Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه آمریکایی گزارش داده دولت این کشور در حال بررسی راهکارهایی برای تقویت عربستان در برابر ایران است. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» در حال بررسی راه‌هایی برای تقویت پدافند موشکی عربستان سعودی است.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال با گزارش این خبر اضافه کرد مقام‌های آمریکایی در تلاش هستند بعد از وقوع چند رویداد غیرمنتظره در منطقه از جمله استعفای غیرمنتظره سعد حریری از نخست‌وزیری لبنان، تحولات سیاسی در داخل عربستان، و حمله موشکی حوثی‌ها (اعضای جنبش حزب‌الله) به یمن از تنش‌ها در منطقه بکاهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته وال‌استریت‌ژورنال، دولت ترامپ خواستار حل و فصل سریع بن‌بست سیاسی ایجاد شده در لبنان است تا عربستان سعودی و آمریکا بتوانند روی تلاش برای کاهش آنچه «تهدید ایران» خوانده می‌شود تمرکز کنند.

یک مقام ارشد دولت ترامپ گفت: «وضعیت سردرگمی به نفع هیچ‌کس جز حزب‌الله و متحدانش نیست. هر چه بیشتر این وضعیت دوام بیاورد به ضرر منافع عربستان و آمریکا و دوستان ما است.»

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای تقویت عربستان در مقابل ایران در تلاش هستند روند اجرای توافقی برای فروش یک سامانه دفاع موشکی به عربستان سعودی را تسریع خواهد کرد.

دولت آمریکا به علاوه در تلاش است جلوی آنچه مطابق ادعای آمریکایی‌ها ارسال موشک‌های ایران به سراسر منطقه است را بگیرند. مطابق این گزارش، ارتش آمریکا ممکن است تلاش‌هایش را برای توقیف سلاح‌هایی که از خلیج فارس منتقل می‌شوند، افزایش دهد.

مقام‌های آمریکا به علاوه در حال رایزنی با متحدان خود برای مهار برنامه موشکی ایران هستند. این مقام‌ها ابراز امیدواری کرده‌اند که بتوانند از حمله موشکی اخیر به ریاض به عنوان موضوعی برای جلب حمایت بین‌المللی درباره این موضوع استفاده کنند.

مقام‌های آمریکایی به علاوه درباره مسائل پیرامون استعفای سعد الحریری هم اظهار نظر کرده و گفته‌اند امیدوارند سفر او به فرانسه برای دیدار با رئیس‌جمهور این کشور به شایعات درباره بازداشت بودن وی پایان دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۴۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موشک‌های پاتریوت آمریکا مقهور موشک‌های بالستیک ایران شد

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از جمله رادیو ارتش اسرائیل پس از حمله ایران می‌گویند پدافند پاتریوت‌های آمریکا از عهده موشک‌های بالستیک شلیک شده ایران برنیامده‌اند.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: وبسایت اینترنتی فلسطین کرونیکل در گزارشی می‌نویسد: رادیو ارتش اسرائیل به تازگی اذعان کرد سامانه‌های پاتریوت آمریکا در رهگیری موشک‌های ایرانی موفق عمل نکردند و ایران ۱۲ موشک بالستیک مدرن خود را به پایگاه‌های نظامی اسرائیل کوبید. پس از پایان حمله تلافی‌جویانه ایران‌، تل‌آویو ادعای «رهگیری ۹۹ درصدی» پرتابه‌های ایرانی را مطرح کرد. اما در واقع، سپاه پاسداران ایران، مجموعه‌ای از پهپادها و موشک‌های قدیمی را با هدف ایجاد وحشت بزرگ و همچنین مشغول و اشباع کردن واکنش پدافند هوائی اسرائیل شلیک کرد. سپس، حدود ۱۲ فروند موشک بالستیک مدرن شلیک کرد که اکثر آنها به اهداف خود اصابت کردند. سایت‌های نظامی هدف گرفته شده، محافظت‌شده‌ترین مکان‌های روی زمین در مقابل حملات موشکی بالستیک محسوب می‌شدند. بعدها، مقامات ناشناس آمریکایی و اسرائیلی اعتراف کردند ادعای رهگیری ۹۹ درصدی ادعایی ساختگی است.

عملیات پدافند هوائی شامل آمریکا، بریتانیا، فرانسه، اسرائیل، اردن- و احتمالا عربستان و امارات- بیش از یک میلیارد دلار هزینه، خرج روی دست ائتلاف آمریکایی- اسرائیلی گذاشت. این در حالی بود که آنها ۷۲ ساعت قبل هشدار دریافت کرده بودند.

بر اساس گزارش رادیو ارتش اسرائیل، سیستم دفاعی موشکی استاندارد RIM-۱۶۱ آمریکا روی کشتی (SM-۳) در رهگیری پرتابه‌های ایرانی متحمل شکست ۷۵ درصدی شده و از ۸ موشک شلیک شده آنها تنها ۲ مورد به هدف اصابت کرده است. بلومبرگ اخیرا مقاله‌ای منتشر کرده است که در آن می‌گوید اسرائیل اکنون سیستم‌های موشکی پاتریوت را بازنشسته می‌کند. اسرائیل از زمان جنگ اول خلیج‌فارس از سیستم موشکی پاتریوت آمریکا ناراضی بوده است. در سال ۱۹۹۱، عراق موشک‌های اسکاد را به سمت اسرائیل و عربستان سعودی شلیک کرد. ایالات متحده و رسانه‌های آن مدعی شدند که سامانه موشکی پاتریوت ۸۹ درصد از اسکادهای شلیک شده به سمت عربستان سعودی و ۴۴ درصد از کلاهک‌های هدایت شده به سمت اسرائیلی‌ها را رهگیری کرده است. با این حال، ماه‌ها بعد حقیقت آشکار شد و اکنون پذیرفته شده است که عملکرد سیستم موشکی معروف پاتریوت این بود که تنها بین ۱ تا صفر درصد از کل اسکادهای شلیک شده را سرنگون کرد.

با وجود تبلیغات زیاد درباره کارآیی سامانه‌های پدافند هوائی اسرائیل و آمریکا، اگر تعداد زیادی پرتابه به سمت هدفی شلیک شود، هیچ سیستم دفاعی روی کره زمین وجود ندارد که در مبارزه کامل با یک حمله بزرگ و متمرکز موفق باشد.

دیگر خبرها

  • موشک‌های پاتریوت آمریکا مقهور موشک‌های بالستیک ایران شد
  • پروژه آمریکا برای مهار مقاومت یمن چیست؟
  • آلمان سامانه پدافند هوایی اوکراین را تقویت می‌کند
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد | ادعای اولیه چگونه نقش بر آب شد؟
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد
  • عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند