Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس آخرین آمار در سال جاری صنایع آب و برق کشور توانسته اند بیش از ۵۸ پروژه با ارزشی بالغ بر ۶.۱ میلیارد دلار را در خارج از کشور اجرایی کنند و یا در حال اجرا داشته باشندکه بیش از ۵۰ عدد از این پروژه ها مربوط به پروژه های برقی است که ارزش آن ها به بیش از ۵.۶ میلیارد دلار می رسد.

به‌گزارش ایسنا، وزارت نیرو طی سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۵ در بخش صادرات خدمات فنی و مهندسی رتبه اول را کسب کرده همچنین از نظر خودکفایی در صنعت آب و برق بیش از ۹۵ درصد تجهیزات را در داخل تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه‌بر این در حال حاضر بیش از ۵۲ درصد از کل صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور مربوط به صنایع آب و برق است و هم اکنون در ۲۵ کشور دنیا از جمله تاجیکستان، عراق، سریلانکا و... پروژه هایی توسط شرکت های ایرانی در حال اجراست.

با اینحال طبق گفته‌های حمیدرضا تشیعی رئیس مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنعت آب و برق نقشه راهی در حال تدوین است تا بتوان سهم صادرات خدمات فنی و مهندسی بخش آب و برق را به بیش از ۹۰ درصد از کل صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور برسان. در این برنامه قرار است با نهادینه کردن فاکتورهایی چون رتبه بندی بازارهای بین المللی، ممانعت از خام فروشی و اعمال عوارض بر آن، اعمال عوارض بر ۳۱ قلم کالای وارداتی که امکان تولید در داخل دارند، افزایش جوایز صادراتی، گسترش روابط کارگزاری بانکی و...، سهم توسعه صادرات کشور در بخش آب و برق را گسترش دهیم.

وی اظهار کرد: امیدواریم با تدوین این نقشه راه و همکاری نهادهای ذیربط از جمله وزارت صنعت، گمرک و وزارت خارجه بتوانیم پتانسیل های موجود در این صنعت را بالفعل کنیم.

صنعت آب و برق ایران پتانسیال‌های زیادی دارد که در صورت سرمایه گذاری و تدوین پروژه‌های درست می‌توان نتایج خوبی را از این صنایع بدست آورد با این وجور بر اساس آمار و ارقام مطرح در صنعت آب و برق می‌توان گفت که این دو صنعت شرایط نسبتا خوبی را تجربه می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۳۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن

محمد حسین قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: برای تحول در صنعت ساختمان یک تور تجاری گرجستان از تاریخ ۲۵ تا ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ طراحی شده تا با هلدینگ‌های برتر ساختمانی گرجستان دیدار و گفتگو داشته باشیم. با توجه به تحقیقات صورت گرفته و بررسی ظرفیت‌های کشور گرجستان و نشست‌های تخصصی با فعالین حوزه اقتصادی گرجستان برآن شدیم تا با طراحی تور‌های تجاری به صورت موضوعی بستر همکاری‌های اقتصادی با کشور گرجستان را با تجار و علاقه‌مندان به امر صادرات فراهم آوریم.

وی افزود: بدین منظور برای ایجاد این ظرفیت تمام دوستانی که برای حضور در این تور تجاری تمایل دارند می‌توانند با ثبت نام در این تور تجاری گرجستان از پروژه‌های ساختمانی برجسته تفلیس و مدیران این پروژه‌ها که از بزرگان این صنعت در گرجستان هستند بازدید نموده و راه‌های ارتباطی با پیشگامان این صنعت را برای خود فراهم سازند.

قربانی دبیرکل کانون ملی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در ادامه گفت: این تور تجاری با هدف آشنایی با تکنولوژی‌های صنعت ساختمان در گرجستان و ایجاد شبکه سازی با فعالان و متخصصین صنعت ساختمانی طرح ریزی شده است و فرصتی استثنایی برای شناخت عمیق‌تر بازار و برقراری ارتباطات مستقیم با سرمایه‌گذاران و متخصصین برجسته صنعت ساختمان است.

وی ادامه داد: همچنین در این سفر سمینار تخصصی برگزار خواهیم کرد که تمامی همسفران از دانش و تجربه متخصصین برتر گرجی بهره‌مند شوند و مسیر توسعه کسب و کار خود را هموارتر کنند. لازم به ذکر است با توجه به شرایط حاکم در منطقه و پس از بیان شدن طرح پیوستن گرجستان به اتحادیه اروپا، کشور گرجستان در مسیر توسعه زیرساخت شهری قرار گرفته و بستر مناسبی برای صادرات مجدد به حوزه کشور‌های منطقه اعم از روسیه و حوزه اروپا خواهد بود که این موارد با توجه به دسترسی بازار و راه‌های ارتباطی و هزینه‌های مقرون به صرفه برای ذینفعانی که علاقه‌مند به حوزه صادرات می‌باشند مورد توجه خواهد بود و در امر مدیریت صادرات و گسترش دیدگاه‌های تجاری شما، گروه آریاداناک همراه شما خواهد بود.ما در این سفر علاقه مندیم ضمن فراهم سازی شرایط مبادلات تجاری بین دو کشور درآمد‌های ارزی نیز برای ذینفعان داشته باشیم و در وضعیت فعلی و با توجه به شرایط حاکم بر ارز بهترین مسیر برای توسعه امر صادرات خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • بهره‌برداری از یکی از بزرگترین طرح‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایران
  • گاز ایران به چین هم می‌رسد؟
  • صادرات خدمات فنی و مهندسی در صنعت آب و برق
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبی سریلانکا توسط ایران/توسعه صادرات فنی و مهندسی در دستورکار
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • ارز آوری حدود ۷ میلیون دلاری صادرات کیوی عباس آباد