Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@22:43:57 GMT

جوانانی که برای رضای خدا از سرمایه خود می‌گذرند

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۷۴۰۲۵

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: وقف سنت حسنه‌ای است که فردی نیکوکار، ثروت و سرمایه خود را به عنوان هدیه‌ای ابدی در جهت خیر و رضای خدا قرار می‌دهد که این کار خیر، به ثروت محدود نمی‌شود؛ بلکه برخی نیز با وقف معنوی، این کار خیر را انجام می‌دهند.

در کشورمان واقفان زیادی هستند که در میان آنان جوانانی با وقف سرمایه خود، به جهاد اکبر رفته‌اند تا نشان دهند که رضای خدا را به مال دنیای زودگذر، ترجیح می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد این جوانان نیکوکار بسیار زیاد است.

در ادامه به مناسبت دهه وقف، به معرفی 4 نفر از آنان و وقفی که کرده‌اند، می‌پردازیم.

واقف 13 ساله کرمانی

علی بهرامپور، واقف 13 ساله اهل کرمان است؛ او که با ثروتش می‌توانست آینده بهتری را برای خود بسازد، رضای خدا را بر آسایش خود ترجیح می‌دهد تا بار دیگر، نوجوانی 13 ساله این بار بر نفس خود غلبه کند.

 پدر این نوجوان 13 ساله، به نیابت از فرزند خود، ملکی را شامل قطعه زمینی به‌ مساحت 325 متر مربع و به ارزش 6 میلیارد ریال وقف کرد. این ملک با چند نیت شامل مکانی جهت ساخت خانه عالم، ساخت چند باب مغازه تجاری و تخصیص در آمد آن برای تدریس و آموزش قرآن کریم و تامین هزینه‌های مسجد حضرت ولی عصر (عج) واقع در شهرک الهیه شهرستان کرمان وقف شده است.

 

واقف جوان هرمزگانی

موحد مریدی زاده، جوان 24 ساله‌ هرمزگانی است که با وقف سرمایه خود، عنوان بزرگترین وقف این استان را نصیب خود کرده است. او املاک خود را به وسعت سه ونیم هکتار وقف کمک به ایتام، تامین کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان، کمک به مستمندان روستای سرخا بخش احمدی شهرستان حاجی آباد و ترویج فرهنگ غدیر و مهدویت کرد.

اموال موقوفی شامل درآمدهای حاصله از معدن خاک‌سرخ، یک چشمه آب گرم ، زمین کشاورزی و نخلستان در روستای سرخا و قلموی گل‌سرخ بخش احمدی شهرستان حاجی آباد است. این جوان 24 ساله، هدف از وقف بخشی از املاکش را عمل به سفارش بزرگان دین درباره اهمیت وقف ، بهره مندی از اجر دنیوی و اخروی آن و کمک به نیازمندان عنوان می‌کند.

 

وقف بزرگ در مشهد مقدس

جوان 36 ساله‌ای به کمک پدر خیّر خود، 18 واحد مسکونی آپارتمانی که به نام او ثبت شده بود را وقف کرد. این پدر و پسر نیکوکار حاضر نشدند تا نامشان در رسانه ها درج شود. آنها خواستند درآمد این موقوفه جهت امرار معاش، ازدواج، مسکن، درمان، تحصیل و خدمات قرض‌الحسنه به نیازمندان صرف شود.

این موقوفه شامل 18 واحد آپارتمان در متراژهای 75، 95 و 110 مترمربع است که ارزش ریالی آن 30 میلیارد ریال برآورد شده.  این جوان 36 ساله، انجام فعالیت های فرهنگی، مذهبی، آموزشی، پژوهشی و قرآنی را در مراکز حوزوی و در راستای ترویج اسلام ناب و مذهب شیعه اثنی عشری در اولویت قرار داده است.

 

واقف جوان ابرکوه

عباس محمد خانی، جوان اهل مهردشت بخش بهمن ابرکوه برای دومین بار اقدام به وقف اموال خود کرد. او که به عنوان جوانترین واقف شهرستان شناخته می‌گردد، در نخستین وقف خود،  یک باب مغازه تجاری را وقف مصارف عام المنفعه مانند کمک به فقرا، یتیمان و مسجد کرده بود. او برای بار دوم، اقدام به وقف یک مغازه تجاری و منزل خود کرد.

 

واقف 27 ساله قائنی

جواد چدانی، جوانی 27 ساله اهل قاین استان خراسان جنوبی است که در اوج جوانی، آرزوهای خود را رها می‌کند تا آرزوی ایتام روستای خود را برآورده سازد.

او 30 اصله درخت زرشک به همراه دو دانگ آب و اراضی از قنات مزرعه روستای چدان را وقف کرد، تا کمکی باشد برای یتیمان و مستمندان روستای چدان شهرستان قائن.

این‌ها فقط گوشه‌ای از انجام این عمل نیک توسط جوانان بود. جوانان زیادی هستند که از داشته‌های خود می‌گذرند تا ثواب این کار خیرشان، تا مدت‌ها نصیبشان شود و الگویی برای سایر جوانان باشند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۴۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو جوان بجنوردی، ناجی جان ۵ بیمار شد

ایسنا/خراسان شمالی مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در ایثاری دیگر، اهدای عضو جوان ۲۸ ساله بجنوردی به پنج بیمار نیازمند عضو، جانی دوباره داد.

مهری فرشاد در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: زنده یاد مظفر وحدانی که در بیمارستان امام علی (ع) بجنورد بستری بود، پس از تایید مرگ مغزی و جلب رضایت خانواده به بیمارستان منتصریه مشهد منتقل و تحت عمل اهدای عضو قرار گرفت.

وی ادامه داد: قلب زنده یاد وحدانی در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد به مردی ۵۵ ساله ساکن تربت جام، کبد این جوان در بیمارستان منتصریه به مردی ۴۴ ساله ساکن بیرجند که سالها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، اهدا و پیوند شد.

فرشاد، ادامه داد: قرنیه‌های این جوان مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • غرق شدن جوان ۲۸ ساله در رودخانه شهرستان زهک
  • غرق شدن جوان ٣۰ ساله دزفولی در رودخانه دز
  • جوان ۳۰ ساله در رودخانه دز غرق شد
  • پیکر ۲ جوان غرق شده در رودخانه نیاتک هیرمند پیدا شد
  • ماهیگیری در رودسر بلای جان جوان ۲۲ ساله شد
  • مرگ یک جوان ۲۲ ساله بر اثر برق گرفتگی در واجارگاه رودسر
  • قتل جوان ۲۳ ساله با چاقو در نزاع و درگیری/ عاملان قتل دستگیر شدند
  • سقوط جوان ۲۵ ساله از نورگیر طبقه سوم در اصفهان
  • وقف یک قطعه زمین به ارزش ده میلیارد ریال در شهر دیر
  • اهدای عضو جوان بجنوردی، ناجی جان ۵ بیمار شد