Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام‌جمعه اهل سنت زاهدان در چهارمین همایش ملی قیام عاشورا از دیدگاه اهل سنت گفت: همان‌طور که شیعیان از امام حسین(ع) الگو می‌گیرند، افتخار اهل تسنن پیروی از سیرت اهل بیت است، امام حسین و اهل بیت از دید اهل سنت الگو و اسوه تقوا هستند و محبت ایشان را در دل دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از زاهدان، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام‌جمعه اهل سنت زاهدان درباره قیام عاشورا اظهار داشت: قیام امام حسین برحق و در مقابل کسانی که باطل و‌ مسلمان‌نما بودند، انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از به حکومت رسیدن یزید جامعه اسلامی دچار تزلزل شد. او مدیر ناتوان و نا لایقی بود و مملکت اسلامی در زمان‌ او از هم پاشید. نالایق بودن یزید در واقعه عاشورا نمایان شد.

او با بیان اینکه امام حسین احساس کرد تمام زحمات نبی و اصحاب و اهل بیت در خطر است، اضافه کرد: ایشان دین و عدالت را در خطر دیدند و درک کردند خون و آبروی مسلمانان حفظ نمی‌شود. از طرف دیگر این مردم بودند به امام نامه نوشتند و زمام امور را دست بگیرند، امام حسین هم بر حسب وظیفه و با توجه به شرایط وقت جهان اسلام عازم عراق شد و آن مصیبت بر او واقع شد.

مولوی اسماعیل زهی با بیان اینکه امام حسین(ع) برای جنگ عازم عراق نشدند، گفت: ایشان اگر برای جنگ می‌رفتند بیش از صدها هزار نفر لشگر با خود می‌برد. امام‌ حتی فرمود «برای جنگ نیامدم و رها کنید تا بازگردم». او شهادت را به اسارت ترجیح داد٬ ذلت را نپذیرفت و جام شهادت را نوشید.

به گفته امام‌جمعه اهل سنت زاهدان قیام امام‌حسین(ع) را تمام اهل سنت برحق و یزیدیان را باطل می دانند و این سیاست نیست، واقعیت است.

او با تاکید بر اینکه درس عاشورا این است که وقتی فساد به اوج برسد و دین در خطر باشد حتی اگر حاکم مسلمان باشد قیام لازم است، ادامه داد: امام حسین(ع) در تقوا و قیام‌ الگو است.

مولوی اسماعیل زهی ادامه داد: بعضی خیال می‌کنند اهل تسنن بر مسائل و اتفاقاتی که بر اهل بیت اتفاق افتاده است توجه ندارند. اما در کتب اهل سنت مطالب زیادی از فضائل اهل بیت نقل شده است که حتی گاهی شیعیان با دیدن آنها متحیر می‌شوند.

او به نبودن رسم عزاداری در مذهب اهل تسنن اشاره کرد و گفت: اهل سنت برای هیچ یک از بزرگان مذهبی٬ دینی و صحابه بیش از سه روز عزا نگرفتند و حتی لباس سیاه پوشیدن نیز در مذهب تسنن نیست، اما محبت کامل به صحابه و اهل بیت در دل اهل سنت است.

امام جمعه اهل سنت زاهدان با تاکید بر لزوم استفاده از روایات صحیح ادامه داد: اهل تسنن و تشیع نباید غلو کنند و به همان اندازه که قرآن ٬ خدا و رسولش فرمودند مسائل را بیان کنند و از اغراق در برخی مسائل دوری کنند.

مولوی اسماعیل زهی در پایان گفت: شیعه و سنی باید در کنار هم توطئه‌های دشمن را خنثی کنند و بر منافع مشترک بیشتر تاکید کنند. اعتقادات اهل تسنن به اهل بیت باید تبیین شود تا واقعیت‌ها روشن شود.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۸۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع دانشجویان قائم شهر در حمایت از قیام جهانی دانشجویی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌همزمان با بیداری و قیام سراسری دانشجویان جهان علیه جنایت اسرائیل غاصب در کشتار مسلمانان مظلوم غزه، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های قائم شهر صبح امروز به حمایت از دانشجویان آزاده جهان در آمریکا و اروپا برخاستند.

دانشجویان و اساتید دانشگاه دخترانه حضرت فاطمه (س) فرهنگیان قائم شهر ،با اجتماع در محوطه این دانشگاه ، اقدام وحشیانه دولت‌ها و نیرو‌های امنیتی آمریکا و اروپا ضد قیام انسان دوستانه دانشجویان جهان در حمایت از مظلومان غزه را  محکوم کردند.

خانم دابویی، رئیس دانشگاه فرهنگیان قائم شهر، قدرشناسی از اقدامات پشیمان کننده حملات پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل و محکومیت حمایت‌های ضد بشری آمریکا و انگلیس و دیگر کشور‌های استکباری از اسرائیل کودک کش را از اهداف برپایی اجتماع امروز اساتید و دانشجویان این دانشگاه عنوان کرد که حمایت قاطع خودرا از قیام جهانی دانشجویان علیه جنایات استکبارجهانی و صهیونیسم بین المللی ابراز داشتند.

همچنین اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر ،جنایت اسرائیل غاصب در غزه و سرکوبی دانشجویان آزادیخواه جهان در آمریکا و اروپا توسط دولت‌ها و نیرو‌های امنیتی غربی  را در محیط دانشگاه‌ها ،به شدت محکوم کردند.

دیگر خبرها

  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • جدایی برگزاری بخش ملی و بین الملل جشنواره فیلم رضوان
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • حمایت دانشگاهیان قائمشهر از قیام جهانی دانشجویان
  • اجتماع دانشجویان قائم شهر در حمایت از قیام جهانی دانشجویی
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 
  • منتظری: حجاب در ایران قانون است؛ همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه شغلی دارد؟