Web Analytics Made Easy - Statcounter

باکو – ایرنا – معاون وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با نماینده ویژه نخست وزیر گرجستان در پراگ، درباره موضوع لغو روادید ویزا میان دو کشور، گفت: این موضوع به شرایط منطقه و فعالیت هماهنگ شده در مبارزه با تروریسم بستگی دارد.

به گزارش روز جمعه خبرگزاری نیوز گئورگیا گرجستان، « گریگوری کاراسین » در پایان دیدارش با « زوراب آباشیدزه » اعلام کرد که روسیه برای لغو کامل رژیم روادید با گرجستان تلاش خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گفتنی است که شهروندان روسیه در شرایط فعلی بدون روادید می توانند به گرجستان سفر کنند اما سفر شهروندان گرجستاتن به روسیه با ویزا امکان پذیر است.
این مقام روسی، با تاکید بر این که روسیه در مرحله فعلی حد اکثر تسهیلات را برای صدور ویزا برای شهروندان گرجستان به کار می برد گفت: هم اکنون شهروندان گرجستان می توانند به دعوت هر فردی مقیم روسیه به کشورمان سفر کنند.
نماینده ویژه نخست وزیر گرجستان نیز پس از دیدار با کاراسین در مورد ساده سازی رژیم روادید برای شهروندان گرجستان از سوی روسیه تصریح کرد: گرجستان هیچ ابزاری برای تا ثیر به تصمیم گیری مسکو در این زمینه ندارد و در این مورد ابتکار عمل به طورمنحصر بفردی متعلق به روسیه است.
آباشیدزه همچنین اعلام کرد، اقدام گرجستان جهت لغو رژیم روادید برای شهروندان روسیه مانند شهروندان سایر کشورها به توسعه گردشگری کمک کرده است.
وی افزود: در حال حاضر همه شرایط لازم برای اقامت شهروندان روسیه در گرجستان فراهم است ولی با وجود به کار گیری ساده سازی رژیم روادید در سال 2016 میلادی، سفر شهروندان گرجستان به روسیه همچنان با مشکلات عدیده ای همراه است .
آباشیدزه گفت، روسیه اگر چه گام های مشخص در این زمینه بردارد، تفلیس از آن استقبال می کند.
روابط دیپلماتیک گرجستان و روسیه در ماه اوت سال 2008 میلادی به تصمیم تفلیس و در پاسخ به اقدام مسکو درباره به رسمیت شناختن استقلال دو منطقه جدایی طلب گرجستان از جمله آبخازی و اوستیای جنوبی ، قطع شده بود .
در حال حا ضر دیالوگ میان روسیه و گرجستان در قالب مذاکرات ژنو دو کشور و دیدار مرتب آباشیدزه و کاراسین در پراگ انجام می گیرد .
آساق ** 337* 1579*شبس *1488 *مرضیه فاتحی*انتشاردهنده**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۱۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در اصفهان/ بارش‌ها در راهند

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی طی ۴۸ ساعت آینده در مناطقی از استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، محمدرضا رفیعی در جمع خبرنگاران از صدور هشدار زرد هواشناسی برای استان خبر داد و گفت: از اوایل وقت امروز سه‌شنبه 28 فروردین تا پیش از ظهر چهارشنبه 29 فرودین ماه، تشدید فعالیت سامانه بارشی به صورت رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گرد و خاک موقتی و تگرگ برای مناطق جنوب و جنوب شرق استان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: فعالیت این سامانه در مناطق شهررضا، ارتفاعات سمیرم، نایین، ورزنه و دهاقان بیشترین اثر را دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی استان اصفهان گفت: در این راستا احتمال جاری شدن رواناب، طغیان رودخانه‌های محلی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، لغزنده شدن جاده‌ها، کاهش دید، اخلال در حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر عمومی، صاعقه، ریزش سنگ در مناطق کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت و صنعت کشاورزی، اختلال در تردد در محورهای مواصلاتی استان اصفهان به استان‌های یزد، فارس و کهگیلویه و بویر احمد وجود دارد.

آماده باش استان البرز با اعلام هشدار هواشناسی سطح نارنجیکاهش 7 درصدی گردشگران دریایی در نوروز/هشدار هواشناسی به مردمهواشناسی ایران1403/01/17؛ هشدار هواشناسی برای 16 استان

وی به شهروندان توصیه کرد که از مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌ها فاصله گرفته و از استقرار در مناطق مرتفع بپرهیزند.

رفیعی گفت: همچنین توصیه می‌شود که شهروندان از اتراق در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری و از فعالیت‌های کوهنوردی پرهیز کنند. علاوه بر این توصیه می‌شود که شهروندان در صورت سفر با خودرو تجهیزات و سوخت کافی همراه داشته باشند و عشایر نیز از تردد و چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و مناطق مرتفع خودداری کنند.

این کارشناس سازمان هواشناسی استان اصفهان افزود: علاوه بر موارد فوق توصیه می‌شود که از استحکام سازه‌های موقت اطمینان حاصل شده و نهاده‌های کشاورزی به اماکن مسقف منتقل شوند.

وی به دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌ها نیز توصیه کرد که کار لایه‌روبی کانال‌ها و آب‌روها را انجام داده و دهانه پل‌ها را بازگشایی کنند.

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی خدمه روسی کشتی توقیف شده اسرائیلی با خانواده‌اش
  • مناطق گردشگری کرمان از طریق رسانه های روسیه معرفی شوند
  • گفت‌وگوی خدمه روسی شناور توقیف شده اسرائیلی با خانواده‌اش
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در اصفهان/ بارش‌ها در راهند
  • اختصاص نیافتن اعتبار برای مبارزه با کرم برگ خوار پاییزه در خراسان شمالی
  • حمایت شهروندان اهل تسنن از پاسخ نظامی سپاه به رژیم صهیونیستی
  • نشست مشترک سرکنسول روسیه در اصفهان با استاندار یزد
  • تروریستی خواندن لشکر زینبیون به امنیت پاکستان آسیب می‌زند/ از لشکر زینبیون باید تقدیر کرد
  • حمایت از سرمایه‌گذاران و اتباع روسی مقیم استان یزد
  • اقبال سیستم روسی «میر» در آفریقا