Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@05:54:44 GMT

پیکر مطهر شهید ترک دهنو در ملایر تشییع شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۶۷۵۴۲

پیکر مطهر شهید ترک دهنو در ملایر تشییع شد

پیکر مطهر شهید دوران دفاع مقدس غلامحسین ترک دهنو که بعد از ۳۲ سال دوری از وطن به آغوش خانواده باز‌گشت امروز بر روی دستان مردم‌ متدین و‌ ‌ولایت‌مدار ملایر تشییع و در آرامگاه ابدی خود آرام‌گرفت.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از ملایر، شهید غلامحسین ترک دهنو که از شهدای دوران دفاع مقدس و عملیات والفجر هشت است امروز همزمان با 28 صفر مصادف با رحلت پیامبر اکرم (ص)‌ و امام‌حسن مجتبی (ع) با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان و خانواده‌های شهدا تا خانه ابدی خود تشییع و به خاک سپرده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم که با عزاداری پیامبراکرم(ص) وامام حسن مجتبی(ع) همراه بود مردم شهید پرور ملایر پیکر پاک و مطهر شهید تازه تفحص شده هشت سال دفاع مقدس را از میدان امام حسین(ع) ملایر تا میدان امام (ره) تشییع کردند.

پس از اقامه نمار بر پیکر این شهید بزرگوار توسط امام‌جمعه ملایر برای خاکسپاری به بهشت هاجر ملایر منتقل شد تا در کنار همزمان شهیدش آرام گیرد.

شهید غلامحسین ترک دهنو از شهدای هشت سال دفاع مقدس است که در سال 1364 در منطقه عملیاتی فاو و در عملیات والفجر 8 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پیکر مطهر این شهید توسط کمیته جستجوی مفقودین شناسایی شده و با آزمایشات صورت گرفته از فرزندان ایشان و پس از مطابقت با نمونه خون شهید و آزمایش دی.ان.ای شناسایی شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم مراسم یاد بود این شهید نیز با حضور خانواده معظم شهید، مسئولان استانی و شهرستانی، خانواده‌های شهدا و اقشار مختلف مردم از ساعت 14:30 تا 16 امروز در مسجد جامع شهر ملایر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

R41405/P1357/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۷۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، بهادر کرمی در خصوص اقدامات کمیته علمی و پژوهشی کنگره ملی دو هزار شهید استان گفت: با همکاری اعضای کمیته، کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس در دست تدوین است.
رئیس کمیته علمی پژوهشی کنگره ملی شهدای استان افزود: پنج جلد کتاب برای توزیع در سطح مدارس پیرامون خاطرات رزمندگان استان در دوران دفاع مقدس در دست تدوین است.
وی با اشاره به اینکه فراخوان ارسال مقاله برای روزهای پایانی کنگره بر عهده این کمیته است، ادامه داد: جمع‌آوری، بررسی و داوری مقالات، همچنین انتخاب سخنران و پوستر کنگره بر عهده این کمیته است.
کرمی بیان کرد: با همکاری مجموعه دانشگاهیان سفری به روستای موگر شهرستان لنده داشتیم و مزار شهید طیب را زیارت و جلسات تبیینی و تحلیلی برگزار کردیم.
رئیس کمیته علمی پژوهشی کنگره ملی شهدای استان عنوان کرد: به همت بسیج دانشجویی کشور شهید طیب به عنوان شهید شاخص کشور معرفی شد.
کرمی گفت: نصب تمثال مبارک شهدای دانشجو در دانشگاه‌های استان از دیگر وظایف این کمیته است.
وی گفت: قرار است اعضای کمیته‌های کنگره ملی شهدای استان با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کنند.

دیگر خبرها

  • کشف پیکر‌ مطهر ۷ شهید در منطقه عملیاتی والفجر ۱ +فیلم
  • ۶٨ گلزار شهید چهارمحال و بختیاری در انتظار ساماندهی
  • پیکر شهید محمدمهدی ایرانمنش در شهر اختیارآباد کرمان تشییع شد
  • تشییع پیکر شهید محمد مهدی ایرانمنش دراختیارآبادکرمان
  • فیلم/ تشییع پیکر شهید محمدمهدی ایرانمنش
  • تدوین کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس
  • تشییع و خاکسپاری پیکر پدر شهید احمد سامع در شهرضا
  • نقش غیر قابل انکار سپاه پاسداران در توفیقات نظام اسلامی
  • تشییع پیکر مادر و همسر شهیدان سلطانی
  • گرامیداشت سالگرد شهادت سردار حجازی در زارچ