Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-03-28@22:38:43 GMT

فرستاده ویژه رییس‌جمهور چین به کره شمالی رفت

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۶۷۶۴۱

'سونگ تائو' فرستاده ویژه 'شی جین پینگ' رییس جمهوری چین به کره شمالی؛ در راس هیاتی 5 نفره روز جمعه پکن را به مقصد پیونگ یانگ ترک کرد.

به گزارش صدای ایران،سونگ تائو' فرستاده ویژه 'شی جین پینگ' رییس جمهوری چین، رییس اداره بین الملل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین است که یک هفته بعد از سفر دونالد ترامپ به پکن، این سفر را انجام می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این هیات 5 نفره امروز جمعه قبل از ترک پکن به قصد پیونگ یانگ یا ' جی جائه ریونگ' سفیر کره شمالی در چین دیدار کرد.

اطلاعات مربوط به برنامه سفر سونگ به پیونگ منتشر نشده است، اما منابع دیپلماتیک گفته اند که سفر او چهار روز به طول می کشد و به احتمال زیاد با 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی دیدار می کند.

پس از برگزاری نوزدهمین کنگره حزب حاکم چین در ماه گذشته میلادی این نخستین بار است که یک هیات از پکن به کره شمالی سفر می کند.

آنطور که رسانه های گروهی چین گزارش کرده اند این هیات و فرستاده رییس جمهور قرار است در باره برگزاری این کنگره با مسئولان کره شمالی گفت و گو کند.

این سفر در شرایطی برنامه ریزی می شود که تنها یک هفته قبل، روسای جمهوری چین و آمریکا در پکن در باره کره شمالی و راه های جلوگیری از آزمایش های موشکی بالستیک و اتمی این کشور و خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

گینگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین در مصاحبه ای در پکن گفته بود که در جریان این سفر طرفین در باره ارتباطات حزبی و کنگره حزب و ابقای دبیر کلی شی جین پینگ و مناسبات دوجانبه بحث و رایزنی خواهند کرد.

وقتی 'شی جین پینگ' در ماه گذشته برای دومین بار به عنوان دبیر کل حزب حاکم در چین برگزیده شد 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی برای وی پیام تبریک ارسال کرد.

از اکتبر سال 2016 که 'لیو جنمین' معاون وزیر خارجه چین در راس هیاتی به پیونگ یانگ سفر کرد، این اولین بار است که یک فرستاده پکن به کره شمالی می رود.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۷۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن ضعیف ترین فرمانده کل قوا در آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اکثر مردم آمریکا عملکرد رییس جمهور این کشور در زمینه فرماندهی نیروهای مسلح و ارتش این کشور را ضعیف ارزیابی می کنند.

نتایج نظرسنجی جدید «راسموسن» نشان داد که بیش از نیمی از آمریکایی‌ها بر این باورند که «جو بایدن» رییس‌جمهور آمریکا در مقایسه با اسلاف اخیر، فرمانده کل قوای ضعیف‌تری ارزیابی شده است.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، از هزار و ۱۱۴ شرکت کننده در این نظرسنجی، ۵۳ درصد بر این باورند که بایدن در مقام ریاست ارتش این کشور از روسای جمهور پیشتر آمریکا عملکرد ضعیفی داشته است.

در نظرسنجی ماه می سال ۲۰۲۱ راسموسن، ۴۳ درصد از پاسخ‌دهندگان بر این باور بودند که بایدن ضعیف‌تر از دیگر روسای جمهور سابق این کشور عمل کرده است.

کد خبر 6063753

دیگر خبرها

  • رییس جمهور طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان را اجرا کند
  • کرملین مقام ارشد اطلاعاتی مسکو را راهی پیونگ‌یانگ کرد!
  • مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه به کره شمالی رفت
  • عصبانیت آمریکا از دست ماکرون
  • بایدن ضعیف‌ترین فرمانده کل قوا در آمریکا
  • آمریکا از دست ماکرون عصبانی است
  • بایدن ضعیف ترین فرمانده کل قوا در آمریکا
  • تقدیر رییس جمهور از برگزاری محفل قرآنی امام حسنی‌ها
  • کره شمالی تداوم مذاکرات با ژاپن را جایز ندانست
  • بازدید معاون اول رییس جمهور از ستاد پلیس راهور فراجا