Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@21:01:16 GMT

پیامبر اکرم (ص) نقطه اتحاد و برابری امت اسلامی است

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۶۷۸۴۲

پیامبر اکرم (ص) نقطه اتحاد و برابری امت اسلامی است

ائمه جمعه آذربایجان غربی در خطبه‌های امروز نماز جمعه وحدت بین مسلمانان را یک ضرورت دانستند و تأکید کردند که وجود نازنین پیامبر گرامی اسلام(ص) نقطه اتحاد و برابری امت اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های آذربایجان غربی، امام‌جمعه خوی در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا اظهار داشت: راستگویی، اجرا کردن عدالت، انس گرفتن با قرآن، وفاداری، رعایت حقوق دیگران، مقاومت در برابر سختی‌ها، تندرستی و سلامتی و وجود امنیت ازجمله عوامل آرامش و آسایش انسان از دیدگاه اهل‌بیت(ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضی شکوری با تسلیت 28 صفر سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و سبط اکبر ایشان حضرت امام مجتبی(ع) افزود: سیره عملی پیامبر(ص) الگویی برای عموم مسلمانان است و ازجمله ویژگی‌های اخلاقی آن حضرت می‌توان به توأم بودن تمامی اعمالشان با ذکر خدا، مأنوس بودن با فقرا و نیازمندان و برخورد مساوی با هم‌نشینان را عنوان کرد.

وی با اشاره به دیگر ویژگی‌های پیامبر اکرم(ص) خاطرنشان کرد: پاسخ بدی با خوبی، نشستن روبه‌قبله در همه حال، بهترین فرد در بخشندگی مردم، پیش‌قدمی در سلام کردن به مردم، فرد نمونه در طول عمر خود و پس‌ازآن تا به امروز ازجمله دیگر ویژگی‌های حضرت محمد(ص) بود.

مردم ایران اصول نوع‌دوستی را برای جهانیان تبیین کردند

خطیب نماز جمعه خوی با اشاره به زلزله اخیر کرمانشاه یادآور شد: طبق اظهارنظر کارشناسان مربوطه، این زلزله یکی از بزرگ‌ترین زلزله‌های جهان اسـت و تاکنون بیش از 435 نفر کشته و 9 هزار و 400 نفر مجروح دربرداشته همچنین 40 هزار خانه نیز در این زلزله تخریب شده است.

وی تأکید کرد: مقام معظم رهبری با صدور پیام در نخستین لحظات زلزله، مکلف ساختن سپاه، ارتش، بسیج و سایر مسئولان بر اقدام سریع عملی، برگزاری جلسه با سران قوا و سایر دست‌اندرکاران و اعزام نمایندگانی به کرمانشاه بیشترین نقش و عنایت را در این زمینه مبذول داشته‌اند و تمامی مسئولان، ارگان‌ها، نهادها، مراکز درمانی، بهداشتی، هلال‌احمر، نیروهای مسلح، بسیج و صداوسیما نهایت تلاش خود را در جهت خدمات‌رسانی انجام می‌دهند.

مدرس حوزه علمیه خوی با اشاره به نوع‌دوستی بی‌نظیر مردم ایران در کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه گفت: مردم متعهد و نوع‌دوست کشور هرکدام در حد وسع و توان خـود از کـمک دریغ نمی‌کنند و باید چنین گفت که نوع‌دوستی مردم ایران در جهان بی‌نظیر است و در این میان بسی جای تأسف دارد بعضی انسان‌های نادان در فضاهای مجازی فعالیت‌های تخریبی، شایعه‌پراکنی و جوسازی می‌کنند.

وی با بیان اینکه قطعنامه اخیر سازمان ملل علیه ایران اسلامی با ابتکار کانادا و تعدادی از کشورهای غربی صادر شده عنوان کرد: اگر بخواهیم موارد اتهام علیه جمهوری اسلامی را در چند جمله خلاصه کنیم می‌توان گفت اتهام اصلی ایران در برخورد با جاسوسان نوعاً غربی، قاچاقچیان بین‌المللی مواد مخدر و جریان‌های سیاسی برانداز همانند بهاییان و تروریست‌های موردحمایت استکبار جهانی است.

امام‌جمعه خوی تصریح کرد: 98 کشور عضو سازمان ملل به این قطعنامه رسواکننده رأی مثبت ندادند چون می‌دانند طراحان این قطعنامه خودشان جنایتکار و از بزرگ‌ترین ناقضان حقوق بشر و حمایت‌کنندگان از تروریست‌های قاتل در جهان هستند.

شکوری اظهار داشت: بسی جای تأسف دارد که بیش ز 10 سال است که کشورهای استکباری غربی به سرکردگی آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی به‌صورت روزمره مسلمانان مظلوم افغانستان، عراق، یمن، بحرین، سوریه، پاکستان و لبنان را به‌صورت روزمره قتل‌عام می‌کنند درحالی‌که هیچ‌گونه قطعنامه‌ای از ناحیه سازمان ملل برعلیه آنها صادر نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رسواتر از همه این‌ها آن است که خود کشورهای غربی از منافقین آدمکش حمایت می‌کنند درحالی‌که این افراد تعداد 17 هزار انسان بی‌گناه را در ایران قتل‌عام کرده و هزاران نفر از مردم عراق را در دوران صدام کشته‌اند.

وقف به‌عنوان بازوی اقتصادی کشور عمل می‌کند

امام‌جمعه چایپاره نیز در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر ضمن ابراز همدردی با زلزله‌زدگان استان کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به این عزیزان باید نهایت تلاش خود را به‌کار بگیریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رسول جمشیدی با اشاره به فرارسیدن هفته وقف افزود: هفته آخر ماه صفر به‌عنوان هفته وقف نام‌گذاری شده اما این موضوع نمی‌تواند حق مطلب را ادا کند و تنها بهانه‌ای است که مردم توجه ویژه‌ای به این مهم داشته باشند و درصدد انجام آن برآیند.

وی خاطرنشان کرد: سابقه وقف در کشورمان به بیش از ورود دین مبین اسلام می‌رسد و مردم از دیرباز به سبب رضای الهی دارایی‌ها و مایملک خود را وقف می‌کردند که با ورود دین اسلام به کشورمان این موضوع بیش‌ازپیش اهمیت یافت ازاین‌رو انتظار می‌رود بهتر از پیش به این امر الهی در کشور لبیک گفته شود.

خطیب نماز جمعه چایپاره با بیان اینکه وقف به‌عنوان یک بازوی اقتصادی با کارکرد اقتصادی و اجتماعی سایر نهادهای دینی را تقویت می‌کند گفت: به جرئت می‌توان گفت که اگر این نهاد وقف در ضمن باورهای اسلامی و دینی مردم نبود و مردم بدان اهمیت لازم را نمی‌دادند امروز اثری از اسلام و مسلمانی نبود.

وی افزود: اجرای عدالت و تأمین آن در سایه وقف، توسعه و بالندگی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و برخورداری از اجر و پاداش معنوی ازجمله راه‌هایی است که باید وقف به‌وسیله آن در جامعه جاری شود.

بسیج ضامن پایداری و صلابت کشور است

امام‌جمعه سلماس نیز در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر با تسلیت ایام سوگواری رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام اسوه مهر، محبت و عطوفت در دنیا هستند که باید به‌عنوان الگویی برای مسلمانان قرار گیرند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد موسوی با گرامیداشت آغاز هفته بسیج و دهه وقف در کشور افزود: امام خامنه‌ای در ارتباط با اهمیت بسیج می‌فرمایند که تا مادامی‌که بسیج در کشور وجود دارد هیچ تهدیدی از سوی دشمن نمی‌تواندنظام اسلامی را مورد هجوم قرار دهد.

وی با عرض تسلیت به مناسبت جان باختن عده‌ای از هموطنان کرمانشاهی در زلزله اخیر خاطرنشان کرد: عمق و گستردگی حادثه چنان وسیع بود که می‌توانست مشکلات زیادی را به خود به همراه بیاورد اما همت عزیزان سپاهی و ارتشی در کنار همدیگر سبب شد تا امدادرسانی به‌موقع انجام بپذیرد.

خطیب نماز جمعه سلماس تأکید کرد: در این میان ضروری است از مردم نوع‌دوست ایران به‌ویژه هموطنان کرمانشاهی و همچنین از کلیه نهادها و مجموعه‌ها که از همان ساعات اولیه وقوع حادثه به یاری مصدومان شتافتند تقدیر به عمل آید.

بسیج شجره طیبه‌ای است که باید بیش‌ازپیش تقویت شود

امام‌جمعه ماکو نیز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر با تقدیر و تشکر از شرکت آحاد مردم برای کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه اظهار داشت: احساس همدردی مردم بسیار به‌جا و قابل‌تقدیر و تشکر است اما این همه ماجرا نیست و کفایت نمی‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ایوب رنجبری با خطاب قرار دادن مسئولین گفت: درد و رنج مردم زلزله‌زده ازاین‌پس آغاز می‌شود و نباید بعد از مدتی فراموش شوند بلکه باید تا اتمام ساخت‌وسازها و رسیدن به نقطه مطلوب دست از کار نکشید.

وی با تسلیت سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) عنوان کرد: رسول‌الله(ص) به هنگام ارتحال خود 2 یادگار گران‌بهای قرآن و عترت را برجای گذاشتند تا مسلمانان بعد از ایشان دچار اختلاف نشوند.

خطیب جمعه ماکو با انتقاد از سیاسی کردن کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه تصریح کرد: در این شرایط حساس همگی باید به فکر کمک کردن بوده به دنبال مقصرتراشی نباشیم چراکه این کارها هیچ سودی ندارد.

وی با تبریک فرارسیدن هفته بسیج اظهار داشت: بسیج مکتب شهیدان، لشگر مخلص خدا و مدرسه عشق است که این شجره طیبه باید بیش‌ازپیش تقویت شود.

رنجبری با برشمردن برخی از صفات بسیجیان گفت: بسیجی سیاسی است اما سیاست زده نیست، بسیجی دنبال علم‌آموزی است اما علم‌زده نیست، بسیجی متدین است اما متحجر نیست، بسیجی متخلق است اما ریاکار نیست.

وی با مهم برشمردن برخی از آسیب‌های اجتماعی در جامعه خاطرنشان کرد: باید آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی همچون فقر، کودکان کار، طلاق، حاشیه‌نشینی و اعتیاد آسیب‌شناسی شده و برای هرکدام برنامه‌ای جداگانه در نظر گرفته شود تا بتوان آن‌ها را حل کرد.

امدادرسانی‌ها تا پایداری وضعیت مناطق زلزله‌زده ادامه یابد

امام‌جمعه تکاب نیز در خطبه‌های آئین سیاسی عبادی این شهر با تسلیت رحلت پیامبر(ص) و امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: بزرگداشت رحلت پیامبر(ع) و ماتم امام حسن مجتبی(ع) فقط در قبال گوش دادن به سخنان این بزرگواران و عمل به آن‌ها ممکن است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عیسی برادری با همدردی با مصیبت دیدگان زلزله کرمانشاه گفت: کمک همشهریان به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه بسیار خوب بود و جای تقدیر و تشکر دارد وامید است که این کمک‌ها تا زمانی که زندگی هم‌وطنان کرمانشاهی به روال عادی برگردد ادامه پیدا کند.

وی عنوان کرد: کمیته امداد و هلال‌احمر نیز همچنان کمک‌های نقدی و غیر نقدی را جمع‌آوری می‌کنند و هم‌وطنان و همشهریان به این مسئله دقت کنند که فصل سرما پیش رو است و کمک‌ها باید افزایش یابد.

خطیب جمعه تکاب با اشاره به وضعیت کنونی این شهرستان تصریح کرد: مسائل مهمی در این شهرستان وجود دارد که تابه‌حال به آن‌ها رسیدگی نشده و کم‌کاری زیادی دراین‌ارتباط صورت گرفته است.

حاکم شدن اتحاد و برابری میان مسلمانان هدف اصلی پیامبر اکرم (ص) بود

امام‌جمعه پیرانشهر نیز در خطبه‌های آیین سیاسی عبادی این شهر ضمن تسلیت به زلزله‌زدگان کرمانشاه اظهار داشت: مردم نوع‌دوست ایران‌زمین نشان دادند که در هر حادثه و مشکلی کنار همدیگر هستند و هم‌وطنان خود را فراموش نمی‌کنند و در غم و شادی یکدیگر شریک هستند.

ماموستا مصطفی محمودی افزود: مسئولین ما هم باید تلاش کنند و نیز نظارت لازم و کافی را بر امدادرسانی و آواربرداری داشته باشند و حداقل انتظارات مصیبت‌زدگان را درک کنند که البته امدادرسانی خوبی تاکنون صورت گرفته و به‌نوبه خود از گروهای مختلف امدادی تشکر می‌کنم اما باید کاری شود که مردم بیش از این از ناراحت و گرفتار نشوند.

وی با عرض تسلیت به مناسبت رحلت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع)خاطرنشان کرد: ما باید حضرت محمد(ص) را به خوبی بشناسیم و بشناسانیم و ایشان را الگوی خویش در زندگی قرار دهیم تا همانند ایشان در خدمات‌رسانی عادل باشیم.

خطیب جمعه پیرانشهر دراین‌ارتباط تأکید کرد: پیامبر اکرم(ص) زندگی خود را برای اسلام گذاشتند تا ما در راحتی باشیم پس ما هم باید بر اساس اصول اسلامی زندگی خود را تنظیم و بر همان اصول رفتار نماییم و زندگی اسلامی را به جهانیان بشناسانیم تا بدانند که اسلام است که در همه‌چیز پیشرو بوده و سبب پیشرفت شده است.

وی تصریح کرد: حضرت محمد(ص) انسانیت را کامل کردند و با کتاب آسمانی قرآن راه را به ما نشان دادند پس اکنون وظیفه ما است که با قراردادن اصول اسلامی در زندگی فردی و اجتماعی از تفرقه و ریا پرهیز کرده و فریب دشمنان اسلام را نخوریم و با اتحاد و برابری و برادری کنار همدیگر زندگی کنیم چون تمام تلاش و دغدغه و جنگ‌هایی که در اسلام صورت گرفت برای برادری، برابری و اتحاد بود.

امام‌جمعه پیرانشهر همچنین با تسلیت شهادت امام رضا(ع) و امام حسن مجتبی(ع) گفت: امام رضا(ع) و امام حسن مجتبی(ع) امامانی هستند که موردقبول و احترام همه مردم با هر مذهبی قرار می‌گیرند چراکه این بزرگواران برای اسلام بعد از پیامبر اکرم(ص) زحمات زیادی کشیدند و اکنون وظیفه ما است که به احادیث و روایات آن‌ها توجه کرده و در زندگی خود به‌کار ببریم.

کمک هم‌وطنان از هر قوم و قبیله‌ای به زلزله‌زدگان کرد نشان از اتحاد ایران اسلامی است

امام‌جمعه موقت بوکان نیز در خطبه‌های آئین سیاسی عبادی نماز جمعه این شهر ضمن ابراز همدردی با زلزله‌زدگان کرمانشاه اظهار داشت: زلزله کرمانشاه حادثه ناگواری بود که در آن بسیاری از هم‌وطنان عزیزمان را از دست دادیم اما مردم با همدلی و همدردی به یاری مصیبت‌زدگان شتافتند.

ماموستا خالد رسول‌زاده افزود: مردم نوع‌دوست ما از هر نقطه‌ای از کشورمان به کمک مصیبت‌زدگان رفتند و نشان دادند که در غم هم‌وطنان خود شریک هستند و آنها را فراموش نمی‌کنند و بدین گونه سبب دلجویی از حادثه دیدگان شدند.

رسول‌زاده خاطرنشان کرد: مردم ما نشان دادند که حوادث طبیعی سبب اتحاد بیشتر آن‌ها می‌شود و در هر حادثه‌ای چه سیاسی و چه طبیعی متحد و غم‌خوار همدیگر هستند و نیازی به بیگانگان ندارند و با هماهنگی و همکاری هم از هر قوم و قبیله و نژادی دوباره ویرانه‌ها را می‌سازند.

خطیب جمعه بوکان با اشاره به کمک‌های صورت گرفته به زلزله‌زدگان کرمانشاهتأکید کرد: خوشبختانه کمک‌های شایان توجهی به آسیب‌زدگان زمین‌لرزه کرمانشاه شده اما باید به نیازهای اساسی آن‌ها توجه شود و چه مسئولین و چه خیرین باید در فکر سرپناهی برای آن‌ها باشند چراکه با توجه به فرارسیدن فصل سرما سرپناه نیازی است که حتماً باید تأمین شود.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه بوکان با تسلیت رحلت پیامبراکرم (ص) و امام حسن(ع) تصریح کرد: آخر ماه صفر مصادف شده با رحلت پیامبر اکرم(ص) که پیام‌آور صلح و دوستی بودند و ما باید اصول دین اسلام را که ایشان زندگی خود را صرف آن کردند در زندگی قرار داده و بر اساس آن زندگی کنیم.

امام‌جمعه بوکان اظهار داشت: زندگی و رحلت پیامبر اکرم(ص) سراسر فضیلت، مهربانی و همراه با صلح، دوستی و تلاش برای ایجاد اتحاد، برابری و برادری بود و در این راستا ماهم باید اتحادی را که شاخصه و شناسه دین اسلام است را برقرار کنیم تا با اتحاد خود جواب دندان‌شکنی به دشمنان اسلام و ایران اسلامی بدهیم.

انتهای پیام/

R41361/P1486/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۷۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسالت سپاه، حفظ انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حجت‌الاسلام حسن‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب با اشاره به سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی به برکت درایت رهبر انقلاب اسلامی برخی نهاد‌های انقلابی تشکیل شد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از این نهاد‌ها است.

امام‌جمعه میاندوآب افزود: سپاه پاسداران نهادی انقلابی برگرفته از ولایت است که هر کجا کشور و نظام اسلامی به آن نیاز داشته باشد حضور یافته و نقش‌آفرینی می‌کند.

وی گفت: سپاه به‌عنوان نیروی خدمتگزار امت اسلامی در مناطق درون‌مرزی و برون‌مرزی در هر صحنه‌ای که موردنیاز باشد، نقش‌آفرینی می‌کند.

حسن‌زاده تصریح کرد: در دنیا مانند چنین نهادی که در همه عرصه‌ها در خدمت‌رسانی به‌نظام و مردم نقش‌آفرینی کرده و در داخل و خارج کشور تأثیرگذار باشد، وجود ندارد.

امام‌جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه جمهوریت و مشروعیت از ویژگی‌های برجسته و خاص حکومت اسلامی است که در سایر کشور‌ها چنین ویژگی نیست، اظهار کرد: مشروعیت حکومت اسلامی، الهی بوده و برگرفته از قرآن و اهل‌بیت (ع) است و در کنار این مقوله نیز مقبولیت و جمهوریت وجود دارد.

وی گفت: رویکرد نظام اسلامی مقابله با استبداد داخلی و استکبار خارجی بوده و این را در تمام صحنه‌ها نشان داده است.

حسن‌زاده افزود: جمهوری اسلامی ایران، مظاهر فساد، ضد اسلام و ضد دینی را از بین برد و تقوا، شجاعت، شهامت و سالم‌سازی جامعه را ترویج داد.

امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قله حرکت قرار دارد، تصریح کرد: سپاه باروحیه انقلابی، بااقتدار و با تولید قدرت دفاعی دنیا را به حیرت واداشت و این اقتدار و قدرت و نقش‌آفرینی سپاه در حوزه‌های مختلف سبب دشمنی استکبار جهانی با سپاه پاسداران شده است.

وی با تأکید بر اینکه رسالت سپاه، حفظ انقلاب اسلامی است، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باقدرت و دشمن‌شکن، هر کس را که به میهن اسلامی نگاه چپ داشته باشد، پاسخ می‌دهد و مورد حمایت مردم نیز است.

حسن‌زاده در ادامه به عملیات «وعده صادق» اشاره و اظهار کرد: قبل از پاسخ قاطعانه و تنبیه متجاوز صحبت‌های مختلفی مطرح می‌شد؛ ولی پاسخ قاطعانه ایران نشان داد که گنبد آهنین دروغی بیش نیست.

امام‌جمعه میاندوآب تصریح کرد: عملیات «وعده صادق» قدرت و اقتدار ایران اسلامی و نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی را به رخ دشمنان کشید و موشک‌های سربازان ولایت، گنبد آهنین را به‌زانو درآورد.

وی اظهار کرد: همچنین عملیات «وعده صادق» بار دیگر سیاست یک بام و دو هوای برخی کشور‌ها را نشان داد.

دیگر خبرها

  • رسالت سپاه، حفظ انقلاب اسلامی است
  • ایران پایگاه نظامی اسراییل در امنیتی‌ترین نقطه کره زمین را زد
  • پاسخ ویرانگر جمهوری اسلامی ایران در صورت حماقت دوباره صهیونیست‌ها
  • پاسخ ویرانگر ایران درصورت حماقت دوباره صهیونیستها
  • راهپیمایی مردم خوروبیابانک از عملیات وعده صادق
  • «وعده صادق» عملیات مشروع و به موقع رزمندگان در برابر اسراییل
  • «نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد
  • وعده صادقی که اتحاد کشورهای اسلامی را مستحکم‌تر کرد
  • نیروهای مسلح با اتحاد و آمادگی کامل مقابل دشمنان ایستادند
  • چرا قبور مطهر بقیع تخریب شدند؟