Web Analytics Made Easy - Statcounter

اظهارات رئیس ستاد ارتش اسرائیل مبنی بر تبادل اطلاعات نظامی با عربستان به منظور مقابله با تهران در حالی است که تبادل چنین اطلاعاتی اغلب در مواقع جنگ صورت می‌گیرد. بازار نیزو -  عبدالباری عطوان سردبیر این روزنامه با اشاره به اظهارات رئیس ستاد ارتش اسرائیل مبنی بر آمادگی برای تبادل اطلاعات نظامی با عربستان به منظور مقابله با تهران نوشت: این اظهارات در حالی است که تبادل چنین اطلاعاتی اغلب در مواقع جنگ صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این میان مسائل غیرمنتظره و شوکه کننده یکی پس از دیگری رخ می هد و جنگ بر منطقه سایه انداخته است تا جایی که پس از حصر خانگی سعد حریری نخست وزیر لبنان در ریاض و اجبار او به قرائت بیانیه استعفا از طریق شبکه تلویزیونی العربیه اکنون روزنامه ایلاف سعودی که در لندن چاپ می شود با گادی ایزنکوت ژنرال اسرائیلی و رئیس ستاد ارتش اسرائیل مصاحبه می کند و او نیز تاکید دارد که اسرائیل به منظور مقابله با تهران آماده تبادل اطلاعات نظامی با عربستان است.
این اظهارات که به دقت بررسی شده و زمان مناسبی برای اعلام آن در نظر گرفته شده است، آشکارا به این معنی است که ائتلاف نظامی سعودی- اسرائیلی در حال تحکیم است، زیرا تبادل اطلاعات نظامی بین ارتش ها بیشتر در زمان جنگ و درچارچوب ائتلاف علیه دشمن مشترک صورت می گیرد.
نکته قابل توجه اینکه مقابله با ایران در درجه نخست به نفع اسرائیل است زیرا تنها کشور منطقه است که به مثابه تهدید علیه ماهیت اسرائیل به شمار می آید و توانسته است زاردخانه نظامی شامل موشک هایی را در اختیار داشته باشد که از قابلیت افزایش توانمندی و قدرت برخوردار است.
انصراف رئیس ستاد ارتش لبنان از حضور در نشستی که ایزنکوت در آن شرکت داشت
از سوی دیگر تقریبا یک ماه پیش ایزنکوت در نشستی که به دعوت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن تشکیل شده بود، حضور یافت و روسای ارتش آمریکا، اردن، عربستان، امارات و مصر نیز در آن شرکت داشتند و قرار بود ژوزف عون رئیس ستاد ارتش لبنان نیز در آن شرکت کند اما به دلیل حضور ایزنکوت منصرف شد.
این اظهارات بسیار خطرناک از سوی ایزنکوت نشان می دهد جنگ آینده لبنان چنانچه شعله ور شود با مشارکت سعودی- اسرائیلی و برخی کشورهای عربی خواهد بود.
هدف از استعفای اجباری سعد حریری چه بود؟
نکته دیگر اینکه مجبور کردن سعد حریری به استعفا به منظور ایجاد خلأ قانونی در لبنان و ایجاد دسته بندی طایفه ای در این کشور صورت گرفت تا زمینه دخالت نظامی اسرائیل و عربستان را علیه حزب الله فراهم کند.
در این میان باید در نظر داشت که فرماندهی نظامی اسرائیل به دنبال سوق دادن عربستان به سمت دام سلسله جنگ هایی است که ریاض و سراسر منطقه را به ویرانی می کشد و علاوه بر هدر دادن منابع مالی موجب ایجاد بی ثباتی و چه بسا دسته بندی در این کشورها می شود. برچسب ها: اطلاعات نظامی ، ارتش اسرائیل ، حصر خانگی

منبع: بازار نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۷۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای رئیس سرویس اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، منابع عبری از استعفای «آهارون هالیوا» رئیس سرویس اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل ناکامی در برابر عملیات هفتم اکتبر مقاومت فلسطین و همچنین پیامدهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق خبر دادند.

رئیس سرویس اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در نامه استعفای خود به «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی گفت: جنبش حماس در روز شنبه ۷ اکتبر ۲۰۲۳ حمله خونینی را انجام داد که نتایج آن خشن و دردناک بود!

وی در ادامه افزود: بخش اطلاعاتی که تحت فرمان من است به مأموریتی که به ما سپرده شده بود، عمل نکرد و من از همان زمان تا ابد این روز سیاه را فراموش نخواهم کرد و تا همیشه این درد عمیق را با خود به همراه خواهم داشت!

استعفای بالاترین مقام اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی از سمت خود، نخستین مورد از استعفای مقامات ارشد نظامی صهیونیست از آغاز جنگ غزه است.

کد خبر 6085319 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل + جزئیات
  • دومینوی استعفا در ارتش صهیونیستی
  • حمله هوایی شدید اسرائیل به نقاط مختلف غزه / استعفای رئیس اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل/ اسرائیل به دست نتانیاهو ویران می شود
  • حمله هوایی شدید اسرائیل به نقاط مختلف غزه/استعفای رئیس اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل/ اسرائیل به دست نتانیاهو ویران می شود
  • مقام مستعفی ارتش اسرائیل: ۷ اکتبر روز سیاهی برای من است
  • استعغای رئیس اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل
  • استعفای رئیس اطلاعات نظامی اسرائیل به دلیل ۷ اکتبر
  • رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل استعفا داد
  • استعفای رئیس سرویس اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی
  • رئیس سرویس اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی استعفا می‌دهد