Web Analytics Made Easy - Statcounter

آواربرداری، تامین مصالح و ساخت اسکان موقت روستائیان زلزله زده استان کرمانشاه به قرارگاه خاتم الانبیا واگذار شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  به نقل از مهر، نشست مشترک رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) سپاه امروز جمعه برگزار و منجر به امضای تفاهم نامه همکاری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر این اساس تسریع در عملیات تخریب و آواربرداری واحدهای آسیب دیده، تامین مصالح، کمک به حمل مصالح و همکاری در تامین اسکان و سرپناه موقت از اقداماتی است که از سوی بنیاد مسکن به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) سپاه در قالب این تفاهم نامه سپرده شده است.

همچنین در این تفاهم نامه مقرر شده است پس از تشکیل پرونده از سوی بنیاد مسکن، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) سپاه از طریق تامین ماشین آلات سنگین مورد نیاز، تامین نیروی انسانی متخصص، کمک به مردم جهت جمع آوری اسباب و اثاثیه و بازیافت تفکیک مصالح، احداث اسکان موقت را انجام دهد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در این نشست با اشاره به اقدامات این قرارگاه در زمینه خدمت رسانی به زلزله زدگان، گفت: از زمانی که وقوع زلزله اطلاع رسانی شد، دستور آماده باش و به کارگیری ماشین آلات و نیروی انسانی برای امداد رسانی و خدمت رسانی به زلزله زدگان صادر شد.

وی با بیان اینکه بر اساس تقسیم بندی مناطق بین دستگاهها، نهادها و سازمانها، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) عهده دار رسیدگی به ۷۴ روستا با جمعیتی بالغ بر ۱۴ هزار نفر از شهرستان سرپل ذهاب تا شهر ازگله شد، افزود: علاوه بر مشارکت در امدادرسانی و آواربرداری، بیش از ۶ هزار تخته چادر، ۱۰هزار تخته پتو و روزانه  ۱۲ تا ۱۵ هزار غذای گرم در بین زلزله زدگان از سرپل ذهاب تا ازگله توزیع شده است.

سردار عبداللهی ادامه داد: با توجه به استقرار کارگاه های ما در استان کرمانشاه به دلیل اجرای پروژه طرح جمع آوری روان آب های غرب کشور و وجود ماشین آلات و نیروهای متخصص در آن استان، در زمینه احداث اسکان روستاییان زلزله زده مشکلی وجود ندارد.

وی با اعلام آمادگی قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) برای احداث همزمان اسکان موقت و اسکان دائم خانواده های زلزله زده گفت: به فضل الهی از هفته آینده کار احداث اسکان موقت روستاییان را آغاز خواهیم کرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این نشست اظهار کرد: پیرو مصوبه دولت مبنی بر واگذاری مسئولیت بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه و تامین اعتبار لازم در قالب وام و واگذاری آن به بنیاد مسکن، ستادها را برای تشکیل پرونده برای مناطق زلزله زده مستقر کردیم که از فردا با حضور در آن مناطق برای هر خانوار تشکیل پرونده می دهند.

علیرضا تابش افزود: در امر بازسازی در روستاها نیازمند مشارکت و همکاری سپاه هستیم. سپاه امکانات، ماشین آلات و تجهیزات مهندسی خوبی در منطقه دارد و قرار است با کمک سپاه این بازسازی را انجام دهیم.

وی ادامه داد: در مرحله اول پس از تشکیل پرونده از سوی ستادهای این بنیاد، با معرفی افراد به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) آواربرداری صورت می گیرد و احداث اسکان موقت از سوی قرارگاه انجام شود.

تابش با بیان اینکه برای اسکان دائم هم برنامه ریزی کرده ایم، گفت: اولویت کار اسکان موقت برای زلزله زدگان و خروج آنان از اسکان اضطراری است و البته برنامه ریزی هایی هم در خصوص اسکان دائم آنان در دستور کار است که متعاقبا اعلام می شود.

 این تفاهم نامه در پی سپرده شدن مسئولیت اسکان زلزله زدگان به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اعلام آمادگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای مشارکت و نقش پذیری در این باره، امضا شده است.

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۹۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار عابد: قرارگاه خاتم ما می‌توانیم‌ را تحقق عینی بخشید‌

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) از مدیریت جهادی این قرارگاه در بهره‌برداری از پروژه‌های کلان کشور خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سردار عبدالرضا عابد، عصر امروز، در آیین افتتاح تقاطع غیرهم‌سطح شهدای جاویدالاثر خرم‌آباد، گفت: لرستان در برهه‌های مختلف تاریخ انقلاب و حتی پیش از انقلاب در میدان ایثارگری و شهادت‌طلبی پیش‌قدم بوده‌است.

او با اشاره به رشادت‌های رزمندگان لرستان در لشکر 57 حضرت ابوالفضل(ع)، اضافه کرد: دشمن از رزم این یگان در دوران دفاع مقدس واهمه داشت و ما مدیون خون مقدس شهدا هستیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) یادآور شد: این قرارگاه به مدیریت جهادی در پروژه‌های کلان و راهبردی مکلّف است و در تحقق شعار سال نیز حضور فعال دارد.

او با تأکید به اینکه دشمنان با تحریم فکر می‌کردند که کشور را به بن‌بست می‌رسانند، متذّکر شد: فرزندان این مرزوبوم شعار ما می‌توانیم را در عرصه‌های مختلف تحقق بخشیده‌اند.

در حال تکمیل...

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • دشمن تجاوزی داشته باشد با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه خواهد شد
  • ببینید | تشریح عملیات موشکی و پهپادی وعده صادق از زبان فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیاء
  • تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
  • نگاه مدیریت شهری به قرارگاه خاتم‌الانبیا نگاه سرمایه ای است
  • برپایی بیش از ۴۰۰۰ اسکان موقت در بوستان‌های یزد در نوروز
  • صرف ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار جهت ساخت تقاطع شریعتی خرم‌آباد
  • تقاطع غیرهمسطح شهدای جاویدالاثر خرم‌آباد افتتاح شد
  • اسکان موقت نوروزی ۱۰ هزار و ۲۰۶ نفر روز در مدارس آذربایجان‌غربی
  • افتتاح تقاطع شهدای جاویدالاثر خرم‌آباد
  • سردار عابد: قرارگاه خاتم ما می‌توانیم‌ را تحقق عینی بخشید‌