Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیام تاریخی مقام معظم رهبری در زمینه امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده سبب برانگیختن احساس مردمی و اتفاقی بی‌نظیر از کمک‌های آنها شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، پس از پیام مقام معظم رهبری مبنی بر ابراز تأسف از جان باختن عده‌ای از هموطنان و ضرورت توجه و رسیدگی سریع دستگاههای دولتی‌، سپاه‌، ارتش و بسیج موج کمکهای این نهادها مناطق زلزله‌زده به سمت استان سرازیر شد؛ به‌طوری که بالاترین مقامها از فرمانده کل سپاه، ارتش، رئیس سازمان بسیج مستضعفین و رئیس‌جمهور در کوتاه‌ترین زمان ممکن خود را به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه رساندند و عملیات امدادرسانی را برعهده گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام معظم رهبری در این پیام می‌‌افزایند که از همه کسانی که می‌توانند به‌نحوی در سبک کردن بار مصیبت و جبران خسارت مؤثر باشند درخواست می‌کنم که به یاری آسیب‌دیدگان بشتابند و این پیام نقطه آغازی برای برانگیختن احساسات ایرانیان در سراسر کشور شد تا به‌صورت خودجوش کمکهای مردمی را جمع‌آوری کنند و به‌دست زلزله‌زدگان برسانند تا بخشی از درد و رنج این مردم بی‌پناه برطرف شود.

تمام مسیرهای منتهی به استان کرمانشاه دارای ترافیک سنگین است، اما این ترافیک هیچکس را آزرده خاطر نمی‌کند زیرا جاده‌ها مملو از خودروهای سبک و سنگین حامل کمک‌های مردمی هستند.

این روزها کمک به زلزله‌زدگان نقل هر مجلسی است و هر خانواده‌ای به دنبال یافتن راهی برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان است تا شاید مقداری از ناآرامی خود را تسکین دهند.

این درحالی است که زلزله‌زدگان نیز بعد از خداوند به کمک‌های مردمی دل بسته‌اند و این توجه بی‌نظیر تسکینی بر دلهای آنها است و اطمینان دارند که ملت ایران در غم از دست دادن عزیزان و زندگی شریک آنها هستند.

هرچند این حادثه دل خیلی‌ها را در کشور به درد آورد و شاید خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به دنبال داشت اما اتحاد‌ و نوع‌دوستی ملت ایران را به جهانیان ثابت کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی تسنیم به مناطق زلزله‌زده یکی از افراد آسیب‌دیده که خود در شرایطی چندان مساعدی نبود از دریافت کمک‌ها خودداری کرد و درخواست کرد که کمک‌ها را در روستای دیگری که نیازمند هستند توزیع کنند.

فرد دیگری که از عدم توجه دولت به روستاها گلایه داشت عنوان کرد: کمک و توجه مردم قوت قلبی برای ما است و اگر کمک‌های مردم نبود اکنون در این شرایط هم نبودیم و شاید اصلا زنده نمی‌ماندیم.

چهارمین شب از وقوع زلزله 7‌.3 ریشتری استان کرمانشاه با تمام مشکلات و کمبودها پشت سر گذاشته شد تا این استان بار دیگر مقاومت خود را در برابر بلایای روزگار به جهانیان ثابت کند.

انتهای پیام/

R41380/P1377/S6,68/CT47

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۶۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرمزگان بارانی می‌شود

براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان؛ از ساعات بعدازظهر با توجه به نزدیکی سامانه بارشی به تدریج افزایش ابرناکی و به تدریج از ساعات شب در مناطق غربی و جزایر خلیج فارس رگبار باران و رعد و برق مورد انتظار است.

در مناطق دریایی استان نیز افزایش سرعت باد جنوب شرقی تا نزدیک ۴۰ کیلومتر بر ساعت سبب متلاطم شدن دریا خواهد شد. 

توصیه می‌شود با توجه به وزش باد نسبتا شدید، از تردد شناور‌های سبک خودداری شود و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله‌های استان صورت پذیرد.

سامانه بارشی طی فردا در سطح استان گسترده شده و تا ظهر چهارشنبه در غالب نقاط رگبار شدید باران و رعد و برق همراه با تند باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

در مناطق دریایی استان ضمن تشدید سرعت باد جنوب شرقی و طوفانی شدن دریا، ناپایداری‌های جوی و دریایی قابل توجه خواهد بود.

با توجه به شدت بارش خطر سیلاب موقتی در سطح استان مورد انتظار است.

به لحاظ دمایی، فردا کاهش محسوس دمای بیشینه در سطح استان مورد انتظار است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • شدت بارندگی جنوب کرمان در ساعات عصر بیشتر می‌شود
  • نهضت تولیدات رادیویی مردمی در جشنواره ملی مستند رادیویی «پژواک»
  • مشارکت مردم حلقه مفقوده اقتصاد
  • ماه چگونه شکل گرفت و به قمر زمین تبدیل شد؟
  • آبرسانی به روستاهای دور دست نهاوند
  • بازگشت واحد ۲ نیروگاه بعثت به مدار تولید
  • رگبار، رعد و برق و بادهای شدید در راه هرمزگان است
  • ناپایداری وضع جوی و دریایی در هرمزگان، ۲۷ فروردین
  • هرمزگان بارانی می‌شود
  • تجمع مردمی مناطق مختلف کشور در حمایت از اقدامات سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی+ فیلم