خوبی برای اطلاع‌رسانی ایجاد شده و بهتر است تکمیل‌تر و پویاتر شود و تا با آگاه کردن کشاورزان خسارات کمتری رخ دهد.

کد خبر 737050

دیگر خبرها

  • هشدار برای کاهش خسارت سن زدگی گندم
  • پرداخت پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت به کشاورزان
  • افزایش پوشش بیمه، خیال کشاورزان را آسوده‌تر می‌کند
  • از لایه روبی و ترمیم کانال ها توسط بسیجیان تا بازگشایی جاده ها
  • گله کشاورزان گلستانی از بدعهدی‌های صندوق بیمه
  • ختم بخیر شدن ماجرای گندم، چای و گوشت
  • کسادی بازار فروش و صادرات محصولات کشاورزی در دزفول+فیلم
  • افزایش ۴۱ درصدی توزیع کود یارانه‌ای در کوهبنان
  • پرداخت ۹۳ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان استان همدان
  • توزیع سموم کشاورزی توسط تعاونی‌های ابهر