Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان وبلوچستان گفت: 4 هزار و 700 موقوفه در سطح استان داریم که 87 موقوفه فقط از ابتدای سال 96 تا کنون به ارزش 17 میلیارد تومان انجام گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصر هامون؛‌ حجه الاسلام اسماعیل تدینی در نماز جمعه امروز ضمن تسلیت به مناسبت رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا (ع)  و ایام سوگواری امام حسین(ع)اظهار داشت: اولین واقف در اسلام نبی مکرم(ص) اسلام بودند که با وقف باغهای هفت گانه اسم مبارکشون را به عنوان اولین واقف  ثبت کردند و وقف را با این شرایط و شکل در اسلام  بنیان نهادند و روز رحلت پیامبر مکرم (ص)اسلام روز وقف نیز نامگذاری شده است و تا زمانیکه انسان وجود داشته باشد موقوفیه و سنت حسنه وقف خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه اصحاب پیامبر(ص) در سنت وقف از همدیگر سبقت می گرفتند  افزود: در زمان رژِیم منحوس پهلوی تخریباتی علیه موقافات صورت گرفت اما به برکت انقلاب اسلامی و فتوای تاریخی امام موقوفات به حالت اولیه برگشت و تنها سازمانی که عهده دار این امر بود  سازمان اوقاف و امور خیریه در نظر گرفته شد و امروز نیز همین سازمان  زیر نظر نماینده ولی فقیه این مسئولیت را عهده دار است.
مدیر کل اوقف و امور خیریه سیستان و بلوچستان ادامه داد: در استان ولایت مدار و متدین سیستان و بلوچستان هم برادران تشیع و هم برادران تسنن استقبال خیلی خوبی از وقف داشتند و 4 هزار و 700 موقوفه در سطح استان داریم که در سال 96 ؛ 87  موقوفه از ابتدای سال تا کنون به مبلغ 17 میلیارد تومان صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در کنار موقوفات جدید 500 روحانی از قم به سطح استان اعزام شدند؛ 12 هزار و 500جوان و نوجوان در کلاسهای حفظ قران کریم  شرکت کردند؛‌ و همچنین کمک رسانی سازمان اوقاف و امور خیریه در کنار سایر ارگانها به زایرین اربعین حسینی از دیگر خدمات سازمان اوقاف و امور خیریه در سطح استان بوده است.
انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۹۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقف به عنوان یک سنت حسنه با دانش‌های جدید آمیخته شده است

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، امرالله حسنی‌نیا، معاون امور اوقافی، حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه در حاشیه نمایشگاه دستاورد‌های وقف با بیان اینکه وقف در جمهوری اسلامی سنت دیرینه‌ای است و بسیاری از افراد گمان می‌کنند که با حوزه علم و فناوری خیلی ارتباط نداشته باشد، گفت: این نمایشگاه دستاورد‌های وقف به همین دلیل برگزار شد که فعالیت‌های وقف را در حوزه‌های دانش بنیان و علوم و نیاز‌های جدید همسان سازی کنند. درواقع سازمان اوقاف سرمایه عظیم که در اختیار داشته در خدمت تولید و اشتغال قرار داده است.

وی اظهار کرد: وقف یک سنت حسنه است که با دانش‌های جدید آمیخته شده و نتیجه آن را در نمایشگاه مشاهده می‌کنید. بیش از ۳۰ شرکت که به مرحله تجاری رسیده از سوی اوقاف حمایت شده و محصولات خوبی داشته مثل پرورش ماهی در قفس و موتور‌های برقی که تنها حامی آنها وقف بوده است.

معاون امور اوقافی، حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: در بحث وقف با توجه به اینکه نه اموال دولتی و عمومی است و صرفا امانتی است که باید تلاش کنیم حداکثر بهره وری را داشته باشیم به گونه‌ای که خدمتی به جامعه کرده باشیم. خیرین و افراد نیک اندیش که می‌خواهند وقفی انجام دهند خوب است در حوزه‌هایی که بهره وری بیشتر دارد وقف کنند.

وی عنوان کرد: در حوزه تثبیت مالکیت موقوفات رشد خوبی داریم و تعیین حد و حدود نقشه‌ها و کاداست مد نظر است و در سال گذشته به دلیل حمایت سیستم ثبتی و قضایی به اندازه ۱۰ سال گذشته توانستیم تثبیت مالکیت موقوفات را داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • وقف به عنوان یک سنت حسنه با دانش‌های جدید آمیخته شده است
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • افتتاح نمایشگاه وقف
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می‌کنیم
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرزند شهید مبارزی