Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار سمنان در دولت یازدهم درباره نصب کاشی ماندگار از سوی سازمان میراث فرهنگی بر سردر خانه پدری حسن روحانی گفت: رئیس‌جمهور و ورثه مرحوم "عزیزالله فریدون" پدر آقای روحانی، این منزل را وقف کرده‌اند، به همین دلیل کاشی ماندگار برای قدردانی از سنت وقف بر سردر منزل پدری رئیس‌جمهور نصب شد.

به گزارش خبرنگار دولت خبرگزاری آنا، اوایل آبان در سفر علی‌اصغر مونسان رئیس جدید سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به سمنان، در مراسمی که با حضور استاندار سمنان برگزار شد، کاشی ماندگار بر سردر منزل پدری حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور نصب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام واکنش‌های منفی زیادی در جامعه داشت و بسیاری آن را اقدامی متملقانه و چاپلوسی در حد مدیران ارشد دانستند. اکنون که بیش از 20 روز از این اقدام می‌گذرد گفت‌وگویی با محمدرضا خباز استاندار سمنان داشتیم که دلایل این اقدام را جویا شویم.

خباز در این باره به آنا گفت: مدتی است که یک حرکت بسیار خوب فرهنگی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری در کشور به وجود آمده است و اجرا می‌شود و آن نصب کاشی ماندگار بر سر در منازل سیاستمداران، اندیشمندان، هنرمندان و نخبگان کشور است اگر این افراد خانه‌های خود را وقف کنند و در اختیار عموم قرار دهند این خانه‌ها از سوی سازمان میراث فرهنگی پلاک‌گذاری می‌شود و این موضوع منحصر به شهرستان سرخه و منزل جناب آقای روحانی نیست.

وی ادامه داد: روزی که کاشی ماندگار را بر منزل پدری رئیس‌جمهور نصب کردیم در جای دیگری در شاهرود هم پلاک دیگری به نام هنرمند برجسته ایرانی به نام آقای میرباقری داشتیم اما به این موضوع هیچ‌کس ایرادی نگرفت! اما متاسفانه عده‌ای به نصب کاشی بر خانه پدری آقای روحانی ایراد گرفتند و این کار را تملق جلوه دادند در صورتی‌که نیت و هدف ما تملق نبود.

استاندار سمنان تاکید کرد: هدف ما از نصب این کاشی بر منزل پدری رئیس‌جمهور این بود که افرادی که حاضرند ملک خود را یا میراثی که به آنها رسیده است، وقف کنند و در اختیار عموم قرار بدهند، گرامی بداریم تا تشویقی برای یگران بشود.

خباز با ذکر خاطره‌ای از وقف گفت: بنده به یاد دارم زمان کودکی‌ام شخصی از روستای وقف کرده بود که روز ۱۵ شعبان از ثروتمندترین افراد مشهد مقدس دعوت کند و عالی‌ترین غذا را به مهمانان بدهد، آن زمان من احساس خوبی به این فرد نداشتم و از او بدم می‌آمد اما بعدها متوجه شدم که هدف او این بود که این افراد پولدار را با سنت حسنه وقف آشنا کند.

وی با بیان این مطلب افزود: منزل پدری آقای رئیس‌جمهور آقای "عزیزالله فریدون" که از شخصیت‌های مهم آن منطقه بود، از سوی ورثه در اختیار سازمان میراث فرهنگی قرار گرفته تا تبدیل به موزه بشود، در ازای این کار سازمان میراث فرهنگی تصمیم به نصب این کاشی گرفت.

استاندار سمنان اظهار کرد: کسانی‌که می‌گویند کار ما تملق بوده اگر ما به عنوان مثال میدانی را به نام حسن روحانی می‌کردیم که با پول دولت بود ممکن بود این برچسب بچسبد اما این ملک از سوی ورثه آن برای راه‌اندازی موزه وقف شده بود تا بتوان در این ملک آثار نفیسی را جمع‌آوری کرد تا مورد بازدید مردم قرار بگیرد.

خباز گفت: خانواده روحانی و فریدون ملک خود را وقف کردند، رسم است زمانی که یک مدرسه را وقف می‌کنند نام واقف را روی مدرسه می‌گذارند، گاهی فرد درصدی از پول ساخت مدرسه را می‌دهد اما باز هم نام او بر مدرسه گذاشته می‌شود ما هم بر سر در منزل پدری رئیس‌جمهور نوشتیم: "دکتر حسن روحانی" و حتی کلمه رئیس‌جمهور هم ندارد اما کسانی‌که منتظرند ایراد بگیرند به این موضوع ایراد وارد کردند در صورتی‌که نیت ما تملق نبود بلکه ترویج فرهنگ وقف و ایثار و ایثارگری بوده است.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۵۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹ مصدوم در حادثه انفجار گاز در دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول گفت: در ساعت ۱۶:۴۱ دقیقه امروز گزارشی مبنی بر وقوع حادثه نشت گاز در یک منزل مسکونی واقع در کوی  بهمن امدادگران به محل حادثه اعزام شدند. 

روح الله بهشتی فرد افزود: آتش نشانان که با چهار تیم عملیاتی همراه با چهار خودرو در محل حادثه حاضر شدند اقدام به ایمن سازی و مهار حریق کردند. 

وی ادامه داد:در این حادثه که علت آن در دست بررسی است، علاوه بر تخریب این منزل مسکونی، یک واحد همجوار نیز دچار  خسارت شد.

رضا معمارزاده، رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: در این حادثه ۹ نفر مصدوم که توسط امدادگران اورژانس به بیمارستان بزرگ دزفول اعزام شدند. 

وی ادامه داد: تمامی مصدومان هم اکنون در بخش اورژانس بیمارستان بزرگ دزفول تحت مراقبت می‌باشند و حال عمومی یکی از آنان وخیم گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • رییسی: رشد اقتصادی در کشور محقق شد
  • گزارش سفر رئیس جمهور به سمنان / رییسی: رشد اقتصادی در کشور محقق شد
  • رئیسی: روحیه مقاومت مردم غزه را سرپا نگاه داشته است
  • گزارش سفر رئیس جمهور به سمنان / رییسی: عملیات «وعده صادق» اقدامی ضروری و وحدت بخش بود
  • فیلم/ توضیحات رئیس قوه قضاییه درباره انتصاب معاون اول دستگاه قضا
  • توضیحات وزیر فرهنگ درباره بنیاد پویانمایی و قیمت بلیط کنسرت
  • حادثه انفجار گاز در دزفول ۹ مصدوم داشت
  • ۹ مصدوم در حادثه انفجار گاز در دزفول
  • آقای احمدی نژاد! اسرائیل، کشور است؟ /ناگفته هایی درباره واکنش معنادار رئیس جمهور پیشین به حمله موشکی سپاه
  • تخصیص یارانه فرهنگی، سازوکار تحقق عدالت فرهنگی در نمایشگاه کتاب امسال