Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: یک فرمانده دوران دفاع مقدس در سالروز شکست حصر سوسنگرد در سال ۱۳۵۹ توسط رزمندگان اسلام در تشریح این عملیات گفت: بعد از شکست نخستین تلاش دشمن در مهرماه ۵۹ برای اشغال سوسنگرد، در اواسط آبان یکبار دیگر برای تصرف این شهر اقدام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیراز، امیر سرتیپ دوم دکتر حسین محمدی، فرمانده سابق ارشد نظامی آجا در فارس و از پیشکسوتان و فرماندهان دوران دفاع مقدس همزمان با 26 آبان ماه و سالروز شکست حصر سوسنگرد در سال 1359 توسط رزمندگان اسلام در تشریح این عملیات گفت: بعد از شکست نخستین تلاش دشمن در مهرماه 59 برای اشغال سوسنگرد، در اواسط آبان یکبار دیگر برای تصرف این شهر اقدام و آن را محاصره کرد و از این تلاش خود به لحاظ استراتژی 2 هدف را دنبال می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه اول بستن راه های مواصلاتی نیروهای ایران و غلبه بر آنها و دوم دست یافتن به نقاط مرتفع قبل از رسیدن فصل باران، که محور حمیدیه-سوسنگرد-بستان از هر 2 خصوصیت برخوردار بود زیرا در صورت محاصره اهواز توسط عراق این جاده می توانست بهترین مسیر تدارکاتی باشد و هم اینکه به دلیل دشت باز بودن خوزستان به لحاظ طبیعی با اندک باران، سیل در آن جاری شده و به زمین غیرقابل عبور تبدیل می شد و مشخص شده بود که این محور به علت مرتفع بودن زیر آب نمی رود لذا عراق بسیار علاقمند به تصرف سوسنگرد بود تا سپس بتواند حمیدیه را به اشغال خود درآورد تا هم به هدف گفته شده برسد و هم با یک خیز دیگر پادگان دشت آزادگان را در شمال حمیدیه بدست آورد و اگر به این هدف می رسید بیرون راندنش بسیار مشکل بود.

 

دکتر محمدی افزود: عملیات آزاد سازی سوسنگرد در شامگاه 25 آبانماه 1359 با درک دقیق اوضاع و تحلیل صحیح راهبرد دشمن در شرایطی که مدافعان شهر آخرین مقاومت ها را انجام می دادند با تیپ 2 لشکر92 زرهی ارتش، پشتیبانی نیروی هوایی ارتش، همراهی نیروهای سپاه و ستاد جنگ های نامنظم دکتر چمران در امتداد جاده سوسنگرد-حمیدیه آغاز و ضمن شکستن خط محاصره، نیروهای دشمن بعثی از داخل شهر عقب رانده شدند.

 

سرتیپ محمدی، آزادسازی سوسنگرد را از نقاط درخشان و الهام بخش هشت سال دفاع مقدس دانست و تاکید کرد: حماسه سوسنگرد تجلی پیروزی ایمان، اراده، شجاعت، ایثار و تکلیف گرایی و مقدمه ای برای خروج جبهه های نبرد از بن بست ناشی از رویکرد بنی صدر در صحنه اداره جنگ تلقی می شود و نقطه عطفی راهبردی و جدی در فراهم سازی زمینه های تحول در وضعیت جنگ و پیشبرد هدف بیرون راندن اشغالگران بعثی و دست یابی به پیروزی های سرنوشت ساز در روند ادامه جنگ به شمار می رود.

 

امیر سرتیپ محمدی با اشاره به نقش بی بدیل مقام معظم رهبری در این عملیات بیان داشت: نقش آفرینی های ماندگار و سرنوشت ساز رهبر معظم انقلاب اسلامی، در کسوت نماینده حضرت امام (ره) در شورای عالی دفاع با مدیریت جهادی خود در جبهه های نبرد حق علیه باطل به ویژه در مقطع آزادسازی سوسنگرد و ایجاد وحدت و همدلی بین نیروهای مسلح آموزه های گرانقدری را فرا روی جوانان نسل امروز قرار داده است.

 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۶۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز

پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس "سید علاءالدین اسدپور" امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز مورد استقبال خانواده شهدا و مردم قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق موجب شکست بازدارندگی رژیم صهیونیستی شد
  • عملیات «وعده صادق» موجب شکست بازدارندگی رژیم صهیونیستی شد
  • هنر دفاع کردن از زبان یوهان کرایوف / فیلم
  • عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز
  • توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • تشریح وضعیت بیرانوند از زبان پزشک معالج | گلر پرسپولیس به سپاهان می رسد؟
  • تشریح وضعیت بیرانوند از زبان پزشک معالج
  • تشریح وضعیت علیرضا بیرانوند از زبان پزشک معالجش
  • کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند