Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به مناطق زلزله‌زده، در چهارمین روز از حادثه زلزله در غرب کشور که موجب تخریب وسیع در استان کرمانشاه و شهرستان ازگله و سرپل ذهاب شد، سیل کمک های مردمی موجب قفل شدن جاده‌ها شده است.

همچنین تعداد بالای ماشین‌ها در جاده‌های منتهی به مناطق زلزله‌زده موجب کند شدن روند امدادرسانی و ارائه کالا به نقاطی از کرمانشاه به ویژه در جاده‌های منتهی  به سرپل ذهاب و ازگله شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین افرادی حضور دارند که با تصمیمات شخصی و بدون هماهنگی با هلال احمر و یا سازمان‌های ذی ربط در مدیریت بحران و تنها با نیت کمک به هموطنانشان به این نقاط آمده‌اند تا به مردم کمک رسانی کنند، اما ترافیک سنگین در این جاده‌ها موجب کند شدن روند امدادرسانی و ارسال کالاهای اساسی و مورد نیاز برای زلزله‌زدگان شده است.

کمک‌های مردمی از تمامی نقاط ایران به مناطق زلزله‌زده تا اندازه‌ای بوده که بسیاری از نقاط از نظر برخی کالاها اشباع شده‌اند و خانواده‌ها تا مدتی نیازی به این کالاها ندارند که آب معدنی، نان، خرما و کنسرو لوبیا از جمله این اقلام هستند، اما در عوض در این مناطق همچنان نیاز به چادر، پتو، موکت و کیسه خواب بسیار بالاست.

از طرفی به دلیل اینکه تا روزهای آینده هوا بارانی و سردتر خواهد شد، نیاز بسیار زیادی برای مشما و نایلون وجود دارد؛ چراکه اغلب چادرها توان مقاومت در برابر باران را نداشته و اولین راه برای کنترل این مشکل استفاده از مشما، نایلون و موکت در چادرها است.

از طرفی نبود سرویس‌های بهداشتی مناسب و همچنین مکانی برای استحمام یکی از معضلاتی است که طی روزهای آتی بهداشت این مناطق را تهدید می‌کند، از همین رو نیاز تامین به سرویس‌ بهداشتی و حمام در این مناطق اقدام فوری می‌طلبد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۶۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران در اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با ورود سامانه بارشی به استان بارش باران از صبح امروز شهر اهواز را فرا گرفت.

در این بارش که همراه با  رعد و برق بود موجب لطیف‌تر شدن هوای این کلانشهر شد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت:این بار‌ش‌ها تا اوخر روز سه شنبه در استان فعال است. 

 محمد سبزه زاری افزود:این سامانه بارشی موجب رگبار و رعدوبرق در اغلب نقاط استان می شود و بیشترین حجم بارندگی‌ها بخش‌های شرقی، شمالی، شمال شرقی، جنوبی و ارتفاعات خواهد بود. 

وی اظهار کرد: با توجه به ماهیّت سامانه‌های بهاری و رطوبت حاصل از بارش‌های اخیر احتمال شدت گرفتن بارش در دیگر مناطق استان نیز وجود دارد و ریزش تگرگ نیز در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.

دیگر خبرها

  • ۷۰۰ نفر بیمه شده قالی بافی در سرپل ذهاب فعالیت دارد
  • بارش تگرگ در شهرستان‌های پاوه، ثلاث‌باباجانی و سرپل ذهاب
  • بارش باران در خوزستان
  • بارش باران در اهواز
  • ترافیک سنگین در جاده‌های منتهی به تهران حتی یک‌روز پس از تعطیلات
  • ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی
  • ایران در تهدید بحران سالخوردگی قرار دارد
  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • حضور دانش‌بنیان‌ها در حوزه حمل‌ونقل شهرها پررنگ شده است