Web Analytics Made Easy - Statcounter

روسیه پیش نویس قطعنامه پیشنهادی ژاپن برای تمدید ۳۰ روزه تحقیقات پیرامون حملات شیمیایی در سوریه را وتو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، روسیه روز جمعه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد به پیش نویس قطعنامه پیشنهادی ژاپن علیه سوریه رأی منفی داد.

رأی منفی روسیه به این پیش نویس، بار دیگر تلاش اعضای این شورا را برای تمدید مکانیزم تحقیقات مشترک در مورد تسلیحات شیمیایی در سوریه ناکام گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزون بر روسیه، بولیوی نیز به این پیش نویس رأی منفی داد.

طبق متن این پیش نویس، مکانیزم تحقیقات مشترک به مدت ۳۰ روز تمدید می گردید و طی این مدت نیز سازمان ملل از این فرصت برخوردار بود که طرحهای پیشنهادی برای  تداوم این تحقیقات را بررسی کند.

اکنون با عدم تصویب این پیش نویس، مهلت مقرر برای اجرای مکانیزم تحقیقات مشترک روز جمعه به پایان رسید.

شورای امنیت سازمان ملل پیش از این نیز از دستیابی به یک اجماع نظر بر سر تمدید این مکانیزم بازماند.

روز پنج شنبه، روسیه و آمریکا قطعنامه های پیشنهادی خود را در خصوص این مکانیزم به شورای امنیت ارائه کردند. روسیه با رأی منفی خود به قطعنامه پیشنهادی آمریکا آن را وتو کرد و در مقابل، قطعنامه پیشنهادی مسکو نیز از کسب آراء لازم بازماند.

گفتنی است که مکانیزم تحقیقات مشترک مسئول بررسی و انجام تحقیقات پیرامون حملات شیمیایی ادعایی در سوریه است- از جمله حمله شیمیایی ماه آوریل به «خان شیخون» در استان ادلب که به مرگ ۱۰۰ تن انجامید.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۳۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام صریح حمله ایران به اسرائیل توقف شیطنت‌ها علیه کشور بود

حجت‌الاسلام‌ مجید فتاحی، معاون نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی غرب گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره واکنش اخیر نظامی جمهوری اسلامی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه اظهار کرد: در گذشته از سوی برخی‌ها این مسئله عنوان می‌شد که ایران فقط به تهدید اسرائیل می‌پردازد و هیچ‌گاه شلیکی به‌سوی این رژیم نداشته و ضربه‌ای بر آن وارد نکرده؛ پس حرف تهدید فایده آن‌چنانی ندارد؛ اما امروز جمهوری اسلامی ایران ثابت کرد که با توکل بر خدا، توسل به ائمه معصومین(ع)، رهبری حکیمانه مقام عظمای ولایت و پشتوانه عظیم مردمی می‌تواند ضربه محکمی بر همه یاوه‌گویان به‌ویژه صهیونیست جنایتکار وارد آورد. 

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای نخستین‌بار با حمله مستقیم نظامی به اسرائیلِ کودک‌کش، تهدید خود را عملی ساخت، اضافه کرد: حمله ایران به اسرائیل علاوه بر اینکه حاوی پیام مهمی به تل‌آویو و غربی‌ها بود، پیام صریح به کشور‌های منطقه نیز داشت که دست از شیطنت برداشته و بدانند که صبر و تحمل مجاهدان ایران اسلامی حد و اندازه‌ای دارد. 

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی غرب گیلان گفت: در حمله موشکی و پهپادی که از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صورت گرفته، باید مراقب بود تا به دام دشمن نیفتاده و همان تحلیل غلط دشمنان یا خائنین نظام را به مردم غالب نکنیم؛ زیرا برخی‌ها نبردِ این‌چنینی را وارد شدن در جنگی بزرگ می‌دانند که نتیجه آن مشخص نخواهد بود و یا حمله نظامی را بی‌ثمر دانسته و قائل به این هستند که هیچ‌یک از موشک‌ها یا به مواضع دشمن آسیبی وارد نشده و یا اصلاً اصابت نکرده است. 

فتاحی تأکید کرد: باید با بیداری و آگاهی کامل، جهاد تبیین را سرلوحه همه فعالیت‌ها قرار داد. باید بدانیم که ریشه همه تنش‌ها در خاورمیانه، اشغالگری اسرائیل در خاک فلسطین است. بر این اساس اگر اشغال فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی پایان یابد، می‌توان امید داشت که منطقه روی آرامش را ببیند.

وی مطرح کرد: بهترین وسیله و ابزار در چنین قضاوت‌هایی، تقوای الهی است که انسان را از گفتار، افعال، تحلیل و گفت‌وشنودِ ناصحیح و ناصواب مصون و محفوظ نگاه می‌دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دو کشوری که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکردند علیه آمریکا متحد می شوند
  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل
  • رونمایی از طرح پیشنهادی آمریکا به اسرائیل برای تلافی حمله ایران
  • ارتباط عوامل حمله تروریستی در مسکو با اوکراین مشخص شد
  • نتایج یک تحقیق جدید؛ این ماده غذایی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • پیام صریح حمله به اسرائیل توقف شیطنت‌ها علیه ایران بود
  • پیام صریح حمله ایران به اسرائیل توقف شیطنت‌ها علیه کشور بود
  • (ویدیو) درخواست نماینده اسرائیل در شورای امنیت برای فعال‌سازی مکانیزم ماشه علیه ایران
  • درخواست نماینده اسرائیل در شورای امنیت برای فعال‌سازی مکانیزم ماشه علیه ایران (فیلم)
  • ببینید | درخواست نماینده اسرائیل در شورای امنیت برای فعال‌سازی مکانیزم ماشه علیه ایران