Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-16@21:49:48 GMT

راند اول دوئل قهرمانان غرب و شرق آسیا

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۷۰۱۳۷

راند اول دوئل قهرمانان غرب و شرق آسیا

بازی رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا فردا در شهر ریاض برگزار می شود.

به گزارش "ورزش‌سه"،  تیم های فوتبال الهلال عربستان و اوراواردز ژاپن فردا در چارچوب بازی رفت مرحله نهایی لیگ قهرمانان آسیا در پایتخت عربستان به مصاف هم می روند.


•  نحوه رسیدن به فینال
الهلالی ها در مرحله گروهی این دوره از مسابقات لیگ قهرمانان، با پرسپولیس ایران، الوحده امارات و الریان قطر همگروه بودند و موفق شدند با 12 امتیاز به عنوان صدرنشین گروه D به مرحله حذفی راه پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در مرحله یک هشتم نهایی الهلال با استقلال خوزستان روبرو شد و در مجموع 2 بازی با حساب چهار بر دو حریف را از پیش رو برداشت. پس از این مرحله، آبی های عربستان به مصاف العین امارات، حذف کننده ی دیگر استقلالِ ایران، رفتند و در یک نمایش قدرتمندانه، با نتیجه 3 بر صفر العین را از گردونه ی رقابت ها حذف کردند. اقتدار الهلالی ها در مرحله نیمه نهایی به اوج رسید و آنها در فینال غرب آسیا موفق شدند قهرمان فصل گذشته ی لیگ ایران یعنی پرسپولیس را در مجموع با نتیجه ی 6 بر 2 شکست دهند و با شایستگی تمام راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا شوند.


اوراواردز ژاپن نیز در گروه F رقابت های لیگ قهرمانان و پس از رقابت با تیم های موانگ تونگ تایلند، اولسان هیوندای کره جنوبی و بریزبین استرالیا، با 12 امتیاز به عنوان سرگروه پا به مرحله ی حذفی گذاشت.


این تیم در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف ججو یونایتد کره جنوبی رفت و پس از شکست 2 بر صفر در بازی رفت، موفق شد با یک پیروزی 3 بر صفر خانگی، این تیم را پشت سر بگذارد. در مرحله ی بعدی یکی از جذاب ترین بازی های مسابقات این فصل آسیا بین اوراروا و کاوازاکی ژاپن شکل گرفت و قرمزپوشان موفق شدند با حساب 5 بر 4 کاوازاکی را پشت سر بگذارند. پس از این دوئل سنگین، شانگهای SIPG، تیم پرمهره ی چینی مقابل نماینده ژاپن قرار گرفت که در نهایت اوراوا با حداقل اختلاف و با نتیجه 2 بر یک حریف خود را شکست داد تا به عنوان نماینده شرق آسیا راهی فینال شود.

 


•  شرایط دو تیم در لیگ داخلی
الهلال در لیگ عربستان با 20 امتیاز و یک بازی کمتر نسبت به الاهلیِ 20 امتیازی و صدرنشین، در رده ی دوم جدول قرار دارد. در سمت مقابل اوراواردز از 32 بازی خود در جی لیگ ژاپن 49 امتیاز به دست آورده و در رده هفتم جدول لیگ این کشور است.

 


•  افتخارات آسیایی
الهلال، پرافتخارترین تیم عربستان، تا کنون 5 بار در فینال مسابقات جام باشگاه های آسیا و لیگ قهرمانان حضور داشته و با 2 قهرمانی و 3 نایب قهرمانی بیشترین افتخارات را در بین تیم های غرب آسیا دارد. الهلال در صورت قهرمانی در این فصل، بالاتر از پوهانگ استیلرز، پرافتخارترین تیم قاره کهن لقب خواهد گرفت.
اوراواردز اما در کل دوره های برگزار شده ی مسابقات آسیایی، فقط یک بار به فینال رسیده و در همان مرتبه در سال 2007 سپاهان ایران را شکست داد و قهرمان آسیا شد.

 


•  الهلال بدون باخت، اوراوا قاتل در خانه
قهرمان غرب آسیا در این فصل رقابت های لیگ قهرمانان آسیا هرگز نباخته و فقط مقابل سه تیم پرسپولیس ایران (3 بار)، العین و الوحده امارات به تساوی رسید. در مقابل مهم ترین نقطه قوت اوراواردز مربوط به بازی های خانگی این تیم است. قرمزپوشان ژاپنی در هر 6 بازی خانگی این فصلشان پیروز شده اند و در این بازی ها 20 بار دروازه حریفان را باز کرده اند.

عربستان لیگ قهرمانان آسیا الهلال عربستان

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۰۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان جدید برگزاری العین - الهلال

به گزارش ورزش سه، در شرایطی که قرار بود دیدار تیم‌های العین امارات و الهلال عربستان ساعت ۱۹:۳۰ امشب برگزار شد، ساعاتی قبل کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که این دیدار به دلیل شرایط جوی امارات امروز برگزار نمی‌شود و به تعویق خواهد افتاد.

ساعاتی پس از این تصمیم، باشگاه العین یا انتشار بیانیه‌ای از تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای به تعویق انداختن بازی رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا به دلیل شرایط جوی و نگرانی از امنیت هواداران دو تیم استقبال کرد.

این باشگاه همچنین تأیید کرد که این دیدار به‌جای امروز، فردا (چهارشنبه) و در همان ساعت قبلی (۱۹:۳۰) در ورزشگاه هزاع بن زاید برگزار می‌شود و این باشگاه از بالاترین سطوح آمادگی برای برگزاری مهم‌ترین و بزرگترین رویدادها و مسابقات بین المللی در هر شرایطی برخودار است.

العین به هوادارانی که بلیت این بازی را خریداری کرده‌اند اعلام کرد بلیت‌شان معتبر تلقی می‌شود و آنها حق حضور در بازی فردا را خواهند داشت. این باشگاه البته از هواداران درخواست کرد که احتیاط کنند و به دستورالعمل های سازمان ملی اورژانس، مدیریت بحران و بلایای امارات عمل کنند.

دیگر خبرها

  • ستاره سابق رئال: بعید است در اتحاد صعود کنیم!
  • ستاه سابق رئال: بعید است در اتحاد صعود کنیم!
  • اعلام زمان جدید برگزاری العین - الهلال
  • دیدار العین - الهلال در لیگ قهرمانان لغو شد
  • بارش باران دیدار العین - الهلال را لغو کرد
  • لیگ قهرمانان آسیا؛ بازی العین - الهلال به تعویق افتاد
  • دیدار العین - الهلال به تعویق افتاد
  • صعود ۴ کشتی‌گیر به فینال قهرمانی آسیا
  • کرسپو: قدرت العین با الهلال برابر است
  • سوت فینال شرق آسیا در دست داور مشهور!