Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرج- ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به گوشه هایی از فضائل والای اخلاقی ثامن الحجج ( ع ) گفت: جلسات مناظره امام رضا (ع) راه هدایت و رهایی از جهل را به بشریت می آموزد.

حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی روز شنبه در آستانه سالروز شهادت امام هشتم شیعیان، امام رضا (ع) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مأمون قصد داشت که با برگزاری جلسات مناظره در تمام زمینه ها علمی و معنوی امام رضا (ع) را تحقیر کرده و کم سواد جلوه دهد در صورتیکه بعد از مناظره دانشمندان حاضر در جلسه به دانش وسیع و گسترده این امام رئوف اعتراف می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت:دانش و علم امام رضا (ع) در فنون مختلف سبب رویاروشدن این امام بزرگ با فرقه های مختلف در بحث مناظراتی شد که توسط مأمون برپاشده بود و امام با حلم و بردباری تمام نقشه های مأمون را نقش برآب می کرد.
وی گفت: علمای فرقه های مختلف وقتی پی به علم لدنی امام هشتم شیعیان می بردند در مقابل ایشان تواضع کرده و به اسلام گرایش پیدا می کردند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز ادامه داد:سیره تربیتی امام رضا (ع) زبانزد خاص و عام بود و در مقابل فقرا و نیازمندان همان تواضعی را نشان می داد که برای بزرگان انجام می داد.
وی افزود: امام رضا (ع) احادیث فراوانی را نسبت به اهتمام زوجین به امور خانواده و فرزند داری بیان فرموده است.
مسعودی اضافه کرد: مناظرات علمی و معنوی امام رضا (ع) توانست شبهات بسیاری از دانشمندان را در زمینه علمی و معنوی رفع کند و دانشمندانی که در زمینه های علمی و پاسخ به شبهات کم می آوردند از این امام مهربان مدد می جستند.
وی گفت: امام رضا (ع) نسبت به طبابت، تندرستی، بهداشت فردی و اجتماعی اهتمام ویژه ای داشتند و نکات بسیار جالبی در این زمینه در کتاب طبابت این امام بزرگ که معروف به طب الرضا است، آمده است.
6156 / 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۴۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار راه و شهرسازی استان تهران به متقاضیان مسکن طرح جوانی جمعیت

به گزارش قدس آنلاین، این اداره‌کل اعلام کرد: در روزهای اخیر شاهد اتفاقاتی از جنس کلاهبرداری دلالان و شیادان از متقاضیان مسکن طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با انواع مختلف خرید امتیاز، بررسی وضعیت و غیره هستیم.

اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران هشدار داد: متقاضیان باید از پاسخگویی به تلفن‌ها در این زمینه خودداری کرده و موارد هویتی یا سامانه ای و پروفایل خود را به شیادان اطلاع ندهند و در این زمینه مراقبت کنند.

برپایه این گزارش، متقاضیان در گروه‌های مختلف در حال ساماندهی بوده و بر حسب امتیاز از طرف اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با آنان تماس حاصل خواهد شد تا برای تکمیل پرونده حضوری مراجعه داشته باشند و در غیر این صورت هر نوع تماس یا پیام دیگری تکذیب می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز
  • گسترش حمایت از دانش‌بنیان‌ها در مازندران
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد
  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • هشدار راه و شهرسازی استان تهران به متقاضیان مسکن طرح جوانی جمعیت
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد
  • نقش مهم شبکه خانواده در حل بسیاری از مسائل جامعه
  • اهمیت اجرای برنامه‌های دهه کرامت با محوریت جوانان
  • باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم