Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاخ سفید با به راه انداختن جنگ در مناطق مختلف جهان موجب تشدید پدیده بی‌خانمانی در آمریکا شده است.

هرچند آمریکا خود را قدرت برتر در سطح جهان می‌داند اما همین کشور از درون با مشکلات عدیده و آسیب‌های زیادی روبه رو است لذا اگرچه در ظاهر تصور می‌شود که آمریکا غرق در رفاه و آسایش است اما این کشور در عمل از مشکلات و معضلات اجتماعی بی‌شماری رنج می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این مشکلات، افراد بی‌خانمان است. 

پدیده افراد آواره، بی‌خانمان و کارتن خواب در آمریکا که از مرز سه میلیون نفر هم گذشته است به نوبه خود به معضلی برای این کشور تبدیل شده است، به گونه‌ای که روز به روز بر تعداد آنها افزوده می‌شود. براساس گزارش‌های مطبوعاتی، تعداد بی‌خانمان‌های آمریکا که در خیابان‌ها زندگی می‌کنند؛ بیش از دو میلیون و هشتصد هزار نفر است که پیش بینی می‌شود این تعداد رو به افزایش باشد. این گزارش‌ها از افزایش تعداد خانواده‌های بی‌سرپناه در آمریکا حکایت دارد و خانواده‌های جدیدی هر روز به جرگه بی‌خانمان‌ها در حومه شهرها افزوده می‌شوند.
در این باره بر اساس گزارش گروه موسوم به «ائتلاف ملی برای پایان دادن به بی‌خانمانی در آمریکا» هر شب در این کشور بیش از 560 هزار نفر بی‌خانمان، شب‌ها را در خیابان‌ها سپری می‌کنند و در خیابان‌ها می‌خوابند زیرا جایی برای ماندن ندارند. آمارهای موجود هم نشان می‌دهند که از هر 10 هزار نفر شهروند آمریکا حدود هفده نفر بی‌خانمان هستند. در این میان آمار بی‌خانمان‌ها در نیویورک همچنان در حال رکود زدن است. در این باره گفته شده آمار بی‌خانمان‌ها در این شهر به بالاترین میزان بعد از رکود بزرگ در ۱۹۳۰ رسیده است.
از این‌رو چندان عجیب و غیرمنتظره نیست که شمار بی‌خانمان‌ها از زمان آغاز بحران مسکن در آمریکا در سال 2007 میلادی، افزایش یافته است به طوری که حتی بسیاری از مردم در کالیفرنیا با توجه به بحران در بخش مسکن، در داخل خودروها یا پارکینگ ها می‌خوابند. ظاهراً میلیون‌ها آمریکایی امید داشته‌اند که مشکل بوجود آمده در بخش مسکن کشورشان حل شود اما این آرزوی آنها تحقق نیافته است.
در این شرایط و با توجه به وضعیت اقتصادی ناگوار و کمک نکردن دولت آمریکا به افراد بی‌خانمان پیش‌بینی می‌شود که بر تعداد آنها در چند سال آینده افزوده شود چرا که بیش از 7 میلیون و 900 هزار آمریکایی صاحب‌خانه در آمریکا با مشکلات زیاد پرداخت اقساط خرید خانه خود روبرو هستند.
نکته‌ای که در اینجا حائز اهمیت است اینکه کاخ سفید با به راه انداختن جنگ در مناطق مختلف جهان به ویژه در خاورمیانه موجب تشدید پدیده بی‌خانمانی در آمریکا شده است به گونه‌ای که شمار زیادی از نظامیان آمریکایی بعد از بازگشت از میادین جنگ بی‌خانمان شده‌اند. در این باره جمعیت کهنه سربازان آمریکا اعلام کرده است که 10 هزار و پانصد نفر از این دسته نظامیان آمریکایی در خیابان‌ یا در سرپناه‌های موقت می‌خوابند یا از دولت برای اجاره کردن خانه‌ای برای خود کمک هزینه دریافت می‌کنند.
در این میان بی‌خانمانی در بین نوجوانان و جوانان آمریکایی هم افزایش یافته است. تازه‌ترین پژوهش‌های دانشگاه شیکاگو نشان می‌دهد، یک دهم جوانان 18-25 ساله و یک سی ام نوجوانان 13-17 ساله در آمریکا در طول سال بی‌خانمانی را تجربه کرده اند. در این گزارش به موضوع بی‌خانمانی نوجوانان و جوانان آمریکایی در خیابان‌ها، پناهگاه‌ها و نیمکت‌های پارک‌ها پرداخته شده است. مطالعات اخیر روی نوجوانان 13-17 ساله نشان می‌دهد در حدود 4.3 درصد آنان معادل 700 هزار نفرکه یک سی ام این جامعه سنی است بی‌خانمان هستند.
مسئله دیگر افزایش کودکان آواره و بی‌خانمان در آمریکا است. تحقیقات در این کشور نشان می‌دهد که یک کودک از هر پنج کودک آمریکایی آواره است و بیش از 40 درصد آنها زیر شش سال سن دارند. به گزارش رویتر، آمارها از افزایش بیست درصدی کودکانی در آمریکا حکایت دارد که به تعداد بی‌خانمان‌های این کشور افزوده شده است. در این باره دکتر کارملا دوکاندیا، مدیر مرکز ملی خانواده‌های بی‌خانمان بر این عقیده است که: «بی‌خانمانی کودکان در آمریکا تبدیل به یک اپیدمی شده است...کودکان بی‌خانمان هر شب در هر شهر و استان و هر بخشی از کشور ما حضور دارند»

.................................................................
مصطفی عبدلی

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۳۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه آمریکایی: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود

 روزنامه آمریکایی پولیتیکو به نقل از سه دیپلمات مستقر در واشنگتن نوشت: وزیر خارجه آمریکا در سفری برنامه ریزی شده هفته آینده ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) راهی چین خواهد شد.

به گزارش مهر، سه مقام مسئول دولتی آمریکا که نخواستند نامشان فاش شود به پولیتیکو اعلام کردند آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در حال برنامه ریزی برای سفر به چین طی هفته آتی است.

بر پایه این گزارش، سایت خبری آمریکایی «پولیتیکو» روز چهارشنبه به نقل از سه دیپلمات مستقر در واشنگتن اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) راهی چین خواهد شد.

به نوشته پولیتیکو، بلینکن قصد دارد در سفر چهار روزه خود طی هفته آینده (۲۳ آوریل) به چین با مقامات عالی رتبه این کشور دیدار و در رابطه با طیف گسترده‌ای از مسائل به رایزنی و مذاکره بپردازد.

در همین ارتباط، این نشریه آمریکایی گزارش داد که پیشتر لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه برای نخستین بار و پس از گذشت ماه‌ها از آخرین نشست دو طرف در نوامبر ۲۰۲۲ با ژنرال «دونگ جون»، همتای چینی خود از طریق ویدئو کنفرانس به صورت مشروح و طولانی درباره مسئله حق حاکمیت جزیره تایوان و احترام به حاکمیت ارضی چین و همکاری نظامی بر مبنای احترام متقابل به گفت‌وگو و رایزنی پرداخته است.

پیش از این، وزارت دفاع چین با صدور بیانیه‌ای از درخواست وزیر دفاع آمریکا برای نشستی با وزیر دفاع چین از طریق ویدئو کنفرانس خبر داده بود.

گفتنی است تنش‌ها در دریای چین جنوبی میان نیروی دریایی چین و نیروی دریایی آمریکا و متحدانش، وضعیت جزیره تایوان، و نیز مناسبات اقتصادی دو جانبه از جمله مهمترین محورهایی است که امکان رایزنی میان مقامات دو طرف درباره آن وجود دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مشاور ترامپ: فشار تجاری بر چین ادامه می یابد تاکید آمریکا و چین بر همکاری درباره کره‌شمالی

دیگر خبرها

  • مردی همسرش را کشت تا ۷ فرزندش آواره شوند
  • مداخله آمریکا در خاورمیانه؛ دغدغه جدید رأی دهندگان آمریکایی برای انتخابات ۲۰۲۴
  • دور جدید تحریم‌های انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • نمایندگان کنگره آمریکا: اسرائیل با سلاح‌های آمریکایی قوانین را نقض می‌کند
  • روزنامه آمریکایی: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • روزنامه آمریکایی: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • (ویدئو) بمب‌افکن آمریکایی B-۵۲ آمریکا در پرواز کم‌ارتفاع
  • گم شدن پول‌هایی که قرار بود خرج بی‌خانمان‌های کالیفرنیا شود
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • روز اهمیت به بی خانمانی جوانان Youth Homelessness Matters + پوستر و آمار