Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، ابوالقاسم نشوه از طراحی سازه جدید برای ساخت سقف و دیوار خانه‌های مسکونی به ویژه در روستاها خبر داد و گفت:‌ ویژگی این سازه سرعت در ساخت و ساز، سبک بودن سازه و استحکام و کاهش هزینه ساخت است.

 

این مبتکر انگیزه خود از ساخت این سازه را تلاش برای کاهش تلفات بعد از زلزله بویژه در مناطق روستایی ذکر کرد و گفت:‌ هدفم از ساخت این سازه افزایش مقاومت خانه‌های روستایی و سرعت در ساخت و ساز و نیز کاهش هزینه ساختمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نشوه افزود:‌ ویژگی‌ این سازه راحتی در نصب برای سقف و یا دیوار ساختمان است که نیازی به بنا نیست، بلکه یک کارگر ماهر با پیچ و مهره براحتی می‌تواند این سازه را در ساختمان به کار گیرد.

 

وی افزود: برتری سازه‌ مورد طراحی‌اش این است که اولا نسبت به آجر از انرژی کمتری برای ساخت آن استفاده می‌شود، ثانیا مواد ساخت این سازه بلوک مانند از ورق فولادی است که در داخل کشور به راحتی ساخته می‌شود. نشوه افزود:‌ پیش از این نیز دستگاه تهیه کاغذ اوزالید و نیز دستگاه تبدیل ورق سیاه به ورق گالوانیزه را به سفارش بخش خصوصی طراحی کرده و به کار برده است.

 

این مبتکر خاطرنشان کرد: اگر سرمایه‌گذاران از این طرح حمایت کنند، به راحتی می‌تواند دستگاه ساخت این سازه ورق فولادی که شبیه بلوک‌های ساختمانی است، را طراحی و عرضه کند و یکی از ویژگی‌های این بلوک‌ها مرتبط شدن تمام اجزای ساختمان از جمله بتن به یکدیگر است که با این کار مقاومت ساختمان در مقابل زلزله افزایش پیدا می‌کند.

 

نشوه در مورد کاهش هزینه این سازه نسبت به به کارگیری یونولیت در ساختمان گفت: حداقل 30 تا 50 درصد هزینه ساخت یک ساختمان منهای زمین نسبت به ساختمان‌های مشابه کاهش هزینه از طریق بکارگیری این سازه ایجاد می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: از نظر استحکام بنا 100 درصد افزایش مقاومت در ساختمان ایجاد می‌شود. این مبتکر در مورد میزان مصرف گچ و سیمان در قسمت سقف و دیوار این سازه گفت:‌ با طراحی ماشین ساخت این سازه می‌توانم علاوه بر حفظ چسبندگی این مصالح به ساختمان در مصرف گچ و سیمان نیز صرفه جویی نمایم.

 

وی وزن یک متر در دو متر دیوار معمولی را حدود 420 کیلوگرم برآورد کرد و افزود:‌ ساخت همین مقدار دیوار با سازه طراحی شده بین 20 تا 30 کیلوگرم وزن خواهد داشت که کاهش چشمگیری در وزن ساختمان ایجاد می‌کند.

 

نشوه در مورد مهار این سازه و استحکام آن گفت: از طریق پیچ و مهره و ابزارهای پیش‌بینی شده می‌توان قسمت‌های مختلف دیوار و یا سقف را به یکدیگر متصل کرد و پشت سوراخ‌های این سازه الیاف نخی قرار می‌گیرد که هم عایق سرما و گرما بوده و هم در استحکام آن و کاهش مصرف مصالح کمک می‌کند.

 

این مبتکر در پایان خاطرنشان کرد: در طراحی این سازه از هیچ کسی الگو نگرفته و فقط طرح ابتکاریش را به مرحله عمل رسانده که اکنون نیازمند حمایت دولت و سرمایه‌گذاران بخش مسکن برای ساخت دستگاه دستگاه موردنظر و تولید انبوه این سازه در کشور است.

تسنیم

110

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۱۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه فناوری جدید ساخت تراشه شرکت TSMC تا سال ۲۰۲۶

به گزارش وبگاه خبری Reuters، شرکت تراشه‌ساز «TSMC» تایوان، اعلام کرد که فناوری جدید تولید تراشه این شرکت به نام «A 16» در نیمه دوم سال ۲۰۲۶ وارد چرخه تولید خواهد شد. بر اساس برآورد‌های صورت گرفته، این امر، رقابت دیرینه شرکت مذکور با اینتل، رقیب دیرینه‌اش را بر سر ساخت سریع‌ترین تراشه‌های جهان به شدت افزایش خواهد داد.

شرکت «TSMC»، بزرگ‌ترین سازنده تراشه‌های محاسباتی پیشرفته در جهان و تأمین‌کننده کلیدی انویدیا و اپل، این خبر را در حاشیه کنفرانسی در کالیفرنیا اعلام کرد. بر اساس دیدگاه بسیاری از تحلیل‌گران، فناوری «A 16» می‌تواند، ادعا‌های اینتل در ماه فوریه مبنی‌بر پیشی گرفتن از «TSMC» در ساخت سریع‌ترین تراشه‌های محاسباتی جهان، با استفاده از فناوری «A14» را زیر سؤال ببرد.

کوین ژانگ، معاون ارشد بخش توسعه کسب‌وکار «TSMC» طی اظهار نظری در جمع خبرنگاران گفت که این شرکت به دلیل تقاضای شرکت‌های حوزه تراشه‌های هوش مصنوعی، فرآیند جدید ساخت تراشه «A 16» خود را سریع‌تر از حد انتظار توسعه داده است.

وی همچنین گفت: «شرکت‌های فعال در این حوزه واقعاً می‌خواهند طراحی‌های خود را برای دستیابی به هر میزان دستاوردی که داریم بهینه کنند.»

او افزود، «TSMC» معتقد است که برای ساخت تراشه‌های «A 16» نیازی به استفاده از ابزار لیتوگرافی جدید شرکت «ASML» ندارد. شرکت اینتل هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد، به منظور توسعه تراشه‌های «A14»، از تجهیزات «High NA EUV» استفاده کند. این در حالی است که قیمت هر دستگاه از تجهیزات مذکور ۳۷۳ میلیون دلار برآورد شده است.

منبع: زاویه

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • ایمن سازی سازه‌های آبی و خاکی و ساختمان‌های غیرایمن با سرعت پیگیری شود
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • عرضه فناوری جدید ساخت تراشه شرکت TSMC تا سال ۲۰۲۶
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • موفقیت ساخت بلوک بتنی جدید به همت دانشجوی تفتی
  • ساخت بلوک بتنی سبک ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎده ﺍﺯ ﻣﺤﺼﻮل ﺟﺎﻧبی ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﻼﻣﯿﻦ