Web Analytics Made Easy - Statcounter

لندن - ایرنا - دونالد توسک رئیس شورای اروپا روز جمعه به نخست‌وزیر انگلیس هشدار داد که این کشور تا پایان ماه جاری میلادی فرصت دارد تا برای آغاز مذاکرات تجاری برگزیت با اروپا، موضع خود را در رابطه با مسائل کلیدی خروج از اتحادیه اروپا ازجمله صورتحساب برگزیت روشن کند.

به گزارش ایرنا، دونالد توسک پس از دیدار با «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس در سوئد در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار اظهار کرد: آمادگی داریم تا در ماه دسامبر به فاز دوم مذاکرات برگزیت وارد شویم اما برای چنین کاری باید شاهد پیشرفت از سوی طرف انگلیسی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: درحالی‌که پیشرفت‌های خوبی درزمینهٔ حمایت از حقوق شهروندان اروپایی ساکن انگلیس صورت گرفته اما بایستی پیشرفت‌های مشابهی درزمینهٔ مرزبندی دو ایرلند و صورتحساب برگزیت صورت گیرد.
توسک هشدار داد: اگر پیشرفت کافی صورت نگیرد، قادر نخواهم بود که دستورالعمل جدیدی را در رابطه با روند خروج انگلیس از اتحادیه و روابط آتی دو طرف در نشست آتی سران اتحادیه اروپا مطرح سازم.
بااین‌حال نخست‌وزیر انگلیس ارزیابی خوش‌بینانه‌تری را از دیدار خود با دونالد توسک بیان کرد و گفت: ما توافق کردیم که پیشرفت‌های خوبی در مذاکرات برگزیت صورت گرفته اما اقدامات بیشتری باید صورت گیرد. ما همچنین توافق کردیم که بایستی روبه‌جلو و به نقطه‌ای دست‌یابیم که اعلام شود پیشرفت‌های کافی صورت گرفته است.
وی تصریح کرد که انگلیس خواهان رابطه‌ای عمیق و جامع با اتحادیه اروپا و 27 کشور عضو این اتحادیه است.
در پی رأی مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا در همه‌پرسی ژوئن سال گذشته، نخست‌وزیر انگلیس طی نامه‌ای به «دونالد توسک» تمایل کشورش را به خروج از اتحادیه اروپا اعلام کرد و متعاقباً نخستین دور مذاکرات برگزیت در ماه ژوئن گذشته برگزار شد.
انگلیس از آغاز مذاکرات برگزیت، خواهان گفت‌وگو درباره آینده همکاری‌های تجاری طرف ها در دوره پسا برگزیت بوده، اما اروپایی‌ها حاضر نیستند تا پیش از روشن شدن وضع حقوق شهروندان اروپایی ساکن انگلیس، وضع مرزی دو ایرلند در پسا برگزیت و هزینه خروج این کشور از اتحادیه اروپا، دراین‌باره مذاکره کنند.
«میشل بارنیه» مذاکره‌کننده ارشد برگزیت از سوی اتحادیه اروپا پس از پایان ششمین دور مذاکرات برگزیت در بروکسل گفت: انگلیس باید موضع خود را در رابطه با حقوق شهروندان اروپایی ساکن انگلیس، مرزبندی دو ایرلند و صورتحساب برگزیت مشخص کند تا مذاکرات وارد فاز بعدی شود.
وی بابیان اینکه مذاکرات برگزیت دارای پیچیدگی‌های زیادی است، تصریح کرد: ما از انگلیس امتیاز نمی‌خواهیم و امتیازی هم نمی‌دهیم بلکه بر روی واقعیت‌ها متمرکز خواهیم شد.
در همین حال دیوید دیویس وزیر برگزیت انگلیس امروز (جمعه) در گفت‌وگو با شبکه بی.بی.سی اظهار داشت: ما در مذاکرات برگزیت امتیازات زیادی را ازجمله در رابطه با حقوق شهروندی اتباع اروپایی ساکن انگلیس دادیم.
وی افزود که انگلیس امتیازات زیادی را به‌طرف اروپایی داده اما به همان میزان پاسخ دریافت نکرده است.
نشست سران 27 کشور عضو اروپا قرار است 14 دسامبر (23 آذر) در بروکسل برگزار شود و انگلیس امیدوار است تا پیش از برگزاری این نشست نظر اروپایی‌ها را برای آغاز مذاکرات تجاری جلب کند.
انگلیس پس از فعال کردن ماده 50 پیمان لیسبون در ماه مارس گذشته که ناظر بر آغاز روند خروج این کشور از اتحادیه اروپا است، دو سال فرصت دارد تا بر سر چگونگی روابطش با اروپا پس از خروج از اتحادیه اروپا، مذاکره و این مدت موظف خواهد بود تا به‌طور کامل به تعهداتش در چارچوب عضویت در این نهاد اروپایی، عمل کند.
بر اساس گزارش‌های منتشرشده، انگلیس قرار است به‌طور رسمی رأس ساعت 11 شب 29 مارس 2019 به‌وقت محلی (بامداد 10 فروردین 1398) از اتحادیه اروپا خارج شود.
اروپام ** هـ ن *شبس*1488 * انتشار دهنده: بهمن بامداد**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۲۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اروپا بازنگری درتجارت با رژیم صهیونیستی را آغاز کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، پترا دی سوتر، معاون نخست‌وزیر بلژیک گفت که کشورش ابتکار عمل را برای بازنگری در توافقنامه‌ای که به رژیم صهیونیستی امتیازات تجاری در بازار اتحادیه اروپا می‌دهد، در دست خواهد داشت.

دی سوتر، از طریق پستی در شبکه ایکس، اعلام کرد که بلژیک ابتکار بازنگری در توافقنامه ارتباط بین اتحادیه اروپا و اسرائیل را رهبری خواهد کرد و خواستار اعمال عوارض گمرکی بر محصولات شهرک‌های یهودی‌نشین شده است.

دو سوتر همچنین تایید کرد که کشورش حامی قطعنامه سازمان ملل در حمایت از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل خواهد بود.

اسپانیا و ایرلند نیز خواستار بازنگری فوری در توافق تجاری شده‌اند که به اسرائیل امتیازات زیادی در بازار اتحادیه اروپا می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • افشای گفتگوی خصوصی الخلیفی با لاپورتا
  • پارلمان اروپایی قواعد سلاح برای غیرنظامیان را تشدید کرد
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • انتقاد شورای اروپایی و سازمان ملل از قانون ضد مهاجرتی انگلیس
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • بی‌میلی اروپایی‌ها برای کمک بیشتر به اوکراین
  • اروپا بازنگری درتجارت با رژیم صهیونیستی را آغاز کرد