Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر هفدهمین جایزه کتاب سال شهید غنی‌پور از راه‌یافتن ۳۵۰ اثر در بخش کودک به مرحله نیمه‌نهایی این دوره جایزه خبر داد.

محمد ناصری، دبیر هفدهمین دوره جایزه کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، با اشاره به مراحل داوری در این دوره از جایزه گفت: داوری‌های بخش کتاب کودک این دوره جایزه در مرحله نخست به اتمام رسیده و قرار است تا هفته آینده نامزدهای این بخش مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این دوره 740 عنوان کتاب در بخش کتاب کودک مورد بررسی قرار گرفت. با داوری‌های صورت گرفته 350 اثر به مرحله نیمه‌نهایی راه یافته است.

دبیر هفدهمین دوره جایزه کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور همچنین از انتشار کتاب «حبیب» در آستانه سالروز شهادت شهید غنی‌پور خبر داد و گفت: احتمال دارد کتاب «حبیب» در این دوره به صورت الکترونیکی چاپ شود.

دبیر هفدهمین دوره جایزه کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور همچنین به اسامی داوران در این دوره اشاره کرد و گفت: تمامی داوران این دوره نیز از میان شورای نویسندگان مسجد جوادالائمه(ع) انتخاب شده‌اند. در بخش کودک ناصر نادری، محمدحسن حسینی و شهرام شفیعی داوری آثار را برعهده خواهند داشت. در بخش نوجوان نیز حبیب یوسف‌زاده، خسرو باباخانی و مصطفی خرامان و در بخش بزرگسال نیز احمد دهقان، ابراهیم زاهدی مطلق و گلعلی بابایی ارزیابی و داوری کارها را برعهده خواهند داشت.

اختتامیه جایزه شهید غنی‌پور هر ساله همزمان با سالروز شهادت شهید حبیب غنی‌پور در مسجد جوادالائمه(ع) برگزار می‌شود. این جایزه از جمله ابتکارات زنده‌یاد امیرحسین فردی است.

انتهای پیام/

R1013197/P1013197/S4,35/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۵۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان

به گزارش قدس آنلاین،‌ آثاری از «آن انرایت»، «کیت گرنویل» و «ایزابلا حماد» در فهرست نامزدهای نهایی جایزه ادبیات داستانی زنان در سال ۲۰۲۴ قرار گرفته است. «ری لسکیور» نویسنده فرانسوی-چینی-آمریکایی نیز با رمان «رودخانه شرق، رودخانه غرب» تنها نویسنده‌ای است که با اولین رمان بلند خود نامزد این جایزه ادبی شده است.

«ایزابلا حماد» نویسنده انگلیسی که پدرش فلسطینی است با رمان «شبح را وارد کنید» شانس کسب جایزه دارد. داستان این کتاب درباره بازیگری به نام سونیاست که برای دیدن خواهرش و  بازی در نمایش هملت در کرانه باختری از لندن به حیفا سفر می‌کند.

«وی. وی. گانشانانتان‌» نویسنده آمریکایی که در سال ۲۰۰۹ نیز با رمان «ازدواج عاشقانه» در فهرست نامزدهای اولیه ادبیات داستانی زنان قرار گرفته بود، امسال برای نگارش رمانی درباره جنگ داخلی سریلانکا با عنوان «شب بی‌برادری» به عنوان نامزد نهایی انتخاب شده است.

«کیت گرنویل» که در سال ۲۰۰۱ برنده جایزه ادبیات داستانی زمان که در آن زمان «جایزه اورنج»‌ نام داشت، شده بود این بار با رمان «دالی ماندر بی‌قرار» در فهرست نامزدهای نهایی این جایزه دیده می‌شود.

«دِ ورِن» نوشته «آن انرایت» که درباره رابطه دختر و نوه یک شاعر فقید است و «سرباز ملوان» نوشته «کلر کیلروی» دیگر نامزدهای نهایی امسال جایزه ادبیات داستانی زنان را تشکیل می‌دهند.

به گزارش گاردین، برنده نهایی جایزه ادبیات داستانی زنان روز ۱۳ ژوئن (۲۴ خرداد) معرفی می‌شود.

از برندگان قبلی این جایزه ادبی می‌توان به «مگی اوفارل»، «سوزانا کلارک» و «روث اوزکی»‌ اشاره کرد. سال گذشته «باربارا کینگ‌سالور»‌ برای رمان «دمون کاپرهد» برنده جایزه ادبیات داستانی زنان و همچنین جایزه پولیتزر ادبیات شد.

دیگر خبرها

  • معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان
  • اسامی داوران مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اعلام شد
  • اعلام اسامی داوران مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی
  • یادمان و جایزه معماری میرمیران برگزار می‌شود
  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال فراخوان داد
  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران فراخوان داد
  • «اقیانوس پشت پنجره» برگزیده جشنواره هندی شد
  • برگزاری دومین دوره جایزه معماری میرحیدر به میزبانی دانشگاه شهید باهنر
  • هفدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی برگزار می‌شود
  • دبیر پانزدهمین دوره جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی:بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود