Web Analytics Made Easy - Statcounter

وین - ایرنا - حزب دموکرات مسیحی آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، حزب لیبرال 'دموکراتهای آزاد' و حزب سبزهای این کشور پس از وقفه در مذاکرات بر اثر اختلاف های پیش آمده، بار دیگر بحث مقدماتی تشکیل دولت ائتلافی را از بعدازظهر جمعه از سر گرفتند.

به گزارش ایرنا، مذاکرات این سه حزب برای تشکیل دولت ائتلافی موسوم به 'جامائیکا' (به علت همسانی رنگ سه حزب با رنگ پرچم جامائیکا) بیش از یک ماه است که ادامه دارد و صبح جمعه به عنوان ضرب الاجل پایان مذاکرات مقدماتی در مورد امکان تشکیل ائتلاف که مقدمه ای برای مذاکرات رسمی است، تعیین شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما مذاکرات طولانی پنجشنبه شب (شب گذشته ) به نتیجه نرسید و با ادامه رایزنی ها بار دیگر مذاکرات از بعدازظهر جمعه آغاز شد. پیش از مذاکرات روز جمعه، آنگلا مرکل از نمایندگان پارلمان خواست که سعی خود را بشتر کنند و تاکید کرد که 'وظیفه تشکیل دولت برای آلمان چنان مهم است که ارزش این تلاش ها را دارد' .
شکست این مذاکرات می تواند به معنی برگزاری انتخابات مجدد باشد اما مرکل وعده داده که اجازه وقوع آن را نخواهد داد. مرکل روز جمعه به خبرنگاران گفت: با وجود تمام مشکلات این مذاکرات ، مصمم به تشکیل دولت بر اساس رای مردم هستم ؛ قطعا کار آسانی نیست اما وارد شدن به دور دوم مذاکرات ارزش این کار را دارد.
'هورست زیهوفر' رئیس حزب سوسیال مسیحی نیز گفت: همه می دانیم که باید امتیازاتی بدهیم اما تا الان به اندازه کافی نبوده است. این حرف بخصوص درباره آنهایی است که خطاب به جهان خارج می گویند همه نوع امتیازی داده اند اما وقتی پشت میز مذاکره می نشینند اینگونه نیست.
اشاره زیهوفر آشکارا به حزب سبزهای آلمان است. حزب سوسیال مسیحی با حزب سبزها در مورد مسائل مختلفی از جمله مهاجرت و سیاستهای انرژی اختلاف نظر دارند.
ائتلاف موسوم به جامائیکا پیش از این در سطح ایالتی در آلمان تشکیل شده اما در سطح فدرال تاکنون تشکیل چنین ائتلافی آزمایش نشده است. مرکل روز پنجشنبه نیز گفته بود که 'اختلافات جدی' باقی است اما همچنین ابراز اطمینان کرد که توافق حاصل خواهد شد.
هر چند بلوک حزبی دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی در انتخابات پارلمانی 24 سپتامبر (دوم مهر ماه) بیشتر میزان آراء را کسب کرد اما کاهش آرای این حزب نسبت به دوره قبلی به 32.9 درصد به این معنی است که این حزب برای تشکیل دولت به احزاب دموکراتهای آزاد (10.7 درصد) و سبزها (8.9 درصد) نیاز دارد تا بتواند بیش از 50 درصد آرا را نمایندگی کند.
اینک با وارد شدن مذاکرات مقدماتی به وقت اضافه که ممکن است چند هفته دیگر به درازا بکشد، چنانچه توافق حاصل شود، مذاکرات رسمی تشکیل دولت آغاز می شود و موضوع مذاکرات درباره تقسیم پست های کابینه بین احزاب خواهد بود. این مذاکرات نیز ممکن است چندین هفته به طول انجامد.
اما در صورتی که مذاکرات مقدماتی در خصوص امکان تشکیل ائتلاف شکست بخورد، حزب محافظه کار مرکل ممکن است اقدام به تشکیل دولت اقلیت احتمالا با حزب سبزها کند یا اینکه مذاکراتی را با حزب سوسیال دموکرات برای تشکیل دولت موسوم به 'ائتلاف بزرگ' - همانند دولت قبلی - آغاز کند. احتمال برگزاری انتخابات مجدد هم وجود دارد.
'کریستین لیندنر' رهبر حزب دموکراتهای آزاد آلمان بتازگی با بیان اینکه تشکیل دولت ائتلافی بی ثبات در آلمان منطقی نیست، گفت که حزب او از برگزاری انتخابات مجدد در صورت شکست مذاکرات تشکیل دولت ائتلافی واهمه ای ندارد.
اروپام**1078*شبس*1488 * خبرنگار: بابک جعفری*انتشاردهنده: بهمن بامداد**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۲۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت بزرگ‌ترین کنش‌گر رسانه‌ای و ارتباطی در کشور است

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: دولت بزرگ‌ترین کنش‌گر رسانه‌ای و ارتباطی در کشور است و بیشترین حجم پروژه‌های کلان و مهم در استان‌ها به سرانجام می‌رسد و این نشان می‌دهد که دولت سیزدهم به همه استان‌ها توجه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام؛ سپهر خلجی امروز- پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت‌ماه- در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه و فعالین مجازی استان ایلام اظهار کرد: به زودی فراخوانی با همکاری سازمان آموزش اداری و استخدامی برای دعوت به همکاری از افراد توانمند برای کمک به آموزش روابط عمومی‌ها خواهیم داشت زیرا این یک نهضت بزرگ برای حوزه اطلاع‌رسانی کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: دولت بزرگ‌ترین کنش‌گر رسانه‌ای و ارتباطی در کشور است و بیشترین حجم پروژه‌های کلان و مهم در استان‌ها به سرانجام می‌رسد و این نشان می‌دهد که دولت سیزدهم به همه استان‌ها توجه دارد.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با بیان اینکه همه باید برای پیشرفت ایلام کمک کنند تا یک گام در جهت توسعه و پیشرفت ایلام بر داشته شود، افزود: برای پیشرفت استان دو وظیفه مطالبه‌گری پیشرفت استان و تبیین و روشنگری دقیق است که باید با تمام توان برای این دو مهم تلاش کنیم.

خلجی اضافه کرد: ایلام نقش مهمی در طول دوران انقلاب، دفاع مقدس و مرزبانی از کشور دارد و سه هزار شهید والامقام سند افتخاری برای ولایت‌مداری مردم ایلام است.

وی با بیان اینکه قرارگاه رسانه‌ای اربعین استان به عنوان یکی از ضرورت‌ها در مرکز پیگیری می‌شود، اضافه کرد: مدیران اهمیت کار اطلاع‌رسانی را درک کنند و بیش از گذشته به روابط عمومی‌ها توجه شود.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت اضافه کرد: بخش استان‌های پایگاه اطلاع‌رسانی دولت از سال گذشته تقویت شده است و ما تلاش داریم ضعف روابط عمومی‌ها به تدریج برطرف شود.

خلجی اضافه کرد: با توجه این‌که رسانه‌های رسمی هر استان نمی‌توانند تمام ابعاد و وقایع استان را پوشش دهند، استفاده از ظرفیت رسانه‌های محلی برای تقویت اطلاع‌رسانی مهم و اساسی است بنابراین منابع لازم برای حوزه اطلاع‌رسانی باید تأمین شود و هر پروژه و طرح باید پیوست رسانه‌ای داشته باشد.

کد خبر 750131

دیگر خبرها

  • دولت بزرگ‌ترین کنش‌گر رسانه‌ای و ارتباطی در کشور است
  • یک فعال کارگری : دولت رئیسی هم نه تنها مشکلی از مشکلات کارگران حل نکرد، بلکه روز به روز به مشکلات آنها اضافه کرد
  • دولت رئیسی روز به روز به مشکلات کارگران اضافه کرد
  • سوئیس: روسیه به مذاکرات صلح اوکراین دعوت نشده است
  • تهدید اتحادیه راه آهن آلمان علیه دولت
  • مذاکرات شهرداری قم با چینی‌ها برای خرید ۳ رام واگن مترو 
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • شروع مذاکرات بایرن مونیخ و لروی سانه؛ پیش ما بمان!
  • استانداردهای دوگانه آلمان در قبال پوتین و نتانیاهو
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد